1 203 942 läst ·
17 141 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Blir stor skillnad med bitumenmattorna på alla större plåtytor som kan vibrera. Så där naket är det inte konstigt att den brölar
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Nån som handlat däck på Däck365 och vet om de brukar vara sega med att skicka en bekräftelse på köpet?
Alla webhandlare nuförtiden skickar ju automatiskt typ 2 ms efter beställning, så man blir lite förvånad när det inte kommer nåt....
Alla webhandlare nuförtiden skickar ju automatiskt typ 2 ms efter beställning, så man blir lite förvånad när det inte kommer nåt....
Köpte deras "premiumblad" någon gång på inrådan härifrån tror jag, men det var rent skräp. Dels hade de dåligt tryck mot rutan, sen gick gummit sönder i ändarna och hängde och dinglade, själva låsanordningen gick upp av sig själv hela tiden, och till slut gick själva armen sönder.Alfredo skrev:
Så det kanske är olika leverantörer i bakgrunden?
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Står hjulen för mycket toe-in eller -out kan däcken slitas aningen ovala vilket då visar sig som vibrationer. Detta kan möjligen ha hänt om dåliga bussningar fick hjulen att stå fel.Storsockret skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Det kan ta tid om det är oklart lagersaldo.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Jag slutade också för längesedan efter några par inte höll måttet, nu senaste ggr. har jag använt Wipers.se egna och är väl iaf. ok och inga Boschpriser.Isakare skrev:
Har den "slutna" varianten och ska prova byta ut gummibladet till silikonblad nästa gång, har några löpmeter liggandes. Löste en familjemedlems bakrutetorkare som ingen kunde få fram nytt blad till (Subaru) bytte till Silikon så slipper hon byta på ett tag. Även gammelMercans strålkastarblad var omöjliga att beställa. Tur allt var i rostfritt där så allt var i nyskick förutom gummit
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 133 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 133 inlägg
Skulle ha isär och smörja upp bromsarna då jag misstänker att det inte har gjorts tidigare i bilens 14500-mil långa liv.. fick efter mycket om och men loss pinnarna som spänner fast beläggen men sen kommer jag inte längre utan att vålda mer än jag var bekväm med för kvällen. Kan inte rubba beläggen och när man kollar ser det ut som dom ligger an. Detta är då fram, har inte ens kollat bak ännu. Är det bara att köpa hem en uppsättning skivor och belägg och byta runt om eller ska vågar man försöka vålda ut det? Inte jättevackert.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder