1 202 921 läst ·
17 132 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Ja, till euro spec. Finns nya för ~$1.700 i USA nu när jag googla som sedan behöver konverteras för €299 var visst konverteringenkostnadenRoTe skrev:
https://www.mymoparparts.com/oem-parts/mopar-radio-68238621zh
https://www.customtronix.com/products/chryslerjeepdodge-rb56-8-4n-conversion/
Vet inte om de behöver giftas till bilen, om inte så är ju Bildelsbasen ett "billigt" val då de verkar ligga runt 8.000kr där.
Har mejlat Grufman också, men gissar de vill ha in bilen för felsökning
Finns beggade på eBay från $80+allt så ~1.500kr. Så kan ju komma undan under 5.000kr totalt om det går att göra den vägen, men är ju född med nitlott i röven så en "genomgången" vad nu det betyder är väl en säkrare/problemfriare väg att gå...
https://www.ebay.com/itm/3260811672...fNH9xiBgSEX/oiOmE01s/6qw==|tkp:Bk9SR4CJlpLsZg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 600 inlägg
På höger sidan var det inte några problem muttrarna men jädrans vad kulled och p-änden satt i konorna.Isakare skrev:
Tyvärr funk det inte att pressa med detta verktyget då det gled av .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så jag plockade lös "hela skiten" så jag kom åt att klappa till ordentligt med handsläggan.
Logga in
Skapa konto
Min V70 har plåtlänkarmar så kulleden går att byta separat om man har lust att borra lite.
Logga in
Skapa konto
Inte det roligaste att göra men det gick ju till slut.
Logga in
Skapa konto
Det tråkigaste var att drivaxel satt fast i splinesen när spindelhuset skulle lös så tripoden råkade klantigt nog åka ur klockan på mellanaxeln..
Logga in
Skapa konto
Av med dammasken och försöka få ihop det igen men fick ta lös mellanaxeln också för att få i tripoden i klockan igen.
Sedan var det bara att skruva ihop allt igen vilket gick rätt kvickt ändå.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
ICarsoft.
Köpte en Skoda fabia -02 där gula motorlampan började lysa. Något med lambdasonden så den byttes. Eter några mil tändes lampan igen. Samma fel.
Ropade in en odb-läsare på tradera och kunde släcka lampan inför besiktningen.
Konstigt att priset varierar mellan icarsoft-modellerna när hårdvaran borde vara samma i alla. Den jag köpte var specifik för VW mfl. Halva priset mot plusmodellen som klarar alla bilar.
Köpte en Skoda fabia -02 där gula motorlampan började lysa. Något med lambdasonden så den byttes. Eter några mil tändes lampan igen. Samma fel.
Ropade in en odb-läsare på tradera och kunde släcka lampan inför besiktningen.
Konstigt att priset varierar mellan icarsoft-modellerna när hårdvaran borde vara samma i alla. Den jag köpte var specifik för VW mfl. Halva priset mot plusmodellen som klarar alla bilar.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 914 inlägg
Har jag sagt att jag är biltrådens motsvarighet till @Daniel 109 och kWh, när det gäller att kalla "third gens" HEMI? 😁
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/sagar/kulledsgaffel-410-mm-2000051932Patrik440 skrev:
På höger sidan var det inte några problem muttrarna men jädrans vad kulled och p-änden satt i konorna.
Tyvärr funk det inte att pressa med detta verktyget då det gled av .
[bild]
Så jag plockade lös "hela skiten" så jag kom åt att klappa till ordentligt med handsläggan.
[bild]
Min V70 har plåtlänkarmar så kulleden går att byta separat om man har lust att borra lite.
[bild]
Inte det roligaste att göra men det gick ju till slut.
[bild]
Det tråkigaste var att drivaxel satt fast i splinesen när spindelhuset skulle lös så tripoden råkade klantigt nog åka ur klockan på mellanaxeln..
[bild]
Av med dammasken och försöka få ihop det igen men fick ta lös mellanaxeln också för att få i tripoden i klockan igen.
Sedan var det bara att skruva ihop allt igen vilket gick rätt kvickt ändå.
Till nästa gång,
gummit brukar gå sönder så det är kanske ingenting man ska använda om man inte ska byta ut kulleden.