1 203 407 läst ·
17 139 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De ska vara en cool bilbyggarfirma och så har de olja i bromssystemen :O
www.nakab.se
https://www.blocket.se/recommerce/forsale/item/10183179?ci=2
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 657 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 657 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 657 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 657 inlägg
Men behöver du verkligen lossa handbromsen? Antar att du skall byta belägg och/eller skivor? Lyckades inte backa dom på Kia Optima heller men vände bara spänningen på motorerna.Isakare skrev:
Du har nog kört fast lite här tror jag, 20 års skillnad i säkerhetsutveckling ska göra denna skillnad, så hade inte Renaulten mosat Volvon hade hade det varit en skräll.K karlmb skrev:
Nå äntligen, jag har spenderat flera helger sittandes obekvämt framför bilen, med några filar som jag brutit av och modifierat för att dom ska rymmas i det trånga utrymmet och flyttat ut spåret för den övre växeln med 1.5mm. Enligt instruktionerna! Måste uppenbarligen ut 1.5mm och man får med en distansring för att flytta ut den övre växeln.
Det är en lite udda konstruktion (tyckte jag), själva skaftet roterar inte, utan den övre växeln har ett rullager som sitter på skaftet, det hålls på plats med en låsring. Kraften överförs från motorn med ett spline-skaft som är gjort av härdat stål
Nå med det gjort får man börja rengöra, har försökt skydda det mesta från filspån medan jag arbetade.
Och den nya primären på plats med de nya kedjorna och ny spännare. Allt är så tight så man får lägga kedjorna på båda växlarna och föra in dom på samma gång.
Det är en lite udda konstruktion (tyckte jag), själva skaftet roterar inte, utan den övre växeln har ett rullager som sitter på skaftet, det hålls på plats med en låsring. Kraften överförs från motorn med ett spline-skaft som är gjort av härdat stål
Logga in
Skapa konto
Nå med det gjort får man börja rengöra, har försökt skydda det mesta från filspån medan jag arbetade.
Logga in
Skapa konto
Och den nya primären på plats med de nya kedjorna och ny spännare. Allt är så tight så man får lägga kedjorna på båda växlarna och föra in dom på samma gång.
Logga in
Skapa konto
20 års utveckling upphäver inte naturlagarna.snaggletooth skrev:
En tyngre och längre bil har en fördel som man måste jobba hårt för att kompensera för.
Och även om testet vi ser mot Modus ser övertygande ut vet alla som håller på med passiv säkerhet att det finns många, många fler aspekter när man jämför 2 modeller så här.