1 205 050 läst ·
17 159 svar
1205k läst
17,2k svar
Allt om bilen
Är det någon som kan ha en ide vad som hänt? Sidokameran på höger sida som sitter i backspegeln på vår audi (360) är borta. Den fanns när vi parkerade vid hotellet i förrgår kväll vid 21-tiden. När vi kom hem på kvällen dagen efter och vi skulle backa in i garaget inser vi att kameran inte fungerar, men ser vi okulär besiktning att den är borta. Innan dess har vi inte behövt använda 360 funktionen under dagen. Vi har inte kört in i något eller tvätt bilen, kört ca 50 mil landsväg och några km grusväg. Har vi tappat den eller är den någon snott kameran??? Vad tror ni?
googla fram en bild på reservdelen så ser du kanske hur den ska sitta fast och om det är möjligt att den kan lossnaträhandtag skrev:
Är det någon som kan ha en ide vad som hänt? Sidokameran på höger sida som sitter i backspegeln på vår audi (360) är borta. Den fanns när vi parkerade vid hotellet i förrgår kväll vid 21-tiden. När vi kom hem på kvällen dagen efter och vi skulle backa in i garaget inser vi att kameran inte fungerar, men ser vi okulär besiktning att den är borta. Innan dess har vi inte behövt använda 360 funktionen under dagen. Vi har inte kört in i något eller tvätt bilen, kört ca 50 mil landsväg och några km grusväg. Har vi tappat den eller är den någon snott kameran??? Vad tror ni?
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 670 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 670 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 670 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 670 inlägg
Den är väl garanterat kablerad så jag tror på stöld, rimligtvis en fyllegrej, annars hade som väl tagit båda. Men det är ju 100% gissning från min sida.trähandtag skrev:
Är det någon som kan ha en ide vad som hänt? Sidokameran på höger sida som sitter i backspegeln på vår audi (360) är borta. Den fanns när vi parkerade vid hotellet i förrgår kväll vid 21-tiden. När vi kom hem på kvällen dagen efter och vi skulle backa in i garaget inser vi att kameran inte fungerar, men ser vi okulär besiktning att den är borta. Innan dess har vi inte behövt använda 360 funktionen under dagen. Vi har inte kört in i något eller tvätt bilen, kört ca 50 mil landsväg och några km grusväg. Har vi tappat den eller är den någon snott kameran??? Vad tror ni?
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 670 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 670 inlägg
Helgens aktivitet skulle vara lacka huven. Troligtvis den mest stenskottade huv jag har stött på.
Visade sig att jag hade ingen slipgrund hemma så det sket sig. La en epoxigrund. Blir slipgrund, eventuellt lite spackel, metallic och klarlack nästa helg. Jävligt sugen på att prova nya sprutan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 011 inlägg
med så där mycket stenskott så hade jag nog hellre slipat ytan plåtren............
Jag plockade bort dioden jag lade till AC kompressorns koppling, eftersom jag hittade att Saab satt in en från fabrik, den var bara gömd:
I helgen fyllde jag systemet med resten av gasen och nu har jag fungerande AC. Bara sticker i ögat att jag inte hittat en riktig Saab AC knapp (till ett pris som inte är sinnes) så jag fick tillverka en egen:
Nu får värmen komma...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I helgen fyllde jag systemet med resten av gasen och nu har jag fungerande AC. Bara sticker i ögat att jag inte hittat en riktig Saab AC knapp (till ett pris som inte är sinnes) så jag fick tillverka en egen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu får värmen komma...
Syftet är att temporärt kunna spreja på en annan färg på en bil och sedan tvätta bort färgen på ett enkelt sätt, inte att byta färg på bilen för att råna en bank eller en värdetransport om det mot förmodan är någon här som misstänker något sådant.F fsn skrev:
Idén kom efter en diskussion i fikarummet när jag körde buss i helgen.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 670 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 670 inlägg
Den spontana frågan är om det var Gustavsbergsbussen eller om det var en klassisk IFÖ du körde?I Incinerator skrev:Syftet är att temporärt kunna spreja på en annan färg på en bil och sedan tvätta bort färgen på ett enkelt sätt, inte att byta färg på bilen för att råna en bank eller en värdetransport om det mot förmodan är någon här som misstänker något sådant.
Idén kom efter en diskussion i fikarummet när jag körde buss i helgen.
Kolla förskolefärg, typ fingerfärg eller nåt liknande som är vattenlösligt när den torkar.
I min ungdom så rollade jag min SAAB V4 en sen natt med inomhus väggfärg, tror det var glans 7 antikvit. Den satt bättre än väntat.
Byggveteran
· 2 742 inlägg
Inte långt hemifrånM Myckling skrev:Jag hade en kollega i mitten på 90-talet vars pappa hade en Opel Lotus Omega. Det var tydligen något i hästväg prestandamässigt. Hon dumförklarade honom när han lyckades bli av med körkortet genom att passera en fartkamera långt över tillåten hastighet och det mest korkade var att den fartkameran passerade han varje dag, både på väg till och från jobbet så han borde känt till den.🙄
Kom hit 🙂 de varnar nu för höga temperaturer i stora delar av södra Sverige resten av veckan, uppåt 33 grader på lördag.DennisCA skrev:
Jag plockade bort dioden jag lade till AC kompressorns koppling, eftersom jag hittade att Saab satt in en från fabrik, den var bara gömd:
[bild]
I helgen fyllde jag systemet med resten av gasen och nu har jag fungerande AC. Bara sticker i ögat att jag inte hittat en riktig Saab AC knapp (till ett pris som inte är sinnes) så jag fick tillverka en egen:
[bild]
Nu får värmen komma...
Klicka här för att svara
