Storsockret
Jag ska samla kraft och mot och härja lite imorgon igen, efter att läst lite mer så känner jag att jag vågade för lite ikväll :)

Fantasiskt mycket material kvar om de gått 14.000mil, Batteribil?

Storsockret
Yes. Tesla Model 3 2020. Bromsas alldeles för lite och har också underhållits för lite "Tesla behöver ingen service.."

• Gilla
vefyra
  • Laddar…
Boka en dag på en racingbana, efter det brukar skivorna se ut som nya.

• Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Skulle ha isär och smörja upp bromsarna då jag misstänker att det inte har gjorts tidigare i bilens 14500-mil långa liv.. fick efter mycket om och men loss pinnarna som spänner fast beläggen men sen kommer jag inte längre utan att vålda mer än jag var bekväm med för kvällen. Kan inte rubba beläggen och när man kollar ser det ut som dom ligger an. Detta är då fram, har inte ens kollat bak ännu. Är det bara att köpa hem en uppsättning skivor och belägg och byta runt om eller ska vågar man försöka vålda ut det? Inte jättevackert.

[bild]

[bild]
Den där skivan är bortom all räddning (om du inte känner någon som kan svarva).

Storsockret
snaggletooth snaggletooth skrev:
Den där skivan är bortom all räddning (om du inte känner någon som kan svarva).
Jag unnade mig. Eller bilen. Det var väl så dags ändå. Hoppas oken är OK :)

Inköpslista för bil med artiklar från Brembo, Delphi och Blue Print, inklusive bromsbelägg, bromsskivor och kupéfilter. Total kostnad: 4 131,12 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
snaggletooth och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Fattar inte riktigt, var hon med hästen i släpet och körde en "selfie" med hästen eller har hästen en egen telefon?
Dom hade riggat upp en telefon i släpet och fejstajmade med en telefon i bilen, för att se att hästen hade det bra.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
RoTe
MalZon MalZon skrev:
Köper Bosch på Thansen. 200-250kr för ett par till våra bilar. Biltema är ren dynga.
När testade du ett från Biltema sist, 1989 eller? Jag kör på 100% Biltema och har inte haft några problem vad jag kan minnas, inte de senaste tio åren iaf.

https://www.vibilagare.se/nyheter/test-av-torkarblad-flera-premiummarken-far-baklaxa

Notera att ALLA märken som fått sämre betyg än Biltema är dyrare, ofta ett antal ggr dyrare dessutom. Men men, vill man betala för sin egen religion så får man. Själv utnyttjar jag biltemas grymma returpolicy ibland då dom ju faktiskt säljer en del skit också och då påtalar jag det och får lämna tillbaka.

Pris för ett torkarblad och totalpoäng på en tiogradig skala.

• 1. Bosch AeroTwin AP 650 U (292 kr): 9,5
  • 2. SWF Connect SC 65 (233 kr): 9,4
  • 3. Biltema Flatblade 650 mm (100 kr): 8,7
  • 4. Trico Force TF 650 L (209 kr): 8,6
  • 5. Valeo Everguard VSF 65 (363 kr): 7,8
  • 6. ProMeister Clearview PM 650 FX (211 kr): 7,7
  • 7. Continental AquaCTRL2 650 mm (221 kr): 7,6
  • 8. Hella Smarttech Aerodynamic ST 65 (175 kr): 6,9
Källa: Testfakta

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
När testade du ett från Biltema sist, 1989 eller? Jag kör på 100% Biltema och har inte haft några problem vad jag kan minnas, inte de senaste tio åren iaf.

[länk]

Notera att ALLA märken som fått sämre betyg än Biltema är dyrare, ofta ett antal ggr dyrare dessutom. Men men, vill man betala för sin egen religion så får man. Själv utnyttjar jag biltemas grymma returpolicy ibland då dom ju faktiskt säljer en del skit också och då påtalar jag det och får lämna tillbaka.

Pris för ett torkarblad och totalpoäng på en tiogradig skala.

• 1. Bosch AeroTwin AP 650 U (292 kr): 9,5
  • 2. SWF Connect SC 65 (233 kr): 9,4
  • 3. Biltema Flatblade 650 mm (100 kr): 8,7
  • 4. Trico Force TF 650 L (209 kr): 8,6
  • 5. Valeo Everguard VSF 65 (363 kr): 7,8
  • 6. ProMeister Clearview PM 650 FX (211 kr): 7,7
  • 7. Continental AquaCTRL2 650 mm (221 kr): 7,6
  • 8. Hella Smarttech Aerodynamic ST 65 (175 kr): 6,9
Källa: Testfakta
Intressant. Nu blev det så att jag köpte Boschblad på Amazon - 2 AeorTwin blad för 273kr. Vet inte riktigt var vi bilägare handlar men prisskillnaden mot biltema blir inte så blodig när man handlar på Amazon.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
ClasseClas
D Dublin skrev:
Intressant. Nu blev det så att jag köpte Boschblad på Amazon - 2 AeorTwin blad för 273kr. Vet inte riktigt var vi bilägare handlar men prisskillnaden mot biltema blir inte så blodig när man handlar på Amazon.
Jag köpte precis 2 Bosch AeroTwin för 202 kronor på Amazon. Biltemas motsvarande Flatblade kostar 200 kr för 2 stk.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Så Bosch är 10% bättre än Biltema? Till ett något högre pris, känns ju värt om man får en bra deal

Stod på en stormarknadsparkering och gjorde en liten studie, funderar på vad som är så svårt.
100% av kvinnorna och 50% av männen verkar inte fattat att det är lättare att svänga medans hjulen rullar på en bil.
De vrider på ratten stillastående, backar, stannar, styr till den riktning de ska, ist för att räta upp hjulen medans det rullar.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
mikeyboy86 och 7 till
  • Laddar…
G
@Isakare Ibland avundas jag dem. De verkar lyckliga i sin okunskap om världen runt omkring dem.
Men så kommer jag att tänka på att jag ändå inte skulle vilja vara som dem. 🙄

• Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Jag är nöjd så länge som de ger phan i att slå upp dörrar och dra kundvagnar och handväskor i min bil. De kan gärna få låta bli att köra på den också.

Isakare Isakare skrev:
Stod på en stormarknadsparkering och gjorde en liten studie, funderar på vad som är så svårt.
100% av kvinnorna och 50% av männen verkar inte fattat att det är lättare att svänga medans hjulen rullar på en bil.
De vrider på ratten stillastående, backar, stannar, styr till den riktning de ska, ist för att räta upp hjulen medans det rullar.
Måste väl vara för att de aldrig kört en bil utan servo?

Edit: har man en gång upplevt en 50-talare med bigblock och 14-tums kedjeratt vill man aldrig gå tillbaka....😂

• Gilla
  • Haha
karlmb och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.