Blir stor skillnad med bitumenmattorna på alla större plåtytor som kan vibrera. Så där naket är det inte konstigt att den brölar

Kan man bli glad av att titta ner under huven på en Hyundai ??
Ja, det som sitter där under ser ut som en motor, alla komponenter går att urskilja.
Inte helt självklart när man lyfter på en huv idag.
Motorutrymme i en Hyundai med synliga komponenter som motor, slangar och batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Nån som handlat däck på Däck365 och vet om de brukar vara sega med att skicka en bekräftelse på köpet?

Alla webhandlare nuförtiden skickar ju automatiskt typ 2 ms efter beställning, så man blir lite förvånad när det inte kommer nåt....

C
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nån som handlat däck på Däck365 och vet om de brukar vara sega med att skicka en bekräftelse på köpet?
Ja, de har varit min "hovleverantör" sista åren - jag har fått orderbekräftelse "omgående" som vanligt iallafall.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
C
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker de är en chansning. Jag har köpt dem då och då under ganska många år.
Köpte deras "premiumblad" någon gång på inrådan härifrån tror jag, men det var rent skräp. Dels hade de dåligt tryck mot rutan, sen gick gummit sönder i ändarna och hängde och dinglade, själva låsanordningen gick upp av sig själv hela tiden, och till slut gick själva armen sönder.
Så det kanske är olika leverantörer i bakgrunden?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Vad köper man för torkarblad nuförtiden? Är det fortfarande Bosch som gäller?
Köper Bosch på Thansen. 200-250kr för ett par till våra bilar. Biltema är ren dynga.

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
Storsockret
Storsockret Storsockret skrev:
Text..
Skiftade hjulen mellan axlarna idag och skillnaden var markant. Mätte mönsterdjupet men kan inte påstå att jag hittade någon direkt utstickande avvikelse. Men men. Ska ändå boka in en hjulinställning för lite sinnesfrid.

Storsockret Storsockret skrev:
Jag tänkte att det också skulle kunna vara att däcken blivit snedslitna efter för många mil med kassa bussningar så att det nu när det är rätt så vibrerar det pga det, kan det vara så?
Står hjulen för mycket toe-in eller -out kan däcken slitas aningen ovala vilket då visar sig som vibrationer. Detta kan möjligen ha hänt om dåliga bussningar fick hjulen att stå fel.

• Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:

Alla webhandlare nuförtiden skickar ju automatiskt typ 2 ms efter beställning, så man blir lite förvånad när det inte kommer nåt....
Det kan ta tid om det är oklart lagersaldo.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
Det kan ta tid om det är oklart lagersaldo.
Stod "i lager 2-4 dagars lev." men det betyder ju inget nuförtiden .. 🤷

Tur att det inte är bråttom...

Edit: visade sig att jag använde jobbdatorn, och autofill valde jobbmailen... 🙄

Redigerat:
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Köper SWF sen man kan köpa delar på nätet, de är svåra att hitta i butik i Sverige.
Bosch slutade jag köpa för 20 år sen efter fått blad som blev sämre efter bara några månader.
Jag slutade också för längesedan efter några par inte höll måttet, nu senaste ggr. har jag använt Wipers.se egna och är väl iaf. ok och inga Boschpriser.
Har den "slutna" varianten och ska prova byta ut gummibladet till silikonblad nästa gång, har några löpmeter liggandes. Löste en familjemedlems bakrutetorkare som ingen kunde få fram nytt blad till (Subaru) bytte till Silikon så slipper hon byta på ett tag. Även gammelMercans strålkastarblad var omöjliga att beställa. Tur allt var i rostfritt där så allt var i nyskick förutom gummit

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
hsd
Tokslut Tokslut skrev:
säkra upp med en rulle vulktejp utanpå kanske?
Jag provade en sådan delad damask, panik åtgärd då jag inte fick in bilen i garaget, hade mina betänkligheter eftersom fettet skulle pytsas i före limning och ytorna måste vara rena för att kunna fästa, men det funkade faktiskt bra

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Storsockret
Skulle ha isär och smörja upp bromsarna då jag misstänker att det inte har gjorts tidigare i bilens 14500-mil långa liv.. fick efter mycket om och men loss pinnarna som spänner fast beläggen men sen kommer jag inte längre utan att vålda mer än jag var bekväm med för kvällen. Kan inte rubba beläggen och när man kollar ser det ut som dom ligger an. Detta är då fram, har inte ens kollat bak ännu. Är det bara att köpa hem en uppsättning skivor och belägg och byta runt om eller ska vågar man försöka vålda ut det? Inte jättevackert.

Bilbromsok med rostiga och slitna bromsbelägg, samt fastrostade delar vid framdelen av bilen.
Skapa konto

Närbild på en bilbromsskiva och bromsbelägg, med synlig rost och slitage.
Skapa konto

Ska de rakt ut genom Oket? Koppla på en glidhammare och gör en bekant rörelse så är de nog uppe snart ;)

• Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Verkar som om Glidhammare inte längre har bromsklossfästet i sina satser.

De verkar vilja sälja en annan variant ist.

Glidhammare med handtag i metall och en platt del med hål, används ofta vid mekaniskt arbete.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.