G Gooli skrev:
@Isakare Var är filtren köpta?
Tydligen ska man kunna kontrollera om filtren är äkta vara enligt detta [länk]
Vet inte riktigt, bilägaren brukar ha med sig grejer själv, men troligtvis Skruvat eller Autodoc.

G
Det är ändå märkligt. Som tidigare nämnts så har man aldrig varit med om att ett filter rostat på så kort tid som ett år. Men eftersom du varken äger bilen eller har köpt filtren så kan du sova lugnt.

G Gooli skrev:
@Isakare Var är filtren köpta?
Tydligen ska man kunna kontrollera om filtren är äkta vara enligt detta [länk]
Sjukt dåligt att inte ha koden på själva filtret utan bara på boxen.

Originalboxen i sig själv blir då ett värdeföremål för förfalskare att packa falska filtret i.

Började plocka bort avgasröret på 850n igår, hela röret efter dämparen var avrostat att jag drog av det från dämparen... Gjorde ju demonteringen lättare. Förklarar nu oljudet... Nu blir det att pussla ihop simons delarna.

Redigerat:
Va tycker ni annars, 200€ för 4x Volvo Draco fälgar, däcken helt slut så det ska va 4x nya.

Tycker det känns lite dyrt personligen, tänkte ha vinterdäck på.

G
Vill man förhindra att avgasrören rostar sönder inifrån kan man borra så små hål som möjligt på de lägsta punkterna så att vattnet blåses ut under körning.

DennisCA DennisCA skrev:
Började plocka bort avgasröret på 850n igår, hela röret efter dämparen var avrostat att jag drog av det från dämparen... Gjorde ju demonteringen lättare. Förklarar nu oljudet... Nu blir det att pussla ihop simons delarna.
Svensktillverkat för 5.500kr får ju ses som ok

https://ferrita.com/volvo-850-855-gle-glt-10v-20v/

Nu köpte jag ju systemet redan i augusti så delarna har varit hemma i över en månad, och Simons är väl svenskt också.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Avgassystemet monterat, var förvånad hur lätt det var att montera faktiskt, allt bara passade. Jag började faktiskt med dämparen och byggde på både fram och bakåt, fast instruktionerna sade att börja bakifrån och gå framåt.

Men nu måste sakerna isär igen så man kan applicera avgaspasta och montera klämmorna. Nu då jag vet allt passar som det ska.

Underrede av bil med nytt avgassystem monterat, gul skyddshylsa på dämpare, bil på pallbockar i garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterad avgassystem under en bil med fokus på dämparen, där rören går både framåt och bakåt. Inga avgasklämma eller pasta applicerad än.
Skapa konto

• Gilla
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Avgassystemet monterat, var förvånad hur lätt det var att montera faktiskt, allt bara passade. Jag började faktiskt med dämparen och byggde på både fram och bakåt, fast instruktionerna sade att börja bakifrån och gå framåt.

Men nu måste sakerna isär igen så man kan applicera avgaspasta och montera klämmorna. Nu då jag vet allt passar som det ska.

[bild] [bild]
Motordelsfilter också. Vajert!

DennisCA DennisCA skrev:

[bild] [bild]
Rostfritt system?

Jo det är rostfritt

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Släpade hem några volvofälgar igår, 15" Volvo Draco fälgar

Fyra Volvo Draco 15-tumsfälgar staplade i ett bilbagageutrymme, med några spännband och verktyg bredvid.
Skapa konto
Volvo Draco 15-tums fälg med slitage, liggande på ett däck i bakluckan på en bil.
Skapa konto

• Gilla
Höghus och 5 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Släpade hem några volvofälgar igår, 15" Volvo Draco fälgar

[bild] [bild]
Vad små dom ser ut i bagaget där 😅

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.