1 204 333 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Tyckte synd om en dieselmotor igår.
Det var -7 grader, föraren startade och släppte upp kopplingen i samma veva, kom en halv billängd innan motorn stannade. Fick veva en stund innan den startade igen, sen blev det typ full gas och slirande koppling för att komma iväg utan tjuvsopp.
Stackars motor ☹️
Det var -7 grader, föraren startade och släppte upp kopplingen i samma veva, kom en halv billängd innan motorn stannade. Fick veva en stund innan den startade igen, sen blev det typ full gas och slirande koppling för att komma iväg utan tjuvsopp.
Stackars motor ☹️
Sen kommer de in o klagar när motorn rasar.Isakare skrev:
Tyckte synd om en dieselmotor igår.
Stackars motor ☹️
Annandagspysslet blev att montera en ljusramp på särbos bil.
Haft denna ramp liggande i många år, tror jag fick den 2017, Strands Wiklight, inte en aning om hur den lyser.
Men, vilken sjuk justering den har, det är de små skruvskallarna ni ser bak på rampen, den måste alltså plockas bort för att justeras.
Haft denna ramp liggande i många år, tror jag fick den 2017, Strands Wiklight, inte en aning om hur den lyser.
Men, vilken sjuk justering den har, det är de små skruvskallarna ni ser bak på rampen, den måste alltså plockas bort för att justeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästa mek var att hitta helljussignal.
Bilen har Bi-halogen, d.v.s en lampa bakom lins där en motordriven lucka gör hel eller halvljus.
Men det fanns 2 reläer, det ena drar när man slår på helljuset, det får en jordsignal 12 v till reläspolen som drar det.
Men ett vanligt relä till rampen ger en hållkrets genom spolen, så jag måste köpa ett relä med diod.
Billigare än att köpa en sån där Dongel.
Bilen har Bi-halogen, d.v.s en lampa bakom lins där en motordriven lucka gör hel eller halvljus.
Men det fanns 2 reläer, det ena drar när man slår på helljuset, det får en jordsignal 12 v till reläspolen som drar det.
Men ett vanligt relä till rampen ger en hållkrets genom spolen, så jag måste köpa ett relä med diod.
Billigare än att köpa en sån där Dongel.
Här blir det ingen julsång, stereon startar om hela tiden…
Självklart är den omgjord i Europa så klicka hem en ny går ju inte bara sådär utan att lämna in på konvertering för €400😅
En refurbished ligger på €1.200…
Har mejlat www.customtronix.com för vägledning, de är en av två ställen jag känner till som fixar /säljer dessa. Nya verkar slut 😬
Kanske är så enkelt att man kan handla en på bildelsbasen för 8.000kr
Självklart är den omgjord i Europa så klicka hem en ny går ju inte bara sådär utan att lämna in på konvertering för €400😅
Har mejlat www.customtronix.com för vägledning, de är en av två ställen jag känner till som fixar /säljer dessa. Nya verkar slut 😬
1.702kr/L 😮 Dock inte motoroljaIsakare skrev:
https://fast-car.se/products/mopar-tranfer-case-lube-2016
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Handlade sist för ~500kr/L från Tyskland, får väl ses som bättre än 1.700 iaf. 😅C cpalm skrev:
https://www.ebay.com/itm/1763264803...Zi7Bz4dFK6yH76810BZvFuvKeg==|tkp:BFBM2smF1-tm
Är stereon omgjord?Tokslut skrev:
Här blir det ingen julsång, stereon startar om hela tiden…
[video]