D dicliff skrev:
Jag funderade lite över hur man ska få katten att äta dem.
Tyckte din katt om att knapra i sig dem direkt, eller fick du tvångsmata på något sätt?
Eller mosa och blanda i maten?
Min katt är ganska kräsen av sig...
Alice får numer Gabapentin som vi delar på, NEJ inte hon och jag, utan det är tabletter i pulverform som vi efter veterinärens tips ger tillsammans med ”Happy Snack” av Feliway och det är en kräm som man kan trycka ut i lämplig mängd. Dyrt men det tycker Alice att hon är värd😻 Och hon är fullkomligt galen i detta så hon nästan äter upp lilla fatet det ligger på. Kanske man inte ska dela på tabletterna, men försöka kan man ju göra även med hela.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kattkvinnan Kattkvinnan skrev:
Även innekatter kan spana på möss. Ibland tar han den. Oftast är min hand inblandad 🤕
[bild]
Vilken fin bild!😻❤️🤩

• Gilla
Kattkvinnan
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Alice får numer Gabapentin som vi delar på, NEJ inte hon och jag, utan det är tabletter i pulverform som vi efter veterinärens tips ger tillsammans med ”Happy Snack” av Feliway och det är en kräm som man kan trycka ut i lämplig mängd. Dyrt men det tycker Alice att hon är värd😻 Och hon är fullkomligt galen i detta så hon nästan äter upp lilla fatet det ligger på. Kanske man inte ska dela på tabletterna, men försöka kan man ju göra även med hela.
Jag ska nog prova det på Gustav men jag tvivlar lite om det är krämigt.
Han har aldrig gillat krämigt, typ Sheba.
Han vill ha det betydligt lösare så han kan lapa i sig, eller stenhårt coh knaprigt.
Mittemellan har han svårare för men som sagt, prova skadar ju aldrig,
kan ju köpa en liten förpackning med 6 st.
Såg just en hos ZooPlus för 111kr med möjlighet till ytterligare rabatt vid prenumeration.

https://www.zooplus.se/shop/katt/ka...MIjd-okvjLlgMVdg6iAx0EdTuNEAAYASAAEgId5_D_BwE

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
IMG_7537.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tråkig upplevelse för din katt.
Monstret brukar inte ens fatta att han fått en tablett.
Men han är väldigt tålmodig. Vi får t.o.m. göra rent bölder och sår utan att han försöker springa iväg

• Älska
  • Gilla
SusoDus och 7 till
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
[bild]
Tråkig upplevelse för din katt.
Monstret brukar inte ens fatta att han fått en tablett.
Men han är väldigt tålmodig. Vi får t.o.m. göra rent bölder och sår utan att han försöker springa iväg
Gustav har varit mer tålmodig förr men igår ville han gå iväg när jag
började rycka fästingar, nåt som han alltid funnit sig väl i tidigare. 🤔
Kan iofs bero på att han just nu har några småsår bredvid fästingarna. 😿
Ja, han försvarar ivrigt sitt revir och kommer ofta hem med synliga tecken.🙀

• Ledsen
Kakelugnen566 och 2 till
  • Laddar…
Don-T Don-T skrev:
Ja jag köpte dom tidigt i somras, fungerade jättebra.
En enda fästing på en av mina missar på två månader.
Skulle dock behöva ta en tablett själv för jag har haft 6 stycken i år🥲
OT. Den här funkar perfekt när man påtar hemma i trädgården. Luktar typ övermogen apelsin så kanske inte i mer sociala sammanhang. Vi har mycket fästingar och glömmer jag att spreja mig så dröjer det inte länge innan man hittar en liten ondsint krabat någonstans. Men är jag sprejad (brukar spraya och sedan smeta ut) så flyr de. Det är dessutom inget farligt i den vad jag kan bedöma.
IMG_0968.png
Skapa konto

• Gilla
Don-T
  • Laddar…
Också lite OT. Vi höll på länge och matade en av våra katter med Metacan i spruta i munnen. Tills en dag då vi upptäckte att hon älskade det! Sedan sprutade vi bara ut dosen på en tallrik och hon flyttade runt tallriken i hela köket i förhoppning om att det fanns en liten slick kvar någonstans 😻
Hon måste ha trott att vi var fullständigt prilliga under tiden med sprutan 🤣

• Haha
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Kattong strl XL. För nej, katten är inte XS. 😉 20260901_212122.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.