Kollegan lämnade in firmabilen för inte ACn funkade.
Verkstaden mätte upp fullt tryck/rätt mängd och hittade ingen läcka, domen löd trasig magnetkoppling = ny kompressor då koppling inte fanns att köpa lös.
I torsdags lämnade han in den för byte, men verkstaden kliade sig i huvudet, för systemet var då helt tomt. De fyllde och ACn funkade.
Då fyllning kostar en tiondel mot en ny kompressor hoppas vi det håller.
 
  • Wow
Per Sandberg1 och 2 till
  • Laddar…
Hade den här på bilen i morse, mycket frågande varför ??
Bilen har stått slickad mot en garagevägg för att de bredvid ska få så mycket plats som möjligt, jag är en av få som backar in där just av den anledningen, jag backar så nära att jag måste fälla in speglarna och backa i blindo sista biten.
Jag och en kvinnlig granne är nog de enda som tänker när vi parkerar, de övriga vekar bara tappa bilen där den råkade hamnade.
IMG_20260622_170619.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Unikt namn
Ska till en ordentlig gnällgubbe för att trycka sina arga lappar i flerfärg....
 
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Ska vara dashcam som spelar in
 
F
Isakare Isakare skrev:
Hade den här på bilen i morse, mycket frågande varför ??
Bilen har stått slickad mot en garagevägg för att de bredvid ska få så mycket plats som möjligt, jag är en av få som backar in där just av den anledningen, jag backar så nära att jag måste fälla in speglarna och backa i blindo sista biten.
Jag och en kvinnlig granne är nog de enda som tänker när vi parkerar, de övriga vekar bara tappa bilen där den råkade hamnade.
[bild]
För att citera en gammal kollega… ”Det där hade jag inte accepterat, jag hade döödat han”. (han, inte honom).
 
  • Haha
Isakare
  • Laddar…
I
F fsn skrev:
Den spontana frågan är om det var Gustavsbergsbussen eller om det var en klassisk IFÖ du körde?

Kolla förskolefärg, typ fingerfärg eller nåt liknande som är vattenlösligt när den torkar.

I min ungdom så rollade jag min SAAB V4 en sen natt med inomhus väggfärg, tror det var glans 7 antikvit. Den satt bättre än väntat.
Porslinsbuss har jag inte kört på ganska många år, jag har inte riktigt tid till det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.