1 301 790 läst ·
14 590 svar
1302k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Det har flyttat in en katt här med...
Det trodde jag aldrig. 🤣
Men förra året hade vi nattliga besök av skogsmöss i både väggar och kök vintertid.
Flera gick i fällan Mjölner, men det hjälpte inte mycket...
Nyinflyttade våren -24 efter massiv renovering i en hyresvilla, och stället har stått tomt flera år innan dess av olika orsaker.
Numera är detta 100% kattens domäner nattetid och inte en mus är kvar som krafsar i väggarna, eller för den delen äter hål i soppåsen nattetid.
🐈🐈🐈
Det trodde jag aldrig. 🤣
Men förra året hade vi nattliga besök av skogsmöss i både väggar och kök vintertid.
Nyinflyttade våren -24 efter massiv renovering i en hyresvilla, och stället har stått tomt flera år innan dess av olika orsaker.
Numera är detta 100% kattens domäner nattetid och inte en mus är kvar som krafsar i väggarna, eller för den delen äter hål i soppåsen nattetid.
🐈🐈🐈
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 692 inlägg
Hampus förra ägare säger att de också saknar honom för hans förmåga att hålla huset fritt från möss. Nu hör de mössen springa i väggarna om nätterna...🐀Krilleman skrev:
Det har flyttat in en katt här med...
Det trodde jag aldrig. 🤣
🐈🐈🐈
Det enda som finns på vinden här är fladdermöss numera, vet det eftersom Hamp tog en för ett tag sen..🦇
Bärra framstår mycket riktigt som en klok herre nu, som över en natt, nästan. 😻😇Alfredo skrev:
Jag blev precis biten i tårna, genom täcket efter att frun varit upp och gett dom mat.
Maui bär runt fulla toapappersrullar när han får chansen.. 🤯😂
Kanske det.. men behöver också få "nått normalt" (även att prata med vet om) då han aldrig varit inne så mycket som nu (han har ju blivit mer social varje år sen han kom ner hit..) så jag har inget att jämföra med direkt (sist jag hade katt så var det mammas ansvar.. så jag har ingen aning om hur mycket sand det gick åt då)Alfredo skrev:
Vi brukar köpa 2-3 påsar/kartonger om året.. varav 1-2 gick åt på vintermånaden typ.. (på sommaren rensade man en gång var tredje vecka.. ibland tomt) men då kan man också sätta det i perspektiv med att förra året hade vi EN plogning av snö på gården.. och året innan 2.. (dvs inte mycket snö och inte överdrivet kallt så han var ute mestadels då).. skånevintrar är inte alltid så snöiga/kalla (mest blåst, regn o dimma).
Är de inne dynget runt är det ju klart det måste gå åt mer (gör fler behov inne).. än när de är ute halva dygnet!
Därför jag frågar er som har innerkatter.. hur mycket det går åt hos er