Vissa fabrikat har det som tillval.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Vår Passat GTE från 2016 hade bensintanken där reservhjulet normalt sett ligger.
Id4an har nog elmotorn där 🤔

På en elbil kan man väl lägga ett reservhjul i frunken, det hade min MR2 en gång i tiden

Felpost.

Redigerat:
Intet Intet skrev:
Felpost.
Varför inte bara ta bort den då?

Alfredo Alfredo skrev:
Varför inte bara ta bort den då?
Hur?

Intet Intet skrev:
Hur?
De tre prickarna nere till höger i inlägget. Sen "Radera". Men man har bara en timme på sig så denna gång är det för sent.

Diskussionsforum med inlägg från Alfredo om att radera ett felpostat meddelande. Menyn visar alternativen: Redigera, Radera, Anmäl.

F fribygg skrev:
Alla mina fordon från VAG har haft riktigt reservhjul (- 89, -99, -03, -09 och -18)
Åtminstone mina tre senaste från VAG har haft sprayburkar istället (som jag sluppit använda), innan det var det nödhjul (som jag behövt använda 1 gång).
Den nuvarande har en söt liten "subwoofer" 🔈 från Dynaudio där reservhjulet borde vara...
Men jag har nog haft ett val för de som jag beställt nya och klickat runt i konfiguratorn.

Mikael_L
RoTe RoTe skrev:
Suck, ingen bilhandlare har bilarna påställda i hallen, det skulle bli för dyrt.
Och sen har de ju sina grönskyltar, så det är inga problem med provkörning osv.

Bakaxeln till saaben på plats igen. Satt stenskottsskydd över epoxin som extra skydd.

1776621945723.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya dämpare, nya fjädrar, bromsrör, skruvar och bultar.

1776621987655.png
Skapa konto

(fick plocka av bromsskölden igen för att lättare få på det bakre staget)

1776621967179.png
Skapa konto

En före bild också:
1776622143939.png
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
vcx och 16 till
  • Laddar…
Saabskruvande här också.
Fick äntligen hem o-ringarna till oljekylaren så nu kunde jag byta rören som var dåliga.
IMG_1054.jpeg
Skapa konto

Tyvärr var ett bromsrör dåligt också, vilket visade sig vid provkörning. Men bilen har ju stått i 7 år så det var inte oväntat. Sånsurt bara, hade tänkt ta den till jobbet i morgon, nu får jag köpa bromsrör och nipplar och koningsverktyg istället. 😑
IMG_1053.jpeg
Skapa konto

Observera snöret runt avgasröret - det har varit många fullagningar från förra ägaren.

• Gilla
breakman och 3 till
  • Laddar…
Vad för alternativ finns om man måste ha dragvikt på 1400, 4-hjulsdrift och nån form av lastutrymme. Subaru Legacy och Audi A4 från runt 2005 finns redan i familjen som båda är närapå idealiska i storlek men finns det nåt som är typ 15 år nyare. Skaffa BE är väl ett alternativ men då vi är 3 personer som vill kunna köra så är det ett visst problem. Finns det ens nåt?

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Bara ett exempel, en vän köpte nyligen en Subaru Forester 2019. Med den får man dra max 1485 kg med B-behörighet eller max 2000 kg med högre behörighet. Min gamla Saab med 2-hjulsdrift får dra 1600 kg med B-behörighet.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Efter ha svetsat avgassystemet så går det väl inte att klaga på avgasvärdena.
Screenshot_2026-04-21-16-01-39-765_com.kivra.Kivra.jpg
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Bara ett exempel, en vän köpte nyligen en Subaru Forester 2019. Med den får man dra max 1485 kg med B-behörighet eller max 2000 kg med högre behörighet. Min gamla Saab med 2-hjulsdrift får dra 1600 kg med B-behörighet.
Mercedes ML

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.