1 202 027 läst ·
17 127 svar
1202k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Att bygga en enkel grusväg för att säkrare/ bekvämare kunna gå och cykla är inte så svårt eller dyrt om man gör det själv, ska däremot Trafikverket eller kommunen anlägga GC väg har det en förmåga att bli väldigt dyrt..G Gooli skrev:
Det såg ut så där ett tag på Kungsholms Strand mitt i Stockholm.K Kurtivan skrev:
Men nu är det borta tror jag. Kanske för att bussen går där? Hade det bara varit vanliga trafikanter som klagat på knepiga situationer som uppstår när det inte går att väja som på bilden hade det nog ignorerats, eller bemötts med något goddag-yxskaft-svar.
Den vägsnutt jag trafikerar och refererar till, där går all sorts trafik, timmerbilar, bussar, personbilar etc. Från en trevägskorsning mitt i byn så är det bygdeväg ca 500 m åt de tre hållen.C cpalm skrev:Det såg ut så där ett tag på Kungsholms Strand mitt i Stockholm.
Men nu är det borta tror jag. Kanske för att bussen går där? Hade det bara varit vanliga trafikanter som klagat på knepiga situationer som uppstår när det inte går att väja som på bilden hade det nog ignorerats, eller bemötts med något goddag-yxskaft-svar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 615 inlägg
Tanken är feltänkt, det finns ingen möjlighet för de som färdas på kanterna att förutse de andra fordonens framfart, om det fortsätter mitt i vägen eller om de åker ut på kanten och på kollisionskurs för dem som är där.G Gooli skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Samma cyniska tänk som miljöpartister använder när de försöker stoppa uppgraderingar av tätt trafikerade vägar.G Gooli skrev:
"Det håller ner farten"...
Så folk fortsätter att köra ihjäl sig tills det blir politiskt omöjligt.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 826 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 826 inlägg
Nyare telefoner behöver ofta en aktiv omvandlare, typ denna https://www.clasohlson.com/se/Aktiv-horlursadapter-USB-C-till-3,5-mm/p/39-1504Isakare skrev:
Jag har inte provat ovan adapter utan tog en i mängden när jag googlade.
Kompis blev stoppad i en poliskontroll mitt på dagen.
"Har du koll på din belysning" frågade polisen.
Ja, om inget har gått sönder
"Du har dimljuset tänt, det får man inte ha"
Ja, jag har dimljuset som varselljus dagtid.
"De får bara användas i dimma och regn"
Kompisen hade lite bråttom, slog av dimljusen, på halvljusen och åkte vidare.
Känner nån här till om reglerna ändrats, jag har åkt med dimljus som varselljus dagtid sen jag tog körkort för 45 år sen.
"Har du koll på din belysning" frågade polisen.
Ja, om inget har gått sönder
"Du har dimljuset tänt, det får man inte ha"
Ja, jag har dimljuset som varselljus dagtid.
"De får bara användas i dimma och regn"
Kompisen hade lite bråttom, slog av dimljusen, på halvljusen och åkte vidare.
Känner nån här till om reglerna ändrats, jag har åkt med dimljus som varselljus dagtid sen jag tog körkort för 45 år sen.