1 236 002 läst ·
17 642 svar
1236k läst
17,6k svar
Allt om bilen
Var här i forumet som påståendet fanns.😂Isakare skrev:
Läste nyligen på nätet att WD 40 bara var överreklamerat skräp.
ViB har testat Universal sprayer (låst artikel)
WD 40 sopade mattan med de andra, tex var den enda som gav ett bestående rostskydd.
WD 40 och 5-56 använder komprimerad koldioxid som inte väger nått, andra tex Biltemas X4, propan som är en vätska, det får buken att kännas full, men hälften är verkningslös drivgas.
https://www.byggahus.se/forum/threads/min-dewalt-kapsag-777-rostat-fast.577163/post-6679225
WD40 och 5-56 har lite olika egenskaper så de passar för olika syften, har noterat lite om det i annan tråd tillsammans med kontaktspray, mineralolja, osv.
Är småpengar för några burkar/flaskor hemma med oljor som har olika egenskaper och passar för olika ändamål.
Redigerat:
Intressant! Får kolla drivgas nästa gång jag köper.Isakare skrev:
WD 40 sopade mattan med de andra, tex var den enda som gav ett bestående rostskydd.
WD 40 och 5-56 använder komprimerad koldioxid som inte väger nått, andra tex Biltemas X4, propan som är en vätska, det får buken att kännas full, men hälften är verkningslös drivgas.
Jag använder WD40 och Omega 636 hemma, 95% av gångerna tar jag 636anIsakare skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ang. bristen på oljeprodukter.
Gick in för skoj skull och kikade, kan ju vara så att just denna butiks inköpare suger, men klickar man vidare och kikar på om de finns i flera varuhus så är det inte många som har i lager. Detta kan vara en indikation på vad som komma skall.
Gick in för skoj skull och kikade, kan ju vara så att just denna butiks inköpare suger, men klickar man vidare och kikar på om de finns i flera varuhus så är det inte många som har i lager. Detta kan vara en indikation på vad som komma skall.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja, har en granne som jobbar med inköpen för smörjmedelsprodukton i Göteborg. De får tag på olja, men det är svårare nu. Kan vara läge att köpa nån dunk eller två så man har hemma.Tokslut skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 042 inlägg
Vi snackade i helgen lite löst om att köpa en minibuss att dela på inom familjen.
8-9 sitsig och gärna att man kan dra 1000kg på vanligt körkort.
Får man nått vettigt för 150-200kkr?
8-9 sitsig och gärna att man kan dra 1000kg på vanligt körkort.
Får man nått vettigt för 150-200kkr?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 452 inlägg
Låter som en omöjlig kombination, ett högt antal tillåtna passagerare gör ju att totalvikten skjuter i höjden.13th Marine skrev:
T.ex. en Caravelle 9-sits har en totalvikt på ca 3100 kg eller mer beroende på utrustning.
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 042 inlägg
Dragvikten var ett önskemål men inget krav, och jag ser att det nog är svårt att klara.
Kanske ska investera i detdär 750kg släpet ändå.
Kanske ska investera i detdär 750kg släpet ändå.
Var just i Washington en sväng. Där fanns lösningen på problemet - en svart (de var alla svarta) Suburban eller Escalade. Tar ju lätt 8 och packning med rätt säteskonfig. Bekväma bilar också.useless skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 042 inlägg