Snigla Snigla skrev:
Han dricker väldigt mycket och pinkar väl därefter antar jag..
Kanske värt ett veterinärbesök för lite prover för säkerhets skull tycker jag.

• Gilla
Elektra och 1 till
  • Laddar…
En hunds bakdel syns i en dörröppning i ett kök med grön skåpinredning och olika köksredskap på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var är Laban?

• Haha
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 17 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har väl ingen svans?

Eller ...?

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Det har flyttat in en katt här med...
Det trodde jag aldrig. 🤣

Men förra året hade vi nattliga besök av skogsmöss i både väggar och kök vintertid.
Flera gick i fällan Mjölner, men det hjälpte inte mycket...

Nyinflyttade våren -24 efter massiv renovering i en hyresvilla, och stället har stått tomt flera år innan dess av olika orsaker.

Numera är detta 100% kattens domäner nattetid och inte en mus är kvar som krafsar i väggarna, eller för den delen äter hål i soppåsen nattetid.

🐈🐈🐈

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 13 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Var är Laban?
Han äter köttbullen jag kickade under spisen när jag städade. 😉

• Haha
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 9 till
  • Laddar…
K
Krilleman Krilleman skrev:
Det har flyttat in en katt här med...
Det trodde jag aldrig. 🤣

Men förra året hade vi nattliga besök av skogsmöss i både väggar och kök vintertid.
Flera gick i fällan Mjölner, men det hjälpte inte mycket...

Nyinflyttade våren -24 efter massiv renovering i en hyresvilla, och stället har stått tomt flera år innan dess av olika orsaker.

Numera är detta 100% kattens domäner nattetid och inte en mus är kvar som krafsar i väggarna, eller för den delen äter hål i soppåsen nattetid.

🐈🐈🐈
Hampus förra ägare säger att de också saknar honom för hans förmåga att hålla huset fritt från möss. Nu hör de mössen springa i väggarna om nätterna...🐀
Det enda som finns på vinden här är fladdermöss numera, vet det eftersom Hamp tog en för ett tag sen..🦇

• Ledsen
dicliff
  • Laddar…
Mycket att lära sig för en liten katt...🫣
En liten kattunge rör vid handtaget på en braskaminslucka i ett vardagsrum, med ved staplad bredvid.
Skapa konto

Allt gick dock bra, han tog ner tassen från handtaget på luckan sekunden efter att jag tagit fotot.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Lintto1 och 18 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mycket att lära sig för en liten katt
Njut av kattungetiden! Även om den har sina sidor är den fantastisk! Men det är rätt skönt med vuxna kloka? katter också. 😍

• Gilla
  • Älska
SusoDus och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Njut av kattungetiden! Även om den har sina sidor är den fantastisk! Men det är rätt skönt med vuxna kloka? katter också. 😍
Bärra framstår mycket riktigt som en klok herre nu, som över en natt, nästan. 😻😇

Jag blev precis biten i tårna, genom täcket efter att frun varit upp och gett dom mat.
Maui bär runt fulla toapappersrullar när han får chansen.. 🤯😂

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Kakelugnen566 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frasse brukar ligga ner när han dricker (här i alla fall, inte när han dricker från badrumsgolvet eller utomhus)
Grå katt ligger ner och dricker från en tallrik på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Haha
Kakelugnen566 och 12 till
  • Laddar…
Thania sover räv här medan vi äter frukost, det kan ju vankas nån skinkskiva, julskinka är favoriten.
En katt sover på en vit soffa i ett ljust rum.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Ljus katt sitter ovanpå en svart högtalare, mot en vit vägg med mönstrade skuggor.
Skapa konto
Sovande katt ovanpå en högtalare nära en vägg, med tassarna hängande över kanterna.
Skapa konto

Nu sover han iaf, dock inte på högtalaren.
Han försökte fånga Angers stavar på tvn innan detta.. 😻🤯😂

• Gilla
  • Älska
Kakelugnen566 och 14 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild]
Nu sover han iaf, dock inte på högtalaren.
Han försökte fånga Angers stavar på tvn innan detta.. 😻🤯😂
Vilken svans 💗

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Att sticka eller virka framför TVn har blivit omöjligt. En hand på magen ska det vara.

• En katt ligger på en soffa med en hand vilande på magen.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Kakelugnen566 och 11 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske värt ett veterinärbesök för lite prover för säkerhets skull tycker jag.
Kanske det.. men behöver också få "nått normalt" (även att prata med vet om) då han aldrig varit inne så mycket som nu (han har ju blivit mer social varje år sen han kom ner hit..) så jag har inget att jämföra med direkt (sist jag hade katt så var det mammas ansvar.. så jag har ingen aning om hur mycket sand det gick åt då)

Vi brukar köpa 2-3 påsar/kartonger om året.. varav 1-2 gick åt på vintermånaden typ.. (på sommaren rensade man en gång var tredje vecka.. ibland tomt) men då kan man också sätta det i perspektiv med att förra året hade vi EN plogning av snö på gården.. och året innan 2.. (dvs inte mycket snö och inte överdrivet kallt så han var ute mestadels då).. skånevintrar är inte alltid så snöiga/kalla (mest blåst, regn o dimma).

Är de inne dynget runt är det ju klart det måste gå åt mer (gör fler behov inne).. än när de är ute halva dygnet!

Därför jag frågar er som har innerkatter.. hur mycket det går åt hos er :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.