1 108 086 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Samma här i Sverige för övrigt...Kuslake skrev:
En bekant åkte "taxi" i nåt asiatiskt land där föraren lyckades köra på en gris i full fart så att den stendöd flög ut i diket. Varvid bråk uppstod med grisägaren där föraren menade att det var grisens fel eftersom han hade tutat. 🙄
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
Skruvarna till bakre krängningshämmaren hade gått av så det fick bli till å montera nya i helgen.
Böjde ner krängningshämmaren så att jag kom åt att slå till med hammaren å sedan i med de nya skruvarna å bussningarna.
175:- + frakt
🙂
Blev godkänt utav min inspektör också.
/ Patrik
Böjde ner krängningshämmaren så att jag kom åt att slå till med hammaren å sedan i med de nya skruvarna å bussningarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
175:- + frakt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
🙂
Blev godkänt utav min inspektör också.
Logga in
Skapa konto
/ Patrik
Köp inte en för billigt exemplar, de billigaste BMW-bilarna lever hårda liv då ägarna senare i livscykeln kliver in (mycket ungdomar eller folk som inte är proffs på att underhålla) och då kan allt möjligt hända.B breakman skrev:
Om möjligt hitta någon som inte är ungdomskörd och betala lite mer för det.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Det har skrivits en del här tidigare om problem med bränder i EGR-ventil och/eller EGR-kylare på flera typer av dieselmotorer som sitter i många olika bilmodeller. Det finns återkallelser. Kolla upp noga före köp. Finns mycket på internet om dessa problem. Det borde gå att förebygga om man håller koll och gör rent med lagom intervall gissar jag. Jag har ingen egen erfarenhet men har läst en helt del. Läs om bilen med hästsläp som brann och att försäkringsbolaget vägrar ersätta, finns tidigare i tråden.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Denna har inte så många ägare även om nuvarande är 24år och har haft den i 3 år.Hemingway skrev:
Check 👍Rabbithole skrev:
Ingen aning, därför jag frågarRoTe skrev:
Oj oj!! Tack, ska leta i tråden och läsa...T TommyC skrev:Det har skrivits en del här tidigare om problem med bränder i EGR-ventil och/eller EGR-kylare på flera typer av dieselmotorer som sitter i många olika bilmodeller. Det finns återkallelser. Kolla upp noga före köp. Finns mycket på internet om dessa problem. Det borde gå att förebygga om man håller koll och gör rent med lagom intervall gissar jag. Jag har ingen egen erfarenhet men har läst en helt del. Läs om bilen med hästsläp som brann och att försäkringsbolaget vägrar ersätta, finns tidigare i tråden.
Jag hade en 2006 från nästan ny i 13 år. Inga problem med den alls under alla år utom att den började rosta i bakluckan (Touring) efter 13 år och då sålde jag den. Den 2011 du frågar efter är ju lika gammal idag så kolla rost noggrant samt servicehistorik.B breakman skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Då hade den välen M47 motor, det är främst N47 som kom 2007-2015 som hade värst kamkedjeproblem iallafallP Pin skrev:
EGR och sådär är väl risk på alla dieslar egentligen
Du kan inte jämföra en radsexa som är nästintill oförstörbar med den nyare skiten som saknar två cylindrar.P Pin skrev: