RoTe RoTe skrev:
När testade du ett från Biltema sist, 1989 eller? Jag kör på 100% Biltema och har inte haft några problem vad jag kan minnas, inte de senaste tio åren iaf.

[länk]

Notera att ALLA märken som fått sämre betyg än Biltema är dyrare, ofta ett antal ggr dyrare dessutom. Men men, vill man betala för sin egen religion så får man. Själv utnyttjar jag biltemas grymma returpolicy ibland då dom ju faktiskt säljer en del skit också och då påtalar jag det och får lämna tillbaka.

Pris för ett torkarblad och totalpoäng på en tiogradig skala.

• 1. Bosch AeroTwin AP 650 U (292 kr): 9,5
  • 2. SWF Connect SC 65 (233 kr): 9,4
  • 3. Biltema Flatblade 650 mm (100 kr): 8,7
  • 4. Trico Force TF 650 L (209 kr): 8,6
  • 5. Valeo Everguard VSF 65 (363 kr): 7,8
  • 6. ProMeister Clearview PM 650 FX (211 kr): 7,7
  • 7. Continental AquaCTRL2 650 mm (221 kr): 7,6
  • 8. Hella Smarttech Aerodynamic ST 65 (175 kr): 6,9
Källa: Testfakta
Jag jobbar som besiktningstekniker. Jag har sett verkligheten. Likaså bör Biltema förbjudas i svensk grundlag att få sälja fordonslampor.

• Haha
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Aldrig haft problem med deras halogenlampor?

DennisCA DennisCA skrev:
Aldrig haft problem med deras halogenlampor?
Jag köpte Osram lampor, men dom pajade nästan direkt inLexusen så tillbaka till Biltema som faktiskt funkar.

Men nu blir det nog Led framöver

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
RoTe
MalZon MalZon skrev:
Jag jobbar som besiktningstekniker. Jag har sett verkligheten. Likaså bör Biltema förbjudas i svensk grundlag att få sälja fordonslampor.
Ja ok, enda som har H8 35W här är biltema t.ex... Dom lyser så fint så.

Isakare Isakare skrev:
Stod på en stormarknadsparkering och gjorde en liten studie, funderar på vad som är så svårt.
100% av kvinnorna och 50% av männen verkar inte fattat att det är lättare att svänga medans hjulen rullar på en bil.
De vrider på ratten stillastående, backar, stannar, styr till den riktning de ska, ist för att räta upp hjulen medans det rullar.
Inte många fattar heller att man ska ha dom styrande hjulen utanför rutan så länge som det bara går eftersom man kan göra större styrutslag då. Det jag talar om är att backa in är enklare än köra in när det är trångt. Men visst, bagageluckan är ju jobbig att ha inåt.

MalZon MalZon skrev:
Sen när tittar besiktningsmen på glödlampans fabrikat när den inte lyser? Bilprovningen konstaterar väl bara att det är mörkt och sedan plump i protokollet.

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
RoTe
T Thomas_Blekinge skrev:
Sen när tittar besiktningsmen på glödlampans fabrikat när den inte lyser? Bilprovningen konstaterar väl bara att det är mörkt och sedan plump i protokollet.
Vissa människors hela existens går ibland ut på att hata märkliga saker... Det som oftare ger felaktig eller diffus ljusbild är slitna eller nya strålkastare av "kinakvalitet".

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Sist jag använde Biltemas torkarblad köpte jag en-två extra för det behövdes innan man fick 2 som torkade av ok. Detta var runt milleniebugproblemtiden, så säkert de som strula än Biltemas inköpare oftast suger getp*ng

T Thomas_Blekinge skrev:
Ljudbilden blir lidande, svagt ljus...

• Haha
roli
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Sist jag använde Biltemas torkarblad köpte jag en-två extra för det behövdes innan man fick 2 som torkade av ok. Detta var runt milleniebugproblemtiden, så säkert de som strula än Biltemas inköpare oftast suger getp*ng
Biltema hade ett tag blad som blev "Bäst i test"
Då hade de ett billigare och ett dyrare, det senare var det som vann, och då var det ett riktigt bra blad som höll lääänge.
Men det är inte samma blad som säljs idag, och det här var nog 15 år sen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Här är en H7 LEDkonvertering av ett mycket känt fabrikat i en traditionell reflektorlampa. Hade aldrig hänt med en Biltemalampa.

• H7 LED-konvertering i en reflektorlampa med ljusmätare som visar en ljusstråles riktning och styrka mot ett mål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Biltema är fortfarande (2024) på topp med klart lägsta pris.
[länk]
Kul, men testen jag mins kollade de även hållbarhet i längden, hur de gjorde mins jag inte.
Det är på den punkten alla Bosch jag köpt fallerat, jättebra som nya, men efter bara nån månad sitter man o undrar i ett regnväder "Köpte inte jag nya torkarblad ??"

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Kul, men testen jag mins kollade de även hållbarhet i längden, hur de gjorde mins jag inte.
Det är på den punkten alla Bosch jag köpt fallerat, jättebra som nya, men efter bara nån månad sitter man o undrar i ett regnväder "Köpte inte jag nya torkarblad ??"
Hur ofta lyfter du och torkar av bladen?

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
RoTe
Rabbithole Rabbithole skrev:
Hur ofta lyfter du och torkar av bladen?
Vet att du inte frågar mig men jag gör det varenda biltvätt som minst, med mina Biltema flat blade.

hsd
Har kört mestadels på Bosch under många år och de var jag tvungen att byta varje år
Senaste bilen jag köpte, v70, var det några noname blad på och jag tänkte att jaja får väl byta snart men nu funkar de bra än i år, efter 5 år , så när det blir dags för byte så hoppas jag att det går att få tag på samma höga kvalitet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.