1 203 145 läst ·
17 132 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Bytte just bromsar på Transiten bak, skruvok.
Upptäckte att höger ok ska skruvas in åt vänster, aldrig varit med om de förr.
Det mest märkliga är att jag har bytt klossar tidigare på denna bil och inte lagt märke till det ??
Upptäckte att höger ok ska skruvas in åt vänster, aldrig varit med om de förr.
Det mest märkliga är att jag har bytt klossar tidigare på denna bil och inte lagt märke till det ??
På den transit jag hade tidigt i bygglivet var vissa bultar vänstergängade på ena sidan på bilen. Kan inte minnas om det var hjulbultar eller navbulten. Det var ett helvete att få loss detta innan man insåg att så var fallet.Isakare skrev:
Även vanligt på Moparbilar att hjulmuttrarna har olika gängning beroende på sida på bilen.MathiasS skrev:
Aha, jag skruvar inte Franska bilar och har inte stött på det förut.svesse84 skrev:
Jag gjorde vänster sida först och verktyget funkade utmärkt, men på höger blev det tvärstopp när jag skulle skruva, tog en stund innan jag fattade vad som var felet.
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
nä majoriteten har kolvar som skruvas in medsols oavsett vilken sida oket sitter på.
Gick inte att se, det sitter en massa värmeskyddsplåtar runt främre delen, nån stans där låter det.C cpalm skrev:
Han sa "Fick avgasvärden som tyder på läckage, inte att det är nått fel på motorn"
Gneket/klonket jag skrivit om förut hittade han inte.
Ja, så har vi snart kört ett år på det som kallas bygdeväg. Det fungerade jättebra under vintern för då var markeringarna översnöade och alla körde som tidigare. Nu har markeringarna töat fram igen och då ska man alltså köra mitt i vägen igen över backkrön och genom kurvor, det känns helt galet och min tro är att respekten för väglinjer över huvud taget kommer att minska. Det är ett vinglande fram och tillbaka över vägbanan vid möten, väg- och järnvägskorsningar. Dessutom blir man irriterad över en sådan dålig idé och irriterade förare är inte heller bra.