1 202 217 läst ·
17 128 svar
1202k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Det blir lite billigare med lösa delar. Kanske går att återbruka vissa komponenter?N naikon skrev:
Annars kan en sökning på begagnade delar vara lönsam.
Om du ska göra det själv så lönar det sig, annar är det snabbare och ofta billigare att byta hela fjäderbenet.N naikon skrev:
Var det läcker in kan jag inte hjälpa med, men dom 2 gummipluttarna ser ut som dränering. Testa rensa dom så blir vattnet inte stående över den nivån åtminstonde.K Kjell_G skrev:Försöker byta fjäderben på Prius -07 och upptäckte en vattensamling i ett utrymme under bagagemattan, en plastbalja som skruvades loss och det var nog en halvliter vatten här. Ingen aning om var det läckt in. Nån som har nån idé hur jag åtgärdar detta? Dräneringshål? Kan det läckt in från hjulhuset? Bild kommer.[bild]
Är det där typ nya Autodoc? Verkade vara rätt bra pris.K karlmb skrev:
Kommer upp många noname-märken när man kollar delar. Frågan är om det är värt att chansa på något, det skiljer ju flera tusentals kronor om jag istället ska ha märkesdelar för fyra kompletta fjäderben.
Bilen är som sagt värd typ 20k och jag kör typ max 100 mil om året...
Det kommer mest upp bra märken men inte så många när jag kollar. Klart bättre priser än Autodoc, ifall de har grejorna.N naikon skrev:Är det där typ nya Autodoc? Verkade vara rätt bra pris.
Kommer upp många noname-märken när man kollar delar. Frågan är om det är värt att chansa på något, det skiljer ju flera tusentals kronor om jag istället ska ha märkesdelar för fyra kompletta fjäderben.
Du kan ju beställa allt som även finns på trodo eller autodoc.N naikon skrev:Är det där typ nya Autodoc? Verkade vara rätt bra pris.
Man tyvärr inte söka på regnummer men det är ju bara slå på trodo sen ta artikelnumret och välja den artikeln på aeromotors.
Det skiljer iblan rätt mycket, dom var tex 100kr billigare för en bosch bromsskiva så med allt blir det några bra spänn man sparar.
Sen har dom lågpris av alla sorter slag, bra om man bara behöver något som eventuellt funkar hyffsat.
Märkt att det beror på hur man sorterar.K karlmb skrev:
Klickade jag i fram fick jag en artikeln väljer jag framaxel så dök det upp en mängd bromsbelägg för fram.
Men skönt med en sida som pressar lite priser.
Och det verkar vara dagspris på alla trodo, autodoc, aero, imorgon kan det skilja i pris både lägre och högre.
Lesjöfors är en stor tillverkare av fjädrar det där blir nog bra.N naikon skrev:
Hade dom komplettera fjäderben eller fick du köpa separata delar?
Köpte ju en Berlingo som jag bytte kamrem mm på i februari.
Hade lite mer på önskelistan så en eftermarknads stereo med Android köptes från Amazon
Fick riva halva bilen kändes som för att få till backkameran och microfonen till handsfree
Prova innan slutmontering
Verkade fungera så ihop med allt
Ser ju riktigt modernt ut 🙂
Återstår att hitta menyn så jag kan ställa klockan i lilla displayen
Nästa grej på listan är dragkrok
Är det någon som har ett Thule squarebar 135cm som ligger och skräpar så är jag intresserad, ska vara den med ett spår på undersidan
Hade lite mer på önskelistan så en eftermarknads stereo med Android köptes från Amazon
Fick riva halva bilen kändes som för att få till backkameran och microfonen till handsfree
Prova innan slutmontering
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkade fungera så ihop med allt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju riktigt modernt ut 🙂
Återstår att hitta menyn så jag kan ställa klockan i lilla displayen
Nästa grej på listan är dragkrok
Är det någon som har ett Thule squarebar 135cm som ligger och skräpar så är jag intresserad, ska vara den med ett spår på undersidan
Kan nån sätta ner foten? Har inte kunnat släppa tanken på lösa delar till fjäderben (köpte ju nya kompletta) så jag skruvade loss fjädern på ena benet. Även dessa muttrar släppte efter lite rostlösning och övriga delar ser okej ut.
Ny fjäder o dämpare och sen sälja till nån behövande? Låter som en dålig idé eller 🤔
Ny fjäder o dämpare och sen sälja till nån behövande? Låter som en dålig idé eller 🤔