J
Enligt denna videon så behöver du aktivera acc titta på filmen..

Höghus Höghus skrev:
Nope, provat det.

/Höghus
För att vara tydlig, du väljer mellan farthållare och fartbegränsning med knappen.
Sen måste du aktivera farten med SET.

13th Marine 13th Marine skrev:
För att vara tydlig, du väljer mellan farthållare och fartbegränsning med knappen.
Sen måste du aktivera farten med SET.
Jo jag förstår, men endast symbolen med LIM tänds och släcks när jag trycker på 0/1-knappen.

/Höghus

J Jansson69 skrev:
Enligt denna videon så behöver du aktivera acc titta på filmen..

[media]
Knapparna här ser annorlunda ut jämfört med min bild.

/Höghus

J
Höghus Höghus skrev:
Knapparna här ser annorlunda ut jämfört med min bild.

/Höghus
Ja det ser jag, vad händer när du trycker på den knappen längst ned till höger under 0/1 knappen?

J Jansson69 skrev:
Ja det ser jag, vad händer när du trycker på den knappen längst ned till höger under 0/1 knappen?
Det kom upp nån meny där jag kunde (av)aktivera typ lane assist och nåt mer, inget om farthållare.

/Höghus

J
Låter konstigt att en bil med Lane Assist inte skulle ha farthållare 🤔

J
Läs ovan i länken☝️
Lane assist är väl ett krav av EU sedan 2022?

Det gjorde jag, tycker fortfarande kombon lanse assist och ingen farthållare är udda.

Jag trodde farthållare var krav sedan ett tag, men det kanske bara är att om man har farthållare så måste man ha dynamisk farthållare. 🤔

J
Är det inte ISA som är ett krav inom EU..

C
K Kane skrev:
Monsterdesign....
[bild]
Intressant att jämföra med Lamborghini Huracan Performante 5.2L V10:
Bild av en V10-motor med synliga drev och remmar i en verkstadsmiljö, relaterad till en Lamborghini Huracan Performante.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppenbarligen samma motor i botten...

• Gilla
Kane
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Intressant att jämföra med Lamborghini Huracan Performante 5.2L V10:
[bild]
Uppenbarligen samma motor i botten...

[media]
Såg också en video på reparation av Lambomotorn. Största skillnaden är drivningen av kammarna, på 3.0 TDI'n är det kuggdrev mellan dem har jag för mig.

J Jansson69 skrev:
Är det inte ISA som är ett krav inom EU..
Jag hittar lite löst att adaptiv farthållare ska vara krav från 2022, men det är bara från vi bilägare och liknande.

J
Det är ISA som är krav inte farthållare men i praktiken väljer de flesta biltillverkare att ha adaptivfarthållare.
Kort förklarat ska ISA-systemen känna av om föraren kör fortare än den tillåtna hastigheten, och då på olika sätt antingen varna föraren med ljud- eller vibrationsvarningar, eller automatiskt sänka bilens hastighet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.