1 204 327 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Det där upplever jag också med Bosch-bladen - gummiprofilen är sådan att småbös, typ frön, lätt fastnar i bladet istället för att skrapas åt sidan och så lämnar torkarna en rand. Så man får rensa dem ofta. Trodde det var en grej med "flat blades", men jag kan vara ute och cykla.Rabbithole skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 628 inlägg
Apropå torkarblad så efter att ha vårdat den förra billiga uppsättningen från Wipers.se ömt i dom 2 år/6000 mil dom satt på var det dags att byta. Jag hittade en komplett uppsättning (3 st.) för 169 kr på AliExpress, säljaren Erick's Wiper Store. Dom visar knappt något spår av slitage efter en jämtlandsvinter.
Och har inte märkt någon skillnad skillnad i effektivitet jämför med Bosch eller Wipers som jag hade tidigare. Dom satans jävla myggen såhär års har alla blad lite svårt med. Jag har en egen högst ovetenskaplig underhållsrutin som kanske gör skillnad. Plockar av dom då och då, tvättar noggrant, kladdar in gummit med glycerin (som jag alltid råkar ha) och låter dom ligga med det över natten. Sen är det bara att torka av och sätta tillbaka. Har som sagt ingen aning om min rutin gör någon skillnad men det känns vettigt i.a.f.
Provade en billig torkarbladskniv från Temu på ett par andra torkarblad som en tillfällig fix och det funkade faktiskt bra tills dom byttes.
Alla blir saliga på sin egen tro men jag tror att man kan konstatera att det knappast är någon jätteskillnad mellan märkesblad och noname-blad.
Och har inte märkt någon skillnad skillnad i effektivitet jämför med Bosch eller Wipers som jag hade tidigare. Dom satans jävla myggen såhär års har alla blad lite svårt med. Jag har en egen högst ovetenskaplig underhållsrutin som kanske gör skillnad. Plockar av dom då och då, tvättar noggrant, kladdar in gummit med glycerin (som jag alltid råkar ha) och låter dom ligga med det över natten. Sen är det bara att torka av och sätta tillbaka. Har som sagt ingen aning om min rutin gör någon skillnad men det känns vettigt i.a.f.
Provade en billig torkarbladskniv från Temu på ett par andra torkarblad som en tillfällig fix och det funkade faktiskt bra tills dom byttes.
Alla blir saliga på sin egen tro men jag tror att man kan konstatera att det knappast är någon jätteskillnad mellan märkesblad och noname-blad.
Såg en liten intressant film nyss.
Några i USA som belastar dragkrokar för att de hur mycket de tål, de drar neråt med en stor grävmaskin och en våg mellan.
I filmen testade de en Tesla Cybertruck.
Vid 10.000 pounds gick bilen av med en smäll, alltså ramen i aluminium.
De sa att ram i stål som böjer sig nog var en bättre ide för att dra tunga släp.
Bilen gick inte att köra efteråt, den visade typ 100 felkoder på allt möjligt.
Några i USA som belastar dragkrokar för att de hur mycket de tål, de drar neråt med en stor grävmaskin och en våg mellan.
De sa att ram i stål som böjer sig nog var en bättre ide för att dra tunga släp.
Fast amazon försöker ju ta över världen så det är väl inte rättvist, dessutom är det frakt om man inte har prime. Behöver jag något NU så är det ofta Biltema som gäller, eller Jula.D Dublin skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Engineering explained har gjort en video om videon om man vill veta mer... 👍🏾Isakare skrev:
Såg en liten intressant film nyss.
Så kan det absolut vara. Tror t.ex. Gävle har det bästa utbudet av biltilbehör med Biltema Jula Thansen och Motonet. Uppsala har bara hälften av dom trots en mycket större stad...Alfredo skrev:
I min ungdom åkte vi från Uppsala till Västerås för att uppleva Pizzahut, länge och väl, sen hände livet osv, sen en stund senare kom skiten till Uppsala... Vi är sist på allt.
Ni fick väl iaf. Bastard Burgers tidigtRoTe skrev:
Så kan det absolut vara. Tror t.ex. Gävle har det bästa utbudet av biltilbehör med Biltema Jula Thansen och Motonet. Uppsala har bara hälften av dom trots en mycket större stad...
I min ungdom åkte vi från Uppsala till Västerås för att uppleva Pizzahut, länge och väl, sen hände livet osv, sen en stund senare kom skiten till Uppsala... Vi är sist på allt.
Halft OT kanske, men baksidan av att handla på Amazon är ju deras bristande förmåga att förpacka saker effektivt. Fick mina torkarblad idag i en kartong som med lätthet hade rymt 20 förpackningar torkarblad. Jag har så svårt att förstå att ett företag som lever på att effektivisera leveranskedjor inte kan bättre...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Är det inte så att inte Amazon skickar bladet till dig utan tillverkaren eller nån grossist?
Om vi alla skulle sluta köpa hos amazon eller i Kina så hade vi ett blomstrande affärsliv på våra gator och torg.
Om vi alla skulle sluta köpa hos amazon eller i Kina så hade vi ett blomstrande affärsliv på våra gator och torg.
Du tänker som Trump - Om alla billiga importerade varor blir dubbelt så dyra får vi en blomstrande inhemsk tillverkning och handel.T Thomas_Blekinge skrev:
Jag är inte säker på att det funkar så...