1 205 083 läst ·
17 159 svar
1205k läst
17,2k svar
Allt om bilen
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
De finare på Biltema har jag haft varierande upplevelser av.. en gång var de kanonbra och höll hur länge som helst, en gång gick de sönder alldeles för fort...
De hade jag testat igen om det finns såna som passar bilen...
De hade jag testat igen om det finns såna som passar bilen...
Det är väl förresten ingen intresserad som missat my mechanics Datsun 240Z-renovering?
Kul att se en "show car"-renovering för en gångs skull med maximal omsorg i precis varenda detalj 😲
https://youtube.com/playlist?list=PLN0SuqPcbLqGvImGUuOaCsLXTseGiBN02
En del relaterade klipp ligger av någon anledning också på hans andra kanal:
https://www.youtube.com/channel/UC4EQCwfH54ieNPswtXh5K0w
Kul att se en "show car"-renovering för en gångs skull med maximal omsorg i precis varenda detalj 😲
https://youtube.com/playlist?list=PLN0SuqPcbLqGvImGUuOaCsLXTseGiBN02
En del relaterade klipp ligger av någon anledning också på hans andra kanal:
https://www.youtube.com/channel/UC4EQCwfH54ieNPswtXh5K0w
Jag brukar ta en laddning Bosch varje år där jag beställer servicedelar, typ Autodoc, Skruvat eller Trodo.13th Marine skrev:
Typ denna modellen till min V60: https://www.trodo.se/torkarblad-bosch-3-397-007-088
Jag tycker dom står sig bra ett helt år om man försöker tvätta av smuts och så från dom emellanåt, blir i regel inga ränder och gnisslar inte.
Har helt slutat med Biltema och andra billiga, de har aldrig stått sig ett helt år för mig och i något enstaka fall har det hänt att de vikt sig och gått sönder.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Passade på att besiktiga bilen, snart 5år gammal ID4.
De gnällde inte över lysande SOS-lampa och meddelade att det har de inte gjort sedan december.
De gnällde inte över lysande SOS-lampa och meddelade att det har de inte gjort sedan december.
Ja det känns som att det kan vara fler problem än ett. Dels beteendet med kupévärmen men sen motortempen. Jag kan såklart inte veta säkert om den visar rätt, jag läser ut det med Julas billigaste läsare. Det lustiga är att jag såg värden över 80 grader innan jag bytte termostaten.H hovapettson skrev:Det är ju som att du har ett spjäll i en kanal som inte öppnar som det ska. Uppvärmd luft från motor eller värmare skickas någon helt annanstans.
F ö tycker jag att motortemp (kylarvätskan) på 70 C låter snålt. Visar den rätt? Betänk att termostater brukar öppna vid 81-89 eller så. Kan du lägga handen på? Blocket eller kylaren.
Förr kokade motorer för att folk glömde kylargardinen nere - du verkar snarare behöva en. 😉
Jag ska montera ett par nya skruvar i locket till termostathuset till veckan, då ska jag passa på att lyfta av slangen så jag kan kolla hur termostaten sitter när den är kall också. Denna termostaten ska öppna på 91 grader enligt spec.
Är inte bra på bilar så det lutar mot att bara betala någon som vet vad dom håller på med att felsöka
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Är det bara jag eller sitter inte plasten lite väl lågt här?
Nybytt ruta och jag skulle byta torkarblad och kan inte minnas att det såg ut såhär senast 🤔
Nybytt ruta och jag skulle byta torkarblad och kan inte minnas att det såg ut såhär senast 🤔
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 141 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 141 inlägg
Så ska det inte se ut
Är det en sådan som ska fästas i glas limmet eehh
Bara att åka tillbaka så dom får fixa det
För länge sedan råkade jag ut för liknande men då berodde det på att plastlisten skulle bytas när rutan byts och ny list gick inte att uppbringa men det fick jag information om redan när jag lämnade in bilen
Han kunde skära av flärpen och limma fast resterande list acceptabelt
Är det en sådan som ska fästas i glas limmet eehh
Bara att åka tillbaka så dom får fixa det
För länge sedan råkade jag ut för liknande men då berodde det på att plastlisten skulle bytas när rutan byts och ny list gick inte att uppbringa men det fick jag information om redan när jag lämnade in bilen
Han kunde skära av flärpen och limma fast resterande list acceptabelt
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Ska ändå ringa dem på måndag i annat ärende, så tar det då.
Jag såg hans senaste video och den var intressant, för jag hade blivit informerad av folk att man inte kan renovera bromsservos. Men så går han och gör det. Så jag undrar om det ändå är möjligt (uppenbarligen, i hans fall), eller om bara vissa modeller är byggda på det viset.C cpalm skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
Beror nog en del på när själva servot är byggt.. det där är väl 70-tal, så det är säkert bättre än något som går att köpa nytt idag... Jag såg samma i kortversion på Instagram, men scrollade vidare när han visade revan i gummibälgen, där ligger väl det svåraste att laga.. det andra såg ju enkelt ut..




