1 204 327 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Det finns många galna lösningar... En personlig favorit är Fords wet belt till kamrem samt oljepump. Ett tips är att alltid googla en bil innan man köper den så man inte blir pålurad skit.Isakare skrev:
BMW har varit ganska hit and miss länge tycker jag. Iaf sen millennieskiftet ca. Ren idioti i mångt och mycket som gör att man måste skrota i övrigt fullt fungerande bil pga nån elektronikgrej som inte går att få tag på eller som kostar 40 000kr typ.T TommyC skrev:
Tillverkades ju 1988-1993 & relativt vanligt generellt med dessa kamremsbytesintervaller ,om 4000 mil på bilar då.Mikael_L skrev:
Allmänt vanligt med tickande ventiler/lyftare under den tidsperioden också, så inget konstigt.
Däremot hur dåtidens dieselmotorer lät !....man fick ju ont i motorhjärtat & en kallstart i minus 25 grader var "smärtsam" att lyssna på.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 628 inlägg
Ett 12v-uttag i bilen, hur mycket vågar man ta ur det? I drift ska sägas, tror uttaget stängs av när man stänger av bilen.
Undrar eftersom jag fyndade en Vevor 40L kylbox med kompressor på black friday och den har en effekt på 60w jämfört med den gamla termoelektriska kylboxen som var på ca. 30-40w. Har testat boxen hemma och den verkar vara riktigt bra isolerad och jobbar bara någon minut varje timme. Den gamla tror jag konstant gick på full patte. Enligt produktinfon ska den mellan 37-42w i drift beroende på inställning.
Frågan är kort och gott om man vågar köra några timmar med den nya boxen igång?
Undrar eftersom jag fyndade en Vevor 40L kylbox med kompressor på black friday och den har en effekt på 60w jämfört med den gamla termoelektriska kylboxen som var på ca. 30-40w. Har testat boxen hemma och den verkar vara riktigt bra isolerad och jobbar bara någon minut varje timme. Den gamla tror jag konstant gick på full patte. Enligt produktinfon ska den mellan 37-42w i drift beroende på inställning.
Det skall inte vara några problem.B Bästerortarn skrev:Ett 12v-uttag i bilen, hur mycket vågar man ta ur det? I drift ska sägas, tror uttaget stängs av när man stänger av bilen.