4774
Isakare Isakare skrev:
???
1 Störst går först 2 Lyxigaste går före 1 😂

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
I Marocko tror jag åsna har företräde oavsett högerregel.

• Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
C
Kuslake Kuslake skrev:
I Marocko tror jag åsna har företräde oavsett högerregel.
Samma här i Sverige för övrigt...

En bekant åkte "taxi" i nåt asiatiskt land där föraren lyckades köra på en gris i full fart så att den stendöd flög ut i diket. Varvid bråk uppstod med grisägaren där föraren menade att det var grisens fel eftersom han hade tutat. 🙄

• Haha
  • Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
Skruvarna till bakre krängningshämmaren hade gått av så det fick bli till å montera nya i helgen.

Böjde ner krängningshämmaren så att jag kom åt att slå till med hammaren å sedan i med de nya skruvarna å bussningarna.
Närbild på krängningshämmarens montering under en bil, där nya skruvar och bussningar har installerats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

175:- + frakt
Två nya svarta bussningar med skruvar för en bakre krängningshämmare, placerade på ett vitt papper.
Skapa konto

Undersidan av bil med nyinstallerad bakre krängningshämmare och skruvar. Däck synligt i högra delen av bilden.
Skapa konto

🙂

Blev godkänt utav min inspektör också.
En liten hund står bredvid ett upphissad bilhjul på en grön presenning utomhus.
Skapa konto

/ Patrik

• Gilla
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
hsd
Nja, inspektören verkar mutad 😏

• Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
B
Sonen är sugen på en BMW 320d touring från 2011. Några vanliga fel eller kända brister att hålla utkik efter?

B breakman skrev:
Sonen är sugen på en BMW 320d touring från 2011. Några vanliga fel eller kända brister att hålla utkik efter?
Köp inte en för billigt exemplar, de billigaste BMW-bilarna lever hårda liv då ägarna senare i livscykeln kliver in (mycket ungdomar eller folk som inte är proffs på att underhålla) och då kan allt möjligt hända.

Om möjligt hitta någon som inte är ungdomskörd och betala lite mer för det.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Viktigaste är kamkedjan. Den behöver bytas ungefär som en kamrem. Är den tyst är det okej

• Gilla
breakman
  • Laddar…
RoTe
BMW med dieselradfyra har väl massa problem som kan bli dyra? EGR, turbo osv?

• Gilla
breakman
  • Laddar…
Det har skrivits en del här tidigare om problem med bränder i EGR-ventil och/eller EGR-kylare på flera typer av dieselmotorer som sitter i många olika bilmodeller. Det finns återkallelser. Kolla upp noga före köp. Finns mycket på internet om dessa problem. Det borde gå att förebygga om man håller koll och gör rent med lagom intervall gissar jag. Jag har ingen egen erfarenhet men har läst en helt del. Läs om bilen med hästsläp som brann och att försäkringsbolaget vägrar ersätta, finns tidigare i tråden.

• Wow
breakman
  • Laddar…
B
Hemingway Hemingway skrev:
Köp inte en för billigt exemplar, de billigaste BMW-bilarna lever hårda liv då ägarna senare i livscykeln kliver in (mycket ungdomar eller folk som inte är proffs på att underhålla) och då kan allt möjligt hända.

Om möjligt hitta någon som inte är ungdomskörd och betala lite mer för det.
Denna har inte så många ägare även om nuvarande är 24år och har haft den i 3 år.
Rabbithole Rabbithole skrev:
Viktigaste är kamkedjan. Den behöver bytas ungefär som en kamrem. Är den tyst är det okej
Check 👍
RoTe RoTe skrev:
BMW med dieselradfyra har väl massa problem som kan bli dyra? EGR, turbo osv?
Ingen aning, därför jag frågar :)
T TommyC skrev:
Det har skrivits en del här tidigare om problem med bränder i EGR-ventil och/eller EGR-kylare på flera typer av dieselmotorer som sitter i många olika bilmodeller. Det finns återkallelser. Kolla upp noga före köp. Finns mycket på internet om dessa problem. Det borde gå att förebygga om man håller koll och gör rent med lagom intervall gissar jag. Jag har ingen egen erfarenhet men har läst en helt del. Läs om bilen med hästsläp som brann och att försäkringsbolaget vägrar ersätta, finns tidigare i tråden.
Oj oj!! Tack, ska leta i tråden och läsa...

RoTe
B breakman skrev:
Ingen aning, därför jag frågar :)
Jag orkar inte googla åt dig men jag tror att man bör passa sig lite för dessa då jag vet en som fick slumpa bort bilen pga verkstadskostnaden, en som brann upp och inte fick ut nåt på försäkringen pga återkallelserna inte var gjorda.

B breakman skrev:
Jag hade en 2006 från nästan ny i 13 år. Inga problem med den alls under alla år utom att den började rosta i bakluckan (Touring) efter 13 år och då sålde jag den. Den 2011 du frågar efter är ju lika gammal idag så kolla rost noggrant samt servicehistorik.

P Pin skrev:
Jag hade en 2006 från nästan ny i 13 år. Inga problem med den alls under alla år utom att den började rosta i bakluckan (Touring) efter 13 år och då sålde jag den. Den 2011 du frågar efter är ju lika gammal idag så kolla rost noggrant samt servicehistorik.
Då hade den välen M47 motor, det är främst N47 som kom 2007-2015 som hade värst kamkedjeproblem iallafall

EGR och sådär är väl risk på alla dieslar egentligen

RoTe
P Pin skrev:
Du kan inte jämföra en radsexa som är nästintill oförstörbar med den nyare skiten som saknar två cylindrar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.