1 204 288 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Man kan alltid följa oljeguiderna för respektive leverantör, mobil1, castrol etc texB Bjober skrev:Det är nog tyvärr väldigt vanligt.
Jag vet och visste inte alltid genom åren exakt vilken olja vi hade i slangarna på verkstaden . Vi har genom åren haft Preem, OKQ8, Mobil bland annat men valt att köpa den via biltillverkaren. Det blir garanterat rätt olja.
Det är när man ska skaffa hem en olja till en kund med nått udda märke man märker hur komplext det kan vara.
I många fall väljer nog sen kunden att slå den oljan i fler olika fordon än de först sade.
Börjar man rota i det så har varje leverantör så sjukt många olika oljor.
När verkstaden inte ens tippar i rätt viscositet på oljan undrar man ju hur de valt askhalt, zinkhalt, skumhämmare mm mm.
https://www.castrol.com/sv_se/sweden/home/product-finder.html
Alla haren även mobil,shell m.m
-25 C imorse och naturligtvis började den elektriska motorvärmaren på lillbilen att skjuta säkringen till eluttaget. Det märkliga är att den går i några minuter innan det smäller.
Några ideer vad som händer? Min egen teori är att något händer som orsakar kortslutning när värmen i värmaren börjar byggas upp. Men hur felsöker jag?
Några ideer vad som händer? Min egen teori är att något händer som orsakar kortslutning när värmen i värmaren börjar byggas upp. Men hur felsöker jag?
Kortslut i kontakten antingen vägg eller på bilen.M Myckling skrev:-25 C imorse och naturligtvis började den elektriska motorvärmaren på lillbilen att skjuta säkringen till eluttaget. Det märkliga är att den går i några minuter innan det smäller.