1 197 864 läst ·
17 100 svar
1198k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Bara nyfiken, hur bra mår luftfjädringen av massor av snö och is samt svarvning av is? Hur mycket kostar ny luftfjädring och vad är den förväntade livslängden? Jag har fått funktionen demonstrerad några gånger och den är imponerande när allt fungerar.MathiasS skrev:
Kanske bäst att förtydliga att förslaget att svarva is i hjulhusen genom att sänka bilen var ett skämt.T TommyC skrev:
I övrigt har jag ingen statistik att dela. Det har fungerat felfritt i alla bilar jag varit i kontakt med ink min egen. Nu är den 10 år / 12000mil - om det går en bälg någonstans mellan 15 och 20000mil skulle jag nog inte bli förvånad.
Prisexempel reservdelar:
Bälg bak: 3500kr
Komplett fjäderben fram ink bälg osv: 10000kr
Ny kompressor: 8000kr
Ventilblock:3000kr
Får jag välja köper jag inte en bil som saknar luftfjädring.
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 2 351 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 2 351 inlägg
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 2 351 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 2 351 inlägg
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 2 351 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 2 351 inlägg
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 2 351 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 2 351 inlägg
Inte när man kör kanske, men när du parkerar i -5 räcker det för att klumparna skall släppa från karossen.J Jansson69 skrev:
När du kör räcker värmen för att smälta slushet torkarna viftar ner också. På en elbil byggs det isklumpar mellan huv och ruta...
Jag lät bilen stå på idag mitt på dan när jag kom hem för att torkarna skulle smälta lite men det gjorde dom inte och Slushen i skärmarna sitter som bara den ingen värme alls ifrån motorn så jag använde skaftet på en piassava för att få bort det värsta..Attitudeswe skrev: