1 204 283 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Någon som funderar på att skaffa en nyare VW Amarok / Transporter (Ford Ranger / Transit) eller t.o.m. redan äger en?
Jag vågar inte ens försöka föreställa mig vad det kamremsbytet kostar på märkesverkstan 😬😬😬😬snaggletooth skrev:
Själva konceptet att utsätta gummit i remmen för kemikalierna och värmen från oljan, samt att fylla oljesystemet med alla gummirester lär knappast vinna några priser i min bok heller, vad är de påstådda fördelarna tro?
36.500:- kostade service 16.000 mil med rembyte på min Transit.K Kasken skrev:Jag vågar inte ens försöka föreställa mig vad det kamremsbytet kostar på märkesverkstan 😬😬😬😬
Själva konceptet att utsätta gummit i remmen för kemikalierna och värmen från oljan, samt att fylla oljesystemet med alla gummirester lär knappast vinna några priser i min bok heller, vad är de påstådda fördelarna tro?
Tanken är väl snarare att skiten ska rasa så tidigt men inte för tidigt att man lessnar och köper en elbil nästa gång...C cpalm skrev:
Är det så?C cpalm skrev:
Vad är bytesintervallen då? Bilen i filmen var ju enbart 1år gammal enligt vad som framgick, även om den används yrkesmässigt så är det osannolikt att bilen rullat mer än säg 10.000mil? Förmodligen betydligt mindre än så......
Men helt klart lär ju bytesintervallen vara tätare än för traditionellt monterad rem?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Hade rullat 62000 miles...K Kasken skrev:Är det så?
Vad är bytesintervallen då? Bilen i filmen var ju enbart 1år gammal enligt vad som framgick, även om den används yrkesmässigt så är det osannolikt att bilen rullat mer än säg 10.000mil? Förmodligen betydligt mindre än så......
Men helt klart lär ju bytesintervallen vara tätare än för traditionellt monterad rem?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Våt kamrem = dealbreaker