RoTe
K karlmb skrev:
20 års utveckling upphäver inte naturlagarna.
En tyngre och längre bil har en fördel som man måste jobba hårt för att kompensera för.
Och även om testet vi ser mot Modus ser övertygande ut vet alla som håller på med passiv säkerhet att det finns många, många fler aspekter när man jämför 2 modeller så här.
Du menar att Volvo 740 är en tyngre bil, ca 1300-1400kg är idag en småbil nästan. Du måste verkligen förklara vad du vill med din argumentering för jag förstår inte. En vanlig Tesla väger över 2000kg...

• Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Du menar att Volvo 740 är en tyngre bil, ca 1300-1400kg är idag en småbil nästan. Du måste verkligen förklara vad du vill med din argumentering för jag förstår inte. En vanlig Tesla väger över 2000kg...
En Modus väger väl inte 1400 kg?

RoTe
K karlmb skrev:
En Modus väger väl inte 1400 kg?
Jag trodde vi pratade om Volvo 740 som du säger är en så stor bil. Vad en Modus är vet jag inte ens. Det känns som du käftar emot allt bara för att käfta emot allt...

RoTe RoTe skrev:
Jag trodde vi pratade om Volvo 740 som du säger är en så stor bil. Vad en Modus är vet jag inte ens. Det känns som du käftar emot allt bara för att käfta emot allt...
Är det viktigt för dig att påpeka att en gammal Volvo är lättare än en ny?
Gällde inte diskussionen stora bilar vs småbilar?
Om du inte vet öht vad en Modus är så känns det verkligen som att du kan gå och göra ngt annat.

RoTe
K karlmb skrev:
Är det viktigt för dig att påpeka att en gammal Volvo är lättare än en ny?
Gällde inte diskussionen stora bilar vs småbilar?
Om du inte vet öht vad en Modus är så känns det verkligen som att du kan gå och göra ngt annat.
Jag gick och jobbade istället.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Skulle köpa spolarvätska, soprent på hylla och i pump.
Beställt med får ingen leverans sa kassören på Cirkel K macken.

• Wow
Tokslut
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Var tydligen ett lokalt problem, nästa mack hade.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Kommer du till Motonet har de ofta 10l koncentrerad spolarvätska för 179kr

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
På tal om spolarvätska, tycker ingen idag är riktigt bra. Blir alltid en fet hinna kvar på rutan trots nya torkarblad. Finns det någon hemblandning nån kan dela med sig av?

hsd
Tycker agrol spolarvätska är bra, innehåller bioetanol
Brukar köpa koncentrerad och blanda med vatten betoende på årstid

RoTe
MalZon MalZon skrev:
På tal om spolarvätska, tycker ingen idag är riktigt bra. Blir alltid en fet hinna kvar på rutan trots nya torkarblad. Finns det någon hemblandning nån kan dela med sig av?
Har du tvättat rutan på nån mack nyligen? Gjorde det en gång med en sån där skrapa i hink som nästan förstörde vindrutan. Oklart vad dom hade i den, folk sa glykol men jag vet inte.

Biltemas färdigblandade, även Kemetyls, för -18 funkar utmärkt. Åker 8 mil om dagen på saltstänkt E4/E20.
Torka av era torkarblad emellanåt, varje tankning t ex, det bildas smetig beläggning på gummit som gör att allt bara smetas runt. En ”tub” med grovrengöringsdukar är en bra grej. Men vanligt torkpapper på macken funkar också, man får gno lite mer bara.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Jag har funderat på att prova produkt för att förhoppningsvis få till det bättre, har inget stort problem men mörkt och motljus vill man ju ha så bra sikt som möjligt.

Någon som provat tex.?

https://www.autodude.se/sv/produkt/spolarvatska_med_avrinning_king_carthur_pure_clarity

Häller i en skvätt T röd.
Går ju om man vill bara ha T röd och vatten, men det luktar så jäkligt.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Biltemas koncentrat + siktförbättrare tycker jag funkar bra. Blandar med batterivatten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.