1 202 524 läst ·
17 129 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Tog ett rådjur på hemvägen.
Det sprang rakt in i sidan på mötande bil och studsade tillbaka framför mig, tog bara i ena hörnet på stötfångaren.
2 väl riktade slag med näven så hoppade den på plats igen.
Nu sitter jag o väntar på att viltvårdare ska ringa, djuret drog till skogs igen.
Det sprang rakt in i sidan på mötande bil och studsade tillbaka framför mig, tog bara i ena hörnet på stötfångaren.
2 väl riktade slag med näven så hoppade den på plats igen.
Nu sitter jag o väntar på att viltvårdare ska ringa, djuret drog till skogs igen.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Även SAAB 9-5 (kanske andra modeller också) använder Exx för bromsoksbygeln (eller vad det nu heter) så jag har sedan länge en uppsättning. Jobbigt med extra prylar men jag har å andra sidan aldrig ens varit nära att runda en sån skruv trots att de sitter hårt (inkl. Loctite). Principiellt tycker jag torx”hylsor” (E) är betydligt mer genomtänkt än torx (T) - en torxskruv i smutsig miljö är svår att rensa ur så man får bra grepp, när man gör det till en hylsa är delen som är svår att rensa själva verktyget - som är lättare att hålla rent…
Du vill nog lyfta på det röda "Locket" för att låsa upp. Går nog att hjälpa med att trycka på ändarna som sticker ut.
Edit: ser ut som att kontakten kommer ut när man lyfter utifrån spåren i utsticket. Så dra isär lite när du lyfter spärren.
Edit: ser ut som att kontakten kommer ut när man lyfter utifrån spåren i utsticket. Så dra isär lite när du lyfter spärren.
Det kan tjärva p g a smuts som har trängt in mellan plastdelarna och ger förhöjd friktion. Prova att vicka lite på de två kontakthusen samtidigt som du försiktigt pressar upp locket och kanske trycker försiktigt på "utsicken" på motsatta sidan mot locket.
Uppgifter: EU böjer sig – förbudet rivs upp
Publicerad Idag 17:33 (uppdaterad Idag 17:44)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya uppgifter tyder på att EU ger efter för biltillverkarnas krav. Förbudet mot att sälja nya bilar med förbränningsmotorer ser ut att luckras upp.
Läs hela artikeln här: https://www.vibilagare.se/nyheter/uppgifter-eu-bojer-sig-forbudet-rivs-upp
Wd40 eller liknande förstD dilemma skrev:
Sen tryck med tummarna från andra sidan så att låsdelen åker uppåt samtidigt kan man försöka dra isär kontakterna
Bänd inte, din magkänsla är korrekt, det spricker