Rabbithole Rabbithole skrev:
Håller du nere hastigheten funkar det hyggligt. Den går in automatiskt om man kör fort
Aha, då får jag sladda sakta då 😉

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
[video]
På den där satt ju kedjan i framkant. På min sitter den i bakkant så vitt jag vet.....

MathiasS MathiasS skrev:
På den där satt ju kedjan i framkant. På min sitter den i bakkant så vitt jag vet.....
Och? Samma design.

K Kane skrev:
Och? Samma design.
Ja, fast när den sitter i bakkant så måste motorn ur för att byta delarna....

MathiasS MathiasS skrev:
Ja, fast när den sitter i bakkant så måste motorn ur för att byta delarna....
Nu var ju inte skämtvideons syfte att ta upp hur skiten repareras.

Cheesen
Isakare Isakare skrev:
Fick ett tips.
Sladda med Lexusen är omöjligt, trycker man in knappen TCS off går det att få ut aktern typ 15 grader innan hängslena griper in.
Tipset var: Starta motorn med broms och handbroms i, trampa på bromsen 3 ggr, dra i handbromsen 3 ggr, trampa på bromsen 2 ggr.
Det funkade, går att sladda hur mycket som helst utan att nån blandar sig i 🙂
Det brukar vara så att man ska hålla knappen intryckt 3-5 sekunder för att inaktivera antisladd.(läge 3) ett enkelt tryck avaktiverar bara traction control. (Läge 2)

Alfredo Alfredo skrev:
Finns det inga (dyra) publika varmgarage? Sen är väl ett varmgarage på jobbet bättre än de flesta har det.
Jo. Under Otterkällan. Kungsgaraget.

Alfredo Alfredo skrev:
Sen är väl ett varmgarage på jobbet bättre än de flesta har det.
Nja, vet inte det. Frugan hade varmgarage på ett jobb för typ 20-25 år sedan. Men j-vlar vad bilen rostade i balkar och hålutrymmen, den hann ju aldrig torka upp när den endast stod inne i garaget under arbetstid. Bilen hade dessutom fått kompletterad rostskydds behandling men vad hjälpte det.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Mikael_L
K Kane skrev:
Nja, många har ju olika dimensioner på sommar- och vinterhjulen.
Och på vilket sätt gör det skillnad på felet ifall man räknar från bensinräkningen eller kikar på bilens egen mätning?
Jag anser att useless har helt rätt.

R roli skrev:
Frugan hade varmgarage på ett jobb för typ 20-25 år sedan. Men j-vlar vad bilen rostade
Fast när jag skrev "bättre" menade jag bättre möjligheter med tillgång till varmgarage för bilupptining än vad de flesta har. Att varmgarage kan påverka rost negativt är en annan sak.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Och på vilket sätt gör det skillnad på felet ifall man räknar från bensinräkningen eller kikar på bilens egen mätning?
Nu kanske jag missförstår frågan men skillnaden är att mätning via bensinräkningen "är korrekt" med den noggrannhet bränslepumpen har, vilken bör vara hög, medan bilens mätvärden kan vara precis hur tokiga som helst och variera stort på grund av helt okända faktorer.

F
Hur ofta tvättar ni bilen på vintern? Hört att man bör spola av en gång i veckan men vem har tid för det? Känns meningslöst när den blir lika skitig igen efter 5 minuter.

F Fideliox skrev:
Hur ofta tvättar ni bilen på vintern? Hört att man bör spola av en gång i veckan men vem har tid för det? Känns meningslöst när den blir lika skitig igen efter 5 minuter.
Hur ska man kunna göra det när det är minusgrader veckor i sträck?

F
useless useless skrev:
Ah, beror ju var man är. Här i skåne blir det sällan minusgrader. Men det finns ju inomhustvättar i annat fall?

useless useless skrev:
Med en slang?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.