För trattar

DIY-trattar i plast installerade på PVC-rör kopplade till en blå hink i ett garage fyllt med verktyg och förnödenheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Tvättade bilen, det blev inte så bra, jag fick en ny tvätt.
Smutsig bilsida efter misslyckad tvätt, tydliga smutsfläckar längs den vita karossen nära trottoarkanten.
Skapa konto
Fronten av en smutsig bil efter en misslyckad tvätt, Ford-logosynlig.
Skapa konto

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J
Isakare Isakare skrev:
Tvättade bilen, det blev inte så bra, jag fick en ny tvätt.
[bild][bild]
Blev det rent efter andra tvätten?

J Jansson69 skrev:
Blev det rent efter andra tvätten?
"Tvätta nästa vecka efter de varit här och servat tvätten" sa mackägaren.
Det lät vettigt.
Biljetten jag fick gäller i 6 månader.

J
Isakare Isakare skrev:
"Tvätta nästa vecka efter de varit här och servat tvätten" sa mackägaren.
Det lät vettigt.
Biljetten jag fick gäller i 6 månader.
Låter klokt för jag tvättade en vit V60 en gång på CirkleK och den blev inte ren efter två tvättar så dom återbetalde tvätten plus kaffe och bulle för besväret..
Tvättade ofta där ett tag så det var någ fel på tvätten den gången..

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
"Man ska inte kopiera" den frasen är väl aldrig yttrad i Kina iofs.

• Gilla
jawen
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Låter klokt för jag tvättade en vit V60 en gång på CirkleK och den blev inte ren efter två tvättar så dom återbetalde tvätten plus kaffe och bulle för besväret..
Tvättade ofta där ett tag så det var någ fel på tvätten den gången..
Samma här, det är en dubbel tvätt som annars tvättar riktigt bra, nu var det nått fel på den.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Hejsan.
Isakare Isakare skrev:
Lite OT, men jag satt ju i bilen, så det får hamna här.

Arbetsdagen har gått som smort och planerat, åker hemmåt med lite fredagsfeeling ist för sopslut som övriga dagar i veckan.
Då måste man ju ha musik 🙂 Åker på färjan, några minuter senare knackar det hårt på fönstret, jag sänker volymen och hissar ner.
"Du får stänga av, både jag och min man får huvudvärk om vi ska lyssna på det där hela resan" (ca 7 minuter)
Okej sa jag, hade ju redan sänkt, men innan hon vände på klacken och gick spännde hon ögonen i mig "Vuxna människa och lyssa på sån där musik, usch"

Vadå, jag lyssnade på bara på en gammal klassiker från 60 talet 😉😅😂🤣🤣
[media]
Så väl jag förstår henne. Denne däremot.

Från det ena till det andra. Hur kontrollerar man knacksensorernas funktion. Hela eller inte.?

Vi köpte begnad bil med serviceavtal, som skulle gälla tom feb 2026.. Vi kollade med audi och den lokala vw-koncernverkstaden om avtalet gällde fortfarande. Vi fick info om att avtalet gällde. Nu när vi väl gjort service vill de ha betalt, då avtalet ändå inte gällde. Är det någon som har varit med om detta och man kan argumentera för vår sak. Vi fick naturligtvis inget skriftligt i frågan.

• Wow
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Köpte ni bilen av en VAG-handlare måste ni väl ha någon form av skriftligt på det?
Har ni betalat något för serviceavtalet?

Nä vi köpte den av annan bilfirma och vi har inte betalt något, utan det gjorde första ägaren för tre, men utnyttjade bara två.

Låter skumt. Brukar inte vara möjligt att betala serviceavtal på det sättet utan det är månadsavgift i 3 år.

J
jag köpte "serviceavtal" på min Zoe på Hedin, de sa att det bara gäller mig, inte om jag sålt bilen. Det var inte månadsavtal utan egentligen paketpris på 2st årsservice. Kan detta vara nåt liknande?

Jäkligt skumt avtal. Om jag skulle sålt bilen så hade jag nog servat en gång extra precis innan försäljning, då tex byte av batteri ingick i ett av tillfällena.

RoTe
J JohanLun skrev:
jag köpte "serviceavtal" på min Zoe på Hedin, de sa att det bara gäller mig, inte om jag sålt bilen. Det var inte månadsavtal utan egentligen paketpris på 2st årsservice. Kan detta vara nåt liknande?

Jäkligt skumt avtal. Om jag skulle sålt bilen så hade jag nog servat en gång extra precis innan försäljning, då tex byte av batteri ingick i ett av tillfällena.
Varför skulle man göra nåt sånt? Låter ju jättedumt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.