1 108 058 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Har du kollat att det inte går att ställa in på något sätt. På Volvo går det att justera öppningshöjden och den har ingen särskild knapp för det.13th Marine skrev:
https://www.volvocars.com/se/suppor...brid/article/bca3ec01a031b9cac0a801510088fcc1
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
Det är tti headers så de är välkända till MoPar iaf och har bra passform å har fungerat bra utan några läckande flänsar.T Tamak skrev:
Valde keramikcoatade och de låg på $700 någonting när jag köpte för en massa år sedan. Kostar typ $1100-1200 nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan hända att de skickades som "used car parts", value $50..
🙄
/ Patrik
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Dessa bör väl vara lagom?T Tamak skrev:
https://butik.arvikael-motor.se/HED-78030
Dyra beläggningar är lite slöseri, även dyra headers om inte man gör resten "ordentligt". Jag hade American Racing på Corvetten, bättre att lägga pengarna på toppar först
Egentligen inte bilrelaterat men kunskapen kan nog finnas här. Jag skulle behöva ha tag i någon i stockholmsområdet som är vass på att polera polykarbonat (lexan), någon som har något tips?
För att komplicera det lite ytterligare så går det inte att använda verktyg som bygger men 13 centimeter då prylen som ska poleras är U-formad. Det är två ytor som är något mindre än ett A4 som ska poleras men kraven på resultat är högt då jag monterar en kamera i den och fotar genom plasten.
För att återgå till topic så blev jag imponerad av hur enkelt det var att byta kupéfläkt i min Clio. Under 20 min från att jag plockade fram verktygen till dom låg på hyllan igen. Demontera handskfacket (5 skruv) och sen var det inga problem att komma åt fläkten som satt med bajonettfäste.
För att komplicera det lite ytterligare så går det inte att använda verktyg som bygger men 13 centimeter då prylen som ska poleras är U-formad. Det är två ytor som är något mindre än ett A4 som ska poleras men kraven på resultat är högt då jag monterar en kamera i den och fotar genom plasten.
För att återgå till topic så blev jag imponerad av hur enkelt det var att byta kupéfläkt i min Clio. Under 20 min från att jag plockade fram verktygen till dom låg på hyllan igen. Demontera handskfacket (5 skruv) och sen var det inga problem att komma åt fläkten som satt med bajonettfäste.
Imponerande av fransosen. Körde tidigare BMW 5-serie, kaross e60/61. Där var det fullständig utblåsning av mittkonsolen som gällde. Inklusive halva instrumentpanelen. Stroke som ett brev på posten.🙈J jonko skrev:Egentligen inte bilrelaterat men kunskapen kan nog finnas här. Jag skulle behöva ha tag i någon i stockholmsområdet som är vass på att polera polykarbonat (lexan), någon som har något tips?
För att komplicera det lite ytterligare så går det inte att använda verktyg som bygger men 13 centimeter då prylen som ska poleras är U-formad. Det är två ytor som är något mindre än ett A4 som ska poleras men kraven på resultat är högt då jag monterar en kamera i den och fotar genom plasten.
För att återgå till topic så blev jag imponerad av hur enkelt det var att byta kupéfläkt i min Clio. Under 20 min från att jag plockade fram verktygen till dom låg på hyllan igen. Demontera handskfacket (5 skruv) och sen var det inga problem att komma åt fläkten som satt med bajonettfäste.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 720 inlägg
Så åker folk runt med blankslitna däck eftersom ingen tvingar dem att byta i tid och surprise så blir det olyckor vid kraftigt regn.T TommyC skrev:
Ja jag blev positivt överraskad av hur enkelt det var. Skulle jag behöva göra om det skulle det nog utan större problem gå att nästan gå att halvera tiden. Enda verktygen som behövdes var ett fiskben för att lossa en list och en T25 mejsel.M MasMats skrev:
Nå nu är bromsarna ihop igen. Det var inte så svårt, det jobbigaste var att ställa in handbromsen.
Blev svart färg på trummorna.
Äntligen är bilen ihop och nu står den utomhus. Ska städas och sen får saaben komma in i värmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev svart färg på trummorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äntligen är bilen ihop och nu står den utomhus. Ska städas och sen får saaben komma in i värmen.
Idag fick Saaben komma in, har inte startats sen oktober och stått ute utan ens ett tak. Lite orolig blev man dock av detta, jag hoppas ju det inte är topplockspackningen utan att det är mycket fukt i avgasröret ännu. Bilen har stått och värmt upp i 20 minuter innan, +5 där ute idag. Man ser det kommer mycket vatten ur röret, hoppas det är sånt som samlat sig över vintern.
Tror det skulle komma mycket mer ånga om topplockspackningen var dålig. Är väl väldigt sällan som kylvatten lyckas ta sig igenom utan förångas. I så fall borde du ha hög förbrukning kylvätska. Där borde vara en massa vatten i oljan också.DennisCA skrev:
Idag fick Saaben komma in, har inte startats sen oktober och stått ute utan ens ett tak. Lite orolig blev man dock av detta, jag hoppas ju det inte är topplockspackningen utan att det är mycket fukt i avgasröret ännu. Bilen har stått och värmt upp i 20 minuter innan, +5 där ute idag. Man ser det kommer mycket vatten ur röret, hoppas det är sånt som samlat sig över vintern.
[media]
Om det bara har körts kortsträckor så kan det finnas mycket vatten i dämparburkarna.
Att få dessa helt torra kan kräva en 20-mils resa, sedan är kanske inte en tomgångskörning av kallstartad motor man skall gå på när man bedömer fukten av avgaserna ur motor då hela (kalla) avgassystemet är en destillationskolon av fukten som bildas av förbränningen - utan bör har kört några mil/halvtimme med lite last i alla fall så att avgassystemet gått en bit över 100 grader C hela vägen, sedan kan man titta, ha med en dunk vatten ifall kylartempen springer upp eller lampa tänds.
Att få dessa helt torra kan kräva en 20-mils resa, sedan är kanske inte en tomgångskörning av kallstartad motor man skall gå på när man bedömer fukten av avgaserna ur motor då hela (kalla) avgassystemet är en destillationskolon av fukten som bildas av förbränningen - utan bör har kört några mil/halvtimme med lite last i alla fall så att avgassystemet gått en bit över 100 grader C hela vägen, sedan kan man titta, ha med en dunk vatten ifall kylartempen springer upp eller lampa tänds.