1 244 691 läst ·
17 790 svar
1245k läst
17,8k svar
Allt om bilen
Vad heter appen?Isakare skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 897 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 897 inlägg
Länk: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ktwapps.speedometerIsakare skrev:
Följer en Finsk sida på FB som pysslar med rostskydd, de filmar och visar runt under bilarna efter alla skydd är demonterade och tvättade.
Idag hade de en Golf -17 14" mil inne för behandling.
Filmen visade förutom en väldigt rostig bil, att den har samma konstruktion som Golf 5/6 och kommer rosta sönder på samma ställen.
I ämnet VAG så hade en kompis en Octavia 1,6Tdi -12, sjukt rostig under men gick väldigt snålt. Motorlampan började lysa, felkod på EGR.
Verkstaden: Vi kan prova byta den främre, den bakre tar 18 timmar att byta !!!
Den främre byttes och bilen gick nån vecka, sen var det samma visa igen.
18 timmars jobb på verkstad + ventilen för 3000:- var mer än vad bilen var värd, så den fick gå hädan.
Filmen visade förutom en väldigt rostig bil, att den har samma konstruktion som Golf 5/6 och kommer rosta sönder på samma ställen.
I ämnet VAG så hade en kompis en Octavia 1,6Tdi -12, sjukt rostig under men gick väldigt snålt. Motorlampan började lysa, felkod på EGR.
18 timmars jobb på verkstad + ventilen för 3000:- var mer än vad bilen var värd, så den fick gå hädan.
Jag hade kodad bort EGR på en sådan bil och glatt kört vidare.Isakare skrev:
Följer en Finsk sida på FB som pysslar med rostskydd, de filmar och visar runt under bilarna efter alla skydd är demonterade och tvättade.
Medlem
· Blekinge
· 12 517 inlägg
Framhjulen drar upp skiten från vägen, som sedan virvlar runt av den turbulens som bildas under bilen. Därför blir troligen bakhjulen skitigare.T Thomas_Blekinge skrev:
Blev retur på spridarna till Injector Hero då dom inte höll måttet.
En ny spridare, styrningar o-ringar bultar och en ny returledning från aeromotors.
Får jag det inte att fungera som det ska nu så vet jag inte vad jag ska göra...
Bytte plats på spridarna och felet följde med den renoverade spridaren.
Korrigeringsvärdena på spridare 1-2-4 ligger på 0.6-0.7 och den renoverade 1.899 och felkod på att den spridaren ger för lite soppa.
Har varit in på uppdatering av ECU, bilen hade original ecu mjukvara från den var ny.
En ny spridare, styrningar o-ringar bultar och en ny returledning från aeromotors.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får jag det inte att fungera som det ska nu så vet jag inte vad jag ska göra...
Bytte plats på spridarna och felet följde med den renoverade spridaren.
Korrigeringsvärdena på spridare 1-2-4 ligger på 0.6-0.7 och den renoverade 1.899 och felkod på att den spridaren ger för lite soppa.
Har varit in på uppdatering av ECU, bilen hade original ecu mjukvara från den var ny.