Är det någon av er som kan förklara varför en bilägare har lätt avtagbar främre reg-skylt på en helt vanlig volvobil (v70 ca 2016 år modell). Såg ut att sitta med snäppfästen i två punkter. Ägaren är en ungdomlig man ca 20 år. Jag ser framför mig bara olagligheter framför mig, men finns det någon annan förklaring.

trähandtag trähandtag skrev:
Är det någon av er som kan förklara varför en bilägare har lätt avtagbar främre reg-skylt på en helt vanlig volvobil (v70 ca 2016 år modell). Såg ut att sitta med snäppfästen i två punkter. Ägaren är en ungdomlig man ca 20 år. Jag ser framför mig bara olagligheter framför mig, men finns det någon annan förklaring.
Hur ska man annars kunna tvätta bakom skylten?😉

• Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Tänkte inte på det, men tvättar du bakom plast- krom-listerna som brukar finnas på de flesta bilar ???

Tänkte inte på det, men tvättar du bakom plast- krom-listerna som brukar finnas på de flesta bilar ???
Självklart, hur ska man annars få bort salteländet?
Är man pedant så finns inga genvägar, total demontering av bilen på våren är det som gäller.
Just ja, sedan ska man ju tvätta plåten också... och skruva ihop skiten igen, sedan är det vinter ännu en gång, kostar att ligga på topp!

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Slippa tränselskatt, fortkörningsböter (kamera), eventuellt kamera-parkeringsavgift

Den ungdomliga mannen vill kanske ha det så "cleant" som möjligt... Mao. ju mindre hållare som syns desto snyggare. ☝️

Känns igen från sonens atraktor och hans resonemang. 🫣😇

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Tack ska ni för seriösa svar, några av dem borde passa bättre i humorhörnan.

Tycker det är synd att vi i Sverige bara byter ut delar idag på våra bilar.
Idag har jag själv roat nig med att byta touch-panelen på navigatorn i min bil vilket sällan verkar göras här hemma men relativt vanligt i England, Tyskland m.m.
Nu har vi olika förutsättningar men fortfarande lagas allt för lite prylar här hemma...
Tur Ebay och Youtube finns och hoppas fler vågar sig på liknande jobb.

Bilens navigatorsystem isärtagen med verktyg och laptop på en arbetsbänk, redo för touch-panelbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Laptop med instruktionsvideo för byte av bilnavigator, skärm och verktyg på arbetsbänk.
Skapa konto

Tumme upp framför bilens navigationssystem med uppgraderad touch-panel.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Peter_Bromma och 8 till
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
eventuellt kamera-parkeringsavgift
Kommer man ut ur en sådan parkering utan skylt?

Jag ser framför mig bara olagligheter framför mig, men finns det någon annan förklaring.
Kanske om man brukar parkera på platser där skyltar ofta snos. Finns det sådana områden i Sverige tro?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
I morse fick vi en åktur som heter duga och vi behöver inte besöka ett tivoli eller liknade.
Riaden hade fri transport in till centrala Marrakech, bilen var en Nissan Navara med V6 diesel och alla hästkrafter användes när det var möjligt....fullgas.....full broms...o s.v
Chauffören var noga att vi satte på oss bältena, för det är det lag på att använda.....några andra lagar verkar inte finnas i trafiken.
Denna skylt finns lite här o där, men jag vet inte vad de betyder ??
I Sverige skulle vi väl tolka den som man inte får köra där, men det gör inte Maocanerna.
[bild]
I Kairo finns det iaf två trafikregler 😂

G
DennisCA DennisCA skrev:
Man ser det kommer mycket vatten ur röret, hoppas det är sånt som samlat sig över vintern.
Borra ett hål på ljuddämparens lägsta punkt med den minsta borr du hittar. Trycket i systemet kommer att pressa ut det vatten som samlats, och ett så litet hål kommer inte att göra nån skillnad på ljudet eller bilprovningens utlåtande. Avgassystemet kommer även att hålla längre när det inte är fullt av vatten.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kommer man ut ur en sådan parkering utan skylt?
Ja, ofta är det ingen bom på t.ex. köpcentrum och så.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
Ja, ofta är det ingen bom på t.ex. köpcentrum och så.
Hur debiteras man då?

4774 4774 skrev:
I Kairo finns det iaf två trafikregler 😂
???

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.