1 203 011 läst ·
17 132 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 622 inlägg
Hittade detta nu och det verkar som dom små modellerna inte har mjukvaran standard som jag trodde..Höghus skrev:
Har bara haft passat, transporter och större bilar..
https://www.gtiklubben.nu/forum/sho...e-quot-till-quot-Normal-quot-quot-Farthållare
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 622 inlägg
Låter konstigt att en bil med Lane Assist inte skulle ha farthållare 🤔
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 622 inlägg
Det gjorde jag, tycker fortfarande kombon lanse assist och ingen farthållare är udda.
Jag trodde farthållare var krav sedan ett tag, men det kanske bara är att om man har farthållare så måste man ha dynamisk farthållare. 🤔
Jag trodde farthållare var krav sedan ett tag, men det kanske bara är att om man har farthållare så måste man ha dynamisk farthållare. 🤔
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 622 inlägg
Det är ISA som är krav inte farthållare men i praktiken väljer de flesta biltillverkare att ha adaptivfarthållare.
Kort förklarat ska ISA-systemen känna av om föraren kör fortare än den tillåtna hastigheten, och då på olika sätt antingen varna föraren med ljud- eller vibrationsvarningar, eller automatiskt sänka bilens hastighet.
Kort förklarat ska ISA-systemen känna av om föraren kör fortare än den tillåtna hastigheten, och då på olika sätt antingen varna föraren med ljud- eller vibrationsvarningar, eller automatiskt sänka bilens hastighet.