1 202 665 läst ·
17 129 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Då får vi säga grattis 🙂C cpalm skrev:Jag fick ersättning på TF trots att det inte direkt fanns något vittne till själva skadehändelsen.
Det var förvisso i ett publikt kameraövervakat parkeringsgarage, så i princip hade troligen händelsen fångats på kamera, men det var mig veterligen ingen som efterfrågade någon kamerainspelning. Vittne på att bilen var oskadad när den parkerades och skadad när den hämtades, men ingen kontaktade vittnet.
Oavsett vill ju FB att händelsen som sådan polisanmäls, sen får man ju se vad utfallet blir.
Men det är klart, har man ingen vagnskadeförsäkring kan man ju överväga om det överhuvudtaget är värt att blanda in FB.
Tack. Nu var det ju inga summor att prata om eftersom det ändå fanns vagnskada. Mest irriterande att få bilen sabbad av en smitare. Och sådana brott utreds ju i praktiken nästan aldrig.Isakare skrev:
Märkligt om det skall vara så omöjligt att få ersättning. Lite som dessa färdigställandeförsäkringar.
Jag var och rekade på parkeringen där det hände. Stod ett par lätta lastbilar från samma företag där, deras bakdelars lyktramper matchar perfekt höjd och form för skadan. Dock hade ingen av bilarna en skada matchande min bil (även om bilarna hade andra skador på sina ramper). Ska dit senare ikväll när kanske alla företagets bilar är parkerade, och se om någon bil matchar. Min sambo tycker att jag är knäpp som jagar den skyldige.
Det är bara skräp med allt nuförtiden - spegelglaset lossande på min 245:a. Och det är ändå sista årgången! Bitar av det kunde jag finna i diket, men beställning lagd: Vparts 229:-.
Eller frusen? Frågan är vad det är för typ av givare? Sannolikt är den väl billig att byta men jag skulle låta bilen tina och torka upp först…nino skrev:
Fick blinkande motorlampa på Kian när det var -25
Fick min icarsoft idag så läste ut felkoden P0299
Hade värde 1000mV på avgastryck sensor, enl AI så ska det ligga på 500mV när bilen är avstängd, så 1000 indikerar att givaren är trasig...
Någon som har koll på om det stämmer?
Hade 1100-1300mV på tomgång och 1300-1800 (kanske mer, lite svårt att ha koll när man kör) vid 80km/h
Tina har den gjort, raderade och har åkt en sväng, tar en liten längre tur till jobbet imorgon så får vi se.J JohanLun skrev:
Ska nog göra en regenerering oavsett, åker mycket 10-15km turer vilket inte är optimalt med en diesel
Åkte 30km till jobbet på 4an och 2500varv
Sensorn låg på 1050mV på tomgång efter det och 1100-1400mV vid 3000 varv
Verkar som bilen gjorde en regenerering, inga felkoder återkom så jag friskförklarar Kian
Fick även bort den förhatliga automatiska låsningen av dörrar, bara det var värt de 2700:- som läsaren kostade 😀
Verkar som bilen gjorde en regenerering, inga felkoder återkom så jag friskförklarar Kian
Fick även bort den förhatliga automatiska låsningen av dörrar, bara det var värt de 2700:- som läsaren kostade 😀
Det var höger sida. Vänster glas har också lim från 1993. För att undvika att förlora även detta har jag säkrat det med fyra syrafasta skruv, tjockt med epoxilim, rostfri ståltråd och tejp. Man kan också ha ett nät över det hela som kan fånga själva glaset när det sticker. Hur hade ni gjort?H hovapettson skrev:
Ja, det är nått jag verkligen hatar.nino skrev:
Åkte 30km till jobbet på 4an och 2500varv
Själv köpte jag två nya spegelglas till min BMW för runt 150kr styck vill jag minnas, så jag förstår att du vill rädda dina "dyrgripar" 😂H hovapettson skrev:
Nu blev det GAAAHHH!!! I bilen.
Köpte en ny CD skiva till GPSen, när jag stoppade i den kom detta upp.
Problemet nu är att den inte går att få ut, det gör man i menyn....som inte finns.
Ska prova med Carsoften i morgon, men vad gör man annars ??
Köpte en ny CD skiva till GPSen, när jag stoppade i den kom detta upp.
Problemet nu är att den inte går att få ut, det gör man i menyn....som inte finns.
Ska prova med Carsoften i morgon, men vad gör man annars ??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut att va typ 20 år gammal så varför bemöda sig? Visst felmeddelande vill man inte ha men navi kör man Waze tillIsakare skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Har den ingen eject knapp på CDn? Bara att hålla inne knappen tills den spottar ut skivorna?Isakare skrev:
Annars, lägg dit en billig android surfplatta med gps i skärmhålet och kör maps.me i offlineläge?