1 254 119 läst ·
17 967 svar
1254k läst
18,0k svar
Allt om bilen
Den berömda triangeln! Den skulle särskilja motorcyklar från moppar och bilar (när "blixljuset", IH-ljuset inte fick godkänt) och har rekommenderats av SMC m fl. Den ökar synbarheten ordentligt.M Mr B skrev:
Förr hade hojar inte världens värsta generatorer så kraften kunde säcka med alla lampor. Enklare idag med LED osv.
Medlem
· Blekinge
· 12 566 inlägg
I Frankrike, förr i tiden, var man mer détendu. I staden körde man med bara parkeringsljus och då menar jag inte det grälla varselljus som Volvo och Saab hade senare. När jag körde med helljus i franska städer blev jag påblinkade för det var fel. Det var riktigt tjusigt jämfört med dagens lumen-orgie med 5 LED-kanoner och även halvljus som bländar så att det är trafikfarligt.galento skrev:
Och dessutom hade man i franska bilar olika tutor för färd i stad och på landsbygden.
En del med usbilar och andra med 5 3/4" ljusinsatser byter till led och får drl på köpet. Ljuset i dessa "sealed beam" insatser som satt original är ju inget vidare. Men det ska visst bli en stor förbättring att byta.
att köra annorlunda typ närmare mittlinjen för att man förmodar att det är en mc man möter känns minst sagt bakvänt.
man håller sig oavsett tydligt till sin egna halva.
utmaningen som jag ser det uppstår vintertid när mötande snöplogar rör sig en bit in i mötande fil. gärna kombinerat med dålig sikt.
har för övrigt börjat använda 'drl' dagtid även när jag cykelpendlar. känns numera självklart.
man håller sig oavsett tydligt till sin egna halva.
utmaningen som jag ser det uppstår vintertid när mötande snöplogar rör sig en bit in i mötande fil. gärna kombinerat med dålig sikt.
har för övrigt börjat använda 'drl' dagtid även när jag cykelpendlar. känns numera självklart.
Medlem
· Stockholm
· 170 inlägg
Efter att ha fått uppleva gaskammare under hela vintern förra året och efter att ha letat efter en avgasläcka som orsak vid flertalet tillfällen utan att hitta något, så köpte jag mig en rökmaskin. Och läckan hittades direkt (Jo jag vet, men bilderna är efter jag började lossa
) Så ny klämma inhandlades och monterades.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto