1 107 950 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Ett problem med Transiten jag har nu är att man inte kan välja riktning på värmen från dieselvärmaren, den blåser bara på vindrutan.
Loggade tempen på golvet och i huvudhöjd i morse.
Båda visade -2,6 grader vid start.
Efter värmaren gått en halvtimme var det 28,3 grader vid huvudet och 0,2 grader på golvet !!
Det är dumt på riktigt 🤬
Loggade tempen på golvet och i huvudhöjd i morse.
Båda visade -2,6 grader vid start.
Efter värmaren gått en halvtimme var det 28,3 grader vid huvudet och 0,2 grader på golvet !!
Det är dumt på riktigt 🤬
Som elbilar 😂Isakare skrev:
Åkte helt ny Porsche Taycan 100 mil nyligen, & temp-systemet "är manipulerat" för att "bedra oss" redan från fabrik.
Trotts 7 grader plus ute fick man ha inställningen 24,5 för att inte frysa om fötterna, & räckvidden sjönk som en sten. Ända bilen som jag har kört, där inte räckvidden ökande alls när "du smög" på gasen nån mil.
& upplevelsen överlag var som att åka tåg från plats A till plats B, helt utan själ.
Så detta är inte du?😉😆B Bannerb skrev:
https://www.instagram.com/reel/DRPL1rnCBV4/?igsh=MXY4ZnF6YnhsbWE1dw==
Fyrhjulsdrift är underbar då, minns när jag körde i liknande, alla smög i högerfilen som hade två hjulspår, vänster var kanske 5-7cm ren slask. Jag lade i fyrhjulsdriften (permanent) och bytte fil. Det gick lite tungt och det sprutade slask över alla i högerfilen, men stadigt och fint gick det i 80kmh iaf, högerfilen gick väl i 40-50 ca.A AndersS skrev:
Naturlagarna gör att 4 hjuldrift i 80 kmh på slask inte hjälper dig ett dugg, inte heller vid inbromsning, men hjälper dig mycket vid "start & acceleration"RoTe skrev:
Fyrhjulsdrift är underbar då, minns när jag körde i liknande, alla smög i högerfilen som hade två hjulspår, vänster var kanske 5-7cm ren slask. Jag lade i fyrhjulsdriften (permanent) och bytte fil. Det gick lite tungt och det sprutade slask över alla i högerfilen, men stadigt och fint gick det i 80kmh iaf, högerfilen gick väl i 40-50 ca.
Tyngd & bredd på hjulen/fordon förändrar "lyftkraftens" möjlighet till "naturlagens" existens.
Undrar varför den kändes 100% stabil då och ingen vågade ut i slasket. Jag hade aldrig i livet gått ut där med en bakhjulsdriven iaf, vilket den var normalt.J jawen skrev:
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 326 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 326 inlägg
RoTe skrev:
Fyrhjulsdrift är underbar då, minns när jag körde i liknande, alla smög i högerfilen som hade två hjulspår, vänster var kanske 5-7cm ren slask. Jag lade i fyrhjulsdriften (permanent) och bytte fil. Det gick lite tungt och det sprutade slask över alla i högerfilen, men stadigt och fint gick det i 80kmh iaf, högerfilen gick väl i 40-50 ca.
Det är heller inga problem med min bakhjulsdrivna Merc, bara man kan köra bil behövs ingen 4WD. Fyrhjulsdrift är bilhandlarnas våta dröm eftersom det ger så mycket mer intäkter på inköpspris och eftermarknaden 🤔RoTe skrev:
Nu kör jag bakhjulsdriven E60 och den har ju all elektronik som fixar allt. Det hade inte Dodgen jag körde då.Mats-S skrev:
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 326 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 326 inlägg
Beror på syftet med att välja bil med fyrhjulsdrift för oss en viktig funktion.Mats-S skrev: