Alfredo Alfredo skrev:
Händelsebeskrivning: "Parkerade på adressen X för att delta i julfirande. När jag efter julfirandet skulle åka hem var bilrutan skadad, se bifogat foto". 😂😱😎
Försäkringen gäller dock inte avsiktlig skadegörelse, så man vill ju inte att de får för sig att det kan vara det 😬

C
13th Marine 13th Marine skrev:
Försäkringen gäller dock inte avsiktlig skadegörelse, så man vill ju inte att de får för sig att det kan vara det 😬
Huuh? Nog gäller den väl om ex-frugan repar den eller om det kommer ett gäng banditer och vandaliserar den, eller?

C cpalm skrev:
Huuh? Nog gäller den väl om ex-frugan repar den eller om det kommer ett gäng banditer och vandaliserar den, eller?
Ja jo, men inte som glasförsäkring utan vagnskada med högre självrisk

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Unikt namn
C cpalm skrev:
Har vi inte rett ut i den andra tråden att frugorna absolut inte får veta om varandra.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Tyckte synd om en dieselmotor igår.
Det var -7 grader, föraren startade och släppte upp kopplingen i samma veva, kom en halv billängd innan motorn stannade. Fick veva en stund innan den startade igen, sen blev det typ full gas och slirande koppling för att komma iväg utan tjuvsopp.
Stackars motor ☹️

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tyckte synd om en dieselmotor igår.
Det var -7 grader, föraren startade och släppte upp kopplingen i samma veva, kom en halv billängd innan motorn stannade. Fick veva en stund innan den startade igen, sen blev det typ full gas och slirande koppling för att komma iväg utan tjuvsopp.
Stackars motor ☹️
Sen kommer de in o klagar när motorn rasar.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Annandagspysslet blev att montera en ljusramp på särbos bil.
Haft denna ramp liggande i många år, tror jag fick den 2017, Strands Wiklight, inte en aning om hur den lyser.
Men, vilken sjuk justering den har, det är de små skruvskallarna ni ser bak på rampen, den måste alltså plockas bort för att justeras.
Svart elektrisk kabel ansluten till en apparat med kylflänsar i en verkstadsmiljö. Bakgrunden är suddig med verktyg och ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Nästa mek var att hitta helljussignal.
Bilen har Bi-halogen, d.v.s en lampa bakom lins där en motordriven lucka gör hel eller halvljus.
Men det fanns 2 reläer, det ena drar när man slår på helljuset, det får en jordsignal 12 v till reläspolen som drar det.
Men ett vanligt relä till rampen ger en hållkrets genom spolen, så jag måste köpa ett relä med diod.
Billigare än att köpa en sån där Dongel.

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Här blir det ingen julsång, stereon startar om hela tiden…

Självklart är den omgjord i Europa så klicka hem en ny går ju inte bara sådär utan att lämna in på konvertering för €400😅

En refurbished ligger på €1.200…

Har mejlat www.customtronix.com för vägledning, de är en av två ställen jag känner till som fixar /säljer dessa. Nya verkar slut 😬

Kanske är så enkelt att man kan handla en på bildelsbasen för 8.000kr

• Ledsen
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
1.702kr/L 😮 Dock inte motorolja ;)

[länk]

[bild]
Den där känner jag igen. Det skulle vara något liknande i flrdelningslådan till Jeepen tror jag, men det fanns en ekvivalent Castrol-olja som bara var dyr istället för knarkdyr.

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
C
Tokslut Tokslut skrev:
Ha ha ha, WTF, vilka rövare!
Här påstås det att det är Mobilfluid LT i flaskan, en "vanlig" kombinationsolja.
Skulle inte förvåna mig, låter extremt osannolikt att man skulle bygga en växellåda som kräver en skräddarsydd specialolja.

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ha ha ha, WTF, vilka rövare!
Här påstås det att det är Mobilfluid LT i flaskan, en "vanlig" kombinationsolja.
Skulle inte förvåna mig, låter extremt osannolikt att man skulle bygga en växellåda som kräver en skräddarsydd specialolja.
Handlade sist för ~500kr/L från Tyskland, får väl ses som bättre än 1.700 iaf. 😅

https://www.ebay.com/itm/1763264803...Zi7Bz4dFK6yH76810BZvFuvKeg==|tkp:BFBM2smF1-tm

galento
Tokslut Tokslut skrev:

[länk]

[bild]
De va billigare till de gamla New Progress 241 fördelningslådorna med vanlig
dexron 3 😀

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
RoTe
Tokslut Tokslut skrev:
Här blir det ingen julsång, stereon startar om hela tiden…

Självklart är den omgjord i Europa så klicka hem en ny går ju inte bara sådär utan att lämna in på konvertering för €400😅

En refurbished ligger på €1.200…

Har mejlat www.customtronix.com för vägledning, de är en av två ställen jag känner till som fixar /säljer dessa. Nya verkar slut 😬

Kanske är så enkelt att man kan handla en på bildelsbasen för 8.000kr

[video]
Är stereon omgjord?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.