Av vilken anledning då?

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Borde vara förbjudet med elbilar på färjor. Och vissa rederier har fattat det. Om jag inte minns fel så är Ekerölinjen en.
Det går utmärkt att ta med sig elbilen med Eckerölinjen. Däremot kan man inte ladda ombord för tillfället.

https://www.eckeroline.fi/resa-med-bil?lang=sv

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Borde vara förbjudet med elbilar på färjor. Och vissa rederier har fattat det. Om jag inte minns fel så är Ekerölinjen en.
Jo, det är ju en framtidstrategi det 🤣

• Älska
Mikael_L
  • Laddar…
Suvi5700
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Av vilken anledning då?
Prova att släcka en brand i en elbil.

Suvi5700
useless useless skrev:
Det går utmärkt att ta med sig elbilen med Eckerölinjen. Däremot kan man inte ladda ombord för tillfället.

[länk]
Sade att jag trodde det. Men i Norge är dom klokare.
Lite komiskt att fartyget går på el🤣

Elfärja förbjuder elbilar: ”En säkerhetsfråga” | Carup.se https://share.google/KUFsbRMA2VEGtifH4

Suvi5700 Suvi5700 skrev:

Vad jag kan hitta är det bara ett enda rederi i Norden som inte tillåter elbilar; Havila Kystruten på sträckan Kirkenes–Bergen.

Vet du några fler?

Suvi5700
useless useless skrev:
Vad jag kan hitta är det bara ett enda rederi i Norden som inte tillåter elbilar; Havila Kystruten på sträckan Kirkenes–Bergen.

Vet du några fler?
Jag länkade nyss till dom

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag länkade nyss till dom
Nej, du länkade till carup.se. En sida som driver opinion mot elbilar.

• Gilla
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
Suvi5700
useless useless skrev:
Nej, du länkade till carup.se. En sida som driver opinion mot elbilar.
Ja, men det handlar om rederiet i Norge. Men om du mår bättre av att läsa det från Svt så kommer här länken
Norskt rederi förbjuder elbilar ombord på klassiska sträckan: ”Giftiga gaser vid brand” | SVT Nyheter https://share.google/eGfTDvneh6Kta0VPo

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Prova att släcka en brand i en elbil.
Argumenten flödar som vanligt.. 🙄

Då borde man förbjuda gasbilar också, eftersom det finns en gasläcka i Turkmenistan som brinner sen 1971?

• Gilla
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
Argumenten flödar som vanligt.. 🙄

Då borde man förbjuda gasbilar också, eftersom det finns en gasläcka i Turkmenistan som brinner sen 1971?
Jo men moget svar av dig😮‍💨

• Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ja, men det handlar om rederiet i Norge. Men om du mår bättre av att läsa det från Svt så kommer här länken
Norskt rederi förbjuder elbilar ombord på klassiska sträckan: ”Giftiga gaser vid brand” | SVT Nyheter [länk]
Varför kan du inte länka direkt till artiklarna så man slipper bli spårad av Google??

Men det intressanta i sakfrågan är väl att alla andra rederier i hela Norden har gjort en annan bedömning?

• Gilla
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Av vilken anledning då?
Tänk på alla el(bils)allergiker!
Ska inte dom kunna åka med dieselfärjor längre? 😭
Helt orimligt att de står på tomgång och släpper ut livsfarlig el.

• Haha
  • Gilla
Mats-S och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jo men moget svar av dig😮‍💨
Nä, jag är mentalt på en 12-årings nivå.
Men jag går heller inte runt och kastar ur mig dåligt underbyggda åsikter baserade på mina känslor om hur världen borde vara.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.