I
C cpalm skrev:
Är du ute efter typ en temporär "stajling" finns Plastidip.
Som blir som ett avdragbart skinn.
Egentligen inte syftet, jag tänker jag ska kunna spreja på och tvätta bort och att det ska gå att spola av med tvätten utan att lämna spår efter, men inte styling i egentlig mening..
 
Är det någon som kan ha en ide vad som hänt? Sidokameran på höger sida som sitter i backspegeln på vår audi (360) är borta. Den fanns när vi parkerade vid hotellet i förrgår kväll vid 21-tiden. När vi kom hem på kvällen dagen efter och vi skulle backa in i garaget inser vi att kameran inte fungerar, men ser vi okulär besiktning att den är borta. Innan dess har vi inte behövt använda 360 funktionen under dagen. Vi har inte kört in i något eller tvätt bilen, kört ca 50 mil landsväg och några km grusväg. Har vi tappat den eller är den någon snott kameran??? Vad tror ni?
 
trähandtag trähandtag skrev:
Är det någon som kan ha en ide vad som hänt? Sidokameran på höger sida som sitter i backspegeln på vår audi (360) är borta. Den fanns när vi parkerade vid hotellet i förrgår kväll vid 21-tiden. När vi kom hem på kvällen dagen efter och vi skulle backa in i garaget inser vi att kameran inte fungerar, men ser vi okulär besiktning att den är borta. Innan dess har vi inte behövt använda 360 funktionen under dagen. Vi har inte kört in i något eller tvätt bilen, kört ca 50 mil landsväg och några km grusväg. Har vi tappat den eller är den någon snott kameran??? Vad tror ni?
googla fram en bild på reservdelen så ser du kanske hur den ska sitta fast och om det är möjligt att den kan lossna
 
F
I Incinerator skrev:
Egentligen inte syftet, jag tänker jag ska kunna spreja på och tvätta bort och att det ska gå att spola av med tvätten utan att lämna spår efter, men inte styling i egentlig mening..
Utveckla, vad är syftet och vilket resultat hade du tänkt dig?
 
F
trähandtag trähandtag skrev:
Är det någon som kan ha en ide vad som hänt? Sidokameran på höger sida som sitter i backspegeln på vår audi (360) är borta. Den fanns när vi parkerade vid hotellet i förrgår kväll vid 21-tiden. När vi kom hem på kvällen dagen efter och vi skulle backa in i garaget inser vi att kameran inte fungerar, men ser vi okulär besiktning att den är borta. Innan dess har vi inte behövt använda 360 funktionen under dagen. Vi har inte kört in i något eller tvätt bilen, kört ca 50 mil landsväg och några km grusväg. Har vi tappat den eller är den någon snott kameran??? Vad tror ni?
Den är väl garanterat kablerad så jag tror på stöld, rimligtvis en fyllegrej, annars hade som väl tagit båda. Men det är ju 100% gissning från min sida.
 
F
Helgens aktivitet skulle vara lacka huven. Troligtvis den mest stenskottade huv jag har stött på.

IMG_4747.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visade sig att jag hade ingen slipgrund hemma så det sket sig. La en epoxigrund. Blir slipgrund, eventuellt lite spackel, metallic och klarlack nästa helg. Jävligt sugen på att prova nya sprutan.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
med så där mycket stenskott så hade jag nog hellre slipat ytan plåtren............
 
Jag plockade bort dioden jag lade till AC kompressorns koppling, eftersom jag hittade att Saab satt in en från fabrik, den var bara gömd:
yB1RTUWh.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I helgen fyllde jag systemet med resten av gasen och nu har jag fungerande AC. Bara sticker i ögat att jag inte hittat en riktig Saab AC knapp (till ett pris som inte är sinnes) så jag fick tillverka en egen:
yPeUE3Mh.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu får värmen komma...
 
  • Gilla
nino och 4 till
  • Laddar…
I
F fsn skrev:
Utveckla, vad är syftet och vilket resultat hade du tänkt dig?
Syftet är att temporärt kunna spreja på en annan färg på en bil och sedan tvätta bort färgen på ett enkelt sätt, inte att byta färg på bilen för att råna en bank eller en värdetransport om det mot förmodan är någon här som misstänker något sådant.
Idén kom efter en diskussion i fikarummet när jag körde buss i helgen.
 
OK men nu blev jag nyfiken, vad är det du ska råna då?
 
Unikt namn
F fsn skrev:
Utveckla, vad är syftet och vilket resultat hade du tänkt dig?
Han ska byta färg på sin lambo köra ifrån Polisen såklart.
(Som i denna episka film)
 
hsd
Kritfärg är väl helt vattenlöslig
 
F
I Incinerator skrev:
Syftet är att temporärt kunna spreja på en annan färg på en bil och sedan tvätta bort färgen på ett enkelt sätt, inte att byta färg på bilen för att råna en bank eller en värdetransport om det mot förmodan är någon här som misstänker något sådant.
Idén kom efter en diskussion i fikarummet när jag körde buss i helgen.
Den spontana frågan är om det var Gustavsbergsbussen eller om det var en klassisk IFÖ du körde?

Kolla förskolefärg, typ fingerfärg eller nåt liknande som är vattenlösligt när den torkar.

I min ungdom så rollade jag min SAAB V4 en sen natt med inomhus väggfärg, tror det var glans 7 antikvit. Den satt bättre än väntat.
 
M Myckling skrev:
Jag hade en kollega i mitten på 90-talet vars pappa hade en Opel Lotus Omega. Det var tydligen något i hästväg prestandamässigt. Hon dumförklarade honom när han lyckades bli av med körkortet genom att passera en fartkamera långt över tillåten hastighet och det mest korkade var att den fartkameran passerade han varje dag, både på väg till och från jobbet så han borde känt till den.🙄
Inte långt hemifrån:)

 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag plockade bort dioden jag lade till AC kompressorns koppling, eftersom jag hittade att Saab satt in en från fabrik, den var bara gömd:
[bild]

I helgen fyllde jag systemet med resten av gasen och nu har jag fungerande AC. Bara sticker i ögat att jag inte hittat en riktig Saab AC knapp (till ett pris som inte är sinnes) så jag fick tillverka en egen:
[bild]

Nu får värmen komma...
Kom hit 🙂 de varnar nu för höga temperaturer i stora delar av södra Sverige resten av veckan, uppåt 33 grader på lördag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.