T Tamak skrev:
MEn åker man ur byn så ska väl ett resevdäck vara med😳 eller?😳
Är det inte obekvämt att byta däcket om och när du får punka? Jag föredrar att medföra reservhjul även om det är lite tyngre än bara däcket..

• Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
T
F fribygg skrev:
Är det inte obekvämt att byta däcket om och när du får punka? Jag föredrar att medföra reservhjul även om det är lite tyngre än bara däcket..
För att förtydliga, reservhju och reservdäck😄 men de e förstås bara om man åker mer än 5 mil från byn

Edit: eller är det bar jag som är konstig, men efter att ha fått 3 punkteringar på splitternya däck då man körde 45mil är alltid extra med

T Tamak skrev:
För att förtydliga, reservhju och reservdäck😄 men de e förstås bara om man åker mer än 5 mil från byn
Reservdäck?

• Haha
Tokslut
  • Laddar…
T
F fribygg skrev:
Reservdäck?
Japp

T Tamak skrev:
Japp
Vad är fördelen jämfört med ett reservhjul?

T
Ett däck går klämma ihop lite och tar mindre rum och så har man rum med grejjer där fälgen vanligtvis ska va
Men jag har i och för sig alltid med verktyg så jag kan göra i princip vad som helst om bilen får något fel.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Har tom. haft med mig reservhjul till släpet när det blir längre turer, nu senaste släpet skruvade jag på ett reservhjul under fast det är en boggiekärra

Reservhjul monterat under en boggiekärra på en grusväg, sett från sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Har tom. haft med mig reservhjul till släpet när det blir längre turer, nu senaste släpet skruvade jag på ett reservhjul under fast det är en boggiekärra

[bild]
Jag har mitt reservhjul fram på 'dragstängerna' , det bidrar även med lite kultryck vilket kan vara bra när släpet är olastat.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
T Tamak skrev:
Ett däck går klämma ihop lite och tar mindre rum och så har man rum med grejjer där fälgen vanligtvis ska va
Men jag har i och för sig alltid med verktyg så jag kan göra i princip vad som helst om bilen får något fel.
Ok, så du medför ett ihopklämt däck och verktyg för att kunna montera och luftfyllda det istället för att ha ett reservhjul?

• Haha
cpalm
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ok, så du medför ett ihopklämt däck och verktyg för att kunna montera och luftfyllda det istället för att ha ett reservhjul?
Så klart! Du måste väl inse hur svårt det är att klämma ihop ett reservhjul så det inte tar en massa plats? 😱🤓 Kanske vi alla ska sluta nu? 🤔

Alfredo Alfredo skrev:
Så klart! Du måste väl inse hur svårt det är att klämma ihop ett reservhjul så det inte tar en massa plats? 😱🤓 Kanske vi alla ska sluta nu? 🤔
Jag tänker att Tamak som medför löst däck sannolikt är duktigare än medelsvensson på däckmontage på vägkanten..

Testade stötdämpare från bytet senast. Tror att de funkar ett tag till om de får sällskap av nya fjädrar?

Vilka bilar har reservhjul idag? På de senaste bilarna som vi har haft de senaste 15 åren har reservhjulen varit bortrationaliserade (stavning??).

Alla mina fordon från VAG har haft riktigt reservhjul (- 89, -99, -03, -09 och -18)

F fribygg skrev:
Alla mina fordon från VAG har haft riktigt reservhjul (- 89, -99, -03, -09 och -18)
Inte mina Audi från -16 och -21.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.