1 201 869 läst ·
17 127 svar
1202k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 599 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 599 inlägg
Vad tror du om en polo 1,2 från 2015? Vi har passerat 7500 och den går väldigt problemfritt, låg skatt, inte dyr försäkring. Slitagedelar kostar ingenting. Inte ens avgasröret rostar och behövs diagnos finns VCDS för småpengar från kina.
VAG är inte min grej, jag blir bara förbannad när jag ska meka med de, vissa värre än fransmännen när de var som värst. Massa engångsgrejer i plast och ihop skruvade helt utan tanke på att de ska kunnas tas isär igen.
Kollade på en film igår om Koreanernas 1,6 GDI motor. Den har typiska GDI problem med igen sotning, men motorn var väldigt enkel att meka med, bara insuget var av plast, allt annat i metall. Inga specialverktyg, inte hundra olika skruvskallar, konstiga plastklipps.
Sen är 1,5 motorn i den 20 år gamla Suzukin ett under av kraft jämfört med VAGs 1,2, så den är för trött. De vill ha en bil i Golfs storlek.
Kollade på en film igår om Koreanernas 1,6 GDI motor. Den har typiska GDI problem med igen sotning, men motorn var väldigt enkel att meka med, bara insuget var av plast, allt annat i metall. Inga specialverktyg, inte hundra olika skruvskallar, konstiga plastklipps.
Sen är 1,5 motorn i den 20 år gamla Suzukin ett under av kraft jämfört med VAGs 1,2, så den är för trött. De vill ha en bil i Golfs storlek.