1 205 510 läst ·
17 165 svar
1206k läst
17,2k svar
Allt om bilen
Kollegan lämnade in firmabilen för inte ACn funkade.
Verkstaden mätte upp fullt tryck/rätt mängd och hittade ingen läcka, domen löd trasig magnetkoppling = ny kompressor då koppling inte fanns att köpa lös.
I torsdags lämnade han in den för byte, men verkstaden kliade sig i huvudet, för systemet var då helt tomt. De fyllde och ACn funkade.
Då fyllning kostar en tiondel mot en ny kompressor hoppas vi det håller.
Verkstaden mätte upp fullt tryck/rätt mängd och hittade ingen läcka, domen löd trasig magnetkoppling = ny kompressor då koppling inte fanns att köpa lös.
I torsdags lämnade han in den för byte, men verkstaden kliade sig i huvudet, för systemet var då helt tomt. De fyllde och ACn funkade.
Då fyllning kostar en tiondel mot en ny kompressor hoppas vi det håller.
Hade den här på bilen i morse, mycket frågande varför ??
Bilen har stått slickad mot en garagevägg för att de bredvid ska få så mycket plats som möjligt, jag är en av få som backar in där just av den anledningen, jag backar så nära att jag måste fälla in speglarna och backa i blindo sista biten.
Jag och en kvinnlig granne är nog de enda som tänker när vi parkerar, de övriga vekar bara tappa bilen där den råkade hamnade.
Bilen har stått slickad mot en garagevägg för att de bredvid ska få så mycket plats som möjligt, jag är en av få som backar in där just av den anledningen, jag backar så nära att jag måste fälla in speglarna och backa i blindo sista biten.
Jag och en kvinnlig granne är nog de enda som tänker när vi parkerar, de övriga vekar bara tappa bilen där den råkade hamnade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 672 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 672 inlägg
För att citera en gammal kollega… ”Det där hade jag inte accepterat, jag hade döödat han”. (han, inte honom).Isakare skrev:
Hade den här på bilen i morse, mycket frågande varför ??
Bilen har stått slickad mot en garagevägg för att de bredvid ska få så mycket plats som möjligt, jag är en av få som backar in där just av den anledningen, jag backar så nära att jag måste fälla in speglarna och backa i blindo sista biten.
Jag och en kvinnlig granne är nog de enda som tänker när vi parkerar, de övriga vekar bara tappa bilen där den råkade hamnade.
[bild]
Porslinsbuss har jag inte kört på ganska många år, jag har inte riktigt tid till det.F fsn skrev:Den spontana frågan är om det var Gustavsbergsbussen eller om det var en klassisk IFÖ du körde?
Kolla förskolefärg, typ fingerfärg eller nåt liknande som är vattenlösligt när den torkar.
I min ungdom så rollade jag min SAAB V4 en sen natt med inomhus väggfärg, tror det var glans 7 antikvit. Den satt bättre än väntat.
Klicka här för att svara