MalZon MalZon skrev:
Har aldrig pysslat med dieselvärmare innan på bilar. Har en Ford Transit Connect 2014 där extra värmaren inte alltid vill starta, ibland ryker det så man tror bilen brinner m.m. Får upp denna felkoden som på bilden. Något ställdon misstänker jag, men vet inte vad jag ens ska leta efter? Själva värmaren sitter inne på torpeden.
Gjort självtest genom datorn och då verkar det funka utan fel?
Felkoden är förbränningsluftfläkt, fastnat. Auktatorn är fläkten. Tror det sitter en Eber i dom.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Volvo V40 2,0T -00.
Bilden är tagen 2015, då hade bilen gått 21.000 mil med original kamrem.
Tidigare ägare trodde att den lilla verkstaden som var "sååå bra" hade gjort det som skulle göras.
Närbild av slitna kamdrevs-tänder på en Volvo V40 2,0T från år 2000 med original kamrem, fotograferad 2015.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Bromsarna bak på samma bil. Bilden berättar väl hur bra denna verkstad var.
Rostiga bromsok bak på en bil med sliten beläggning, visar dåligt underhåll av verkstaden.
Skapa konto

• Wow
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Patrik440 och 8 till
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
[bild]
Ser ut som den legat på havets botten i tio år herre gud...

RoTe RoTe skrev:
Ser ut som den legat på havets botten i tio år herre gud...
Nybesiktad, nyservad. Den var billig och gick fint, så jag la inget jobb på att kolla upp den noggrannare. Massa kvitton från den "bra" verkstaden sen 12 år tillbaka, så jag tänkte väl att den var okej.

• Wow
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Volvo V40 2,0T -00.
Bilden är tagen 2015, då hade bilen gått 21.000 mil med original kamrem.
Tidigare ägare trodde att den lilla verkstaden som var "sååå bra" hade gjort det som skulle göras.
[bild]
Det hade de ju. Fram till dess.

K Kane skrev:
Låter skumt. Brukar inte vara möjligt att betala serviceavtal på det sättet utan det är månadsavgift i 3 år.
På Mercedes kan du köpa service som följer med bilen. Det betalar du dock som en engångs betalning.

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Vad gör man om det inte finns rätt klossar tillgängliga....Jo man löser problemet 🙂
Tre bromsbelägg i olika skick ligger på en grå yta, från en rostig till en ny Biltema-beläggning med synlig text och märkning.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Robert-san01 och 3 till
  • Laddar…
J
Isakare Isakare skrev:
[bild]
Ser ut som rosten precis gift sig😱
Isakare Isakare skrev:
Vad gör man om det inte finns rätt klossar tillgängliga....Jo man löser problemet 🙂
[bild]
E märkningen får du stämpla dit exemplariskt annars😉

Redigerat:
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Kuslake Kuslake skrev:
Felkoden är förbränningsluftfläkt, fastnat. Auktatorn är fläkten. Tror det sitter en Eber i dom.
Det är en sån här jag har i den.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Då fläkten är ansluten direkt till styrenheten så är det antingen den och/eller fläkten. Förutsatt att strömförsörjning är ok. Dvs inget spänningsfall, den har bara en.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Trodde nästan att jag skaffat mig en Tesla 😉
Bil täckt av snö på en parkeringsplats, vilket ger intrycket av en Tesla, på natten under gatubelysning.
Skapa konto

• Gilla
Robert-san01 och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Trodde nästan att jag skaffat mig en Tesla 😉
[bild]
När bilen har självförbättrande aerodynamik

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Kuslake Kuslake skrev:
Då fläkten är ansluten direkt till styrenheten så är det antingen den och/eller fläkten. Förutsatt att strömförsörjning är ok. Dvs inget spänningsfall, den har bara en.
Är det den man ser efter att han plockat bort metallhöljet vid typ 3:02?
Går det att hitta sån som reservdel eller är det bara att försöka köpa ett helt nytt element?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.