1 203 036 läst ·
17 132 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Då hade du ett svårbehandlat fall eller inkompetenta ortopeder. Jag har lagat en handfull stenskott genom åren och alla har blivit bättre, vissa nästan helt osynliga.C cpalm skrev:
Nä, alukylare med plast gavlar lagar man inte.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
En sån Jaguar är väl i princip en Ford? Kanske ngn av deras modeller som passar? Eller tom Volvo?Dan_Johansson skrev:
Det fina med plastgavlar är att man kan öppna upp krimpningen av cellpaketet och sätta dit ett nytt med nya packningar emellan.
Det vanligaste är väl att aluminium-cellpaketet läcker pga korrosion eller ngn skada. Det är en hyffsat standardiserad produkt som flera tillverkar normalt sett.
Plasttankarna är så klart lite svårare att laga och de går kanske inte att köpa nya.
Men då kan man ta till skroten och renovera en sådan kylare istället.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 916 inlägg
Googlade OEM numret där uppe, priset antyder att den inte sitter i nån annan bil... 🤯K karlmb skrev:En sån Jaguar är väl i princip en Ford? Kanske ngn av deras modeller som passar? Eller tom Volvo?
Det fina med plastgavlar är att man kan öppna upp krimpningen av cellpaketet och sätta dit ett nytt med nya packningar emellan.
Det vanligaste är väl att aluminium-cellpaketet läcker pga korrosion eller ngn skada. Det är en hyffsat standardiserad produkt som flera tillverkar normalt sett.
Plasttankarna är så klart lite svårare att laga och de går kanske inte att köpa nya.
Men då kan man ta till skroten och renovera en sådan kylare istället.
Allt går om man vill.
Jag har provat löda alukylare utan framgång, löda mässing/koppar är enkel.
Har även smällt och lagat plastgavlar.
Äv lagat aluceller med plastic padding med gott resultat.
Men finns det ny att köpa och den inte kostar skjortan skulle jag idag inte laga en sån.
Jag har provat löda alukylare utan framgång, löda mässing/koppar är enkel.
Har även smällt och lagat plastgavlar.
Äv lagat aluceller med plastic padding med gott resultat.
Men finns det ny att köpa och den inte kostar skjortan skulle jag idag inte laga en sån.