Styrenheten är ena gaveln. Det borde gå att köpa. Men kanske blir av Ford då. Om man demonterar styrenheten kommer man åt att testa och mäta. Obs glödstiftet tror jag inte är 12v. Vill man ha minst krångel brukar jag rekommendera hela värmaren. Nå jag repade en själv sparade jag bara några hundralappar på reservdelarna kontra komp värmare.

CO2-beräknat värde...
Jag har en importerad Mercedes ML320 -2008
Den har ett beräknat CO2-utsläpps värde på 234 g/km enligt regbes. Det ger sedan hur mkt fordonsskatt man måste betala årligen.
Jag ser att beräkning ska utföras enligt denna mall: https://www.transportstyrelsen.se/g...on/fordonsskatt/modellbeskrivning20171002.pdf
Men hur får de fram någon så låg siffra som 2-300 g CO2/km?
Enligt de där formlerna hamnar man ju på omkring 16000...
Tex:
1.7.1.1 Modell: PB I Die Vx14276,353 + (Fordonsår*-7,105) + (Fyrhjulsdriven*16,832) + (Totalvikt*0,065) + (Motoreffekt*0,062) +(Automat*13,659) + (Variomatic*8,275)Där: Fyrhjulsdriven sätts till 1 om fordonet har 4-hjulsdrift, annars till 0 Totalvikt är fordonets totalvikt i kg Motoreffekt är fordonets motoreffekt i kw Automat sätts till 1 om fordonet har automatväxellåda, annars till 0 Variomatic sätt till 1 om fordonet har variomaticväxellåda, annars till 0
De anger inte enhet men såna detaljer är väl inget för folk som skriver skatteregler...

Någon som använt dessa regler vid regbes?

Attitudeswe
Hur rensar ni hjulhusen när det är så fruset att det inte går att sparka?

• Bilhjul och hjulhus täckta av snö och is, med fokus på isiga uppbyggnader som är svåra att ta bort vid minusgrader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilens hjulhus täckt av frusen smuts och is bredvid ett vinterdäck med aluminiumfälg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ställer bilen i ett varmare garage i någon timme....

• Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
Suvi5700
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Ja du. Äger du en pinne eller större mejsel.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Suvi5700
Jag brukar inte sparka på varken min eller andras bilar

RoTe
Minns vintrarna kring 2010-12 då det var minus från nov till mar eller nåt. Min bil hade inte längre någon fjädringsväg där men som tur var hade jobbet ett uppvärmt garage jag kunde låna ett arbetspass.

MathiasS MathiasS skrev:
Riskerar att bli dyrt som f...n, i varje fall om frugan är den som tar tag i det och åker till närmaste galleria med varmgarage 😉

• Gilla
  • Haha
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Stod i varmgarage i går 6+ timmar. Hände ingenting....

Attitudeswe
D Dublin skrev:
Riskerar att bli dyrt som f...n, i varje fall om frugan är den som tar tag i det och åker till närmaste galleria med varmgarage 😉
I gbg är de enda varmgarage jag har tillgång till okq8 tvätthall och parkeringen på jobbet

OT: inte svar på din fråga, men om jag ser rätt har du en Fabia med lägre däck profil än nödvändigt/ rekomenderat.

Attitudeswe
F fribygg skrev:
OT: inte svar på din fråga, men om jag ser rätt har du en Fabia med lägre däck profil än nödvändigt/ rekomenderat.
Citygo IV

Citygo IV
Ok

K Kane skrev:
Stod i varmgarage i går 6+ timmar. Hände ingenting....
…men du kör ju allroad och då är det enklare. Luftfjädringen i sportläge ett tag bara så svarvar du bort isen……:)

• Gilla
Kane
  • Laddar…
I gbg är de enda varmgarage jag har tillgång till okq8 tvätthall och parkeringen på jobbet
Finns det inga (dyra) publika varmgarage? Sen är väl ett varmgarage på jobbet bättre än de flesta har det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.