1 368 963 läst ·
15 472 svar
1369k läst
15,5k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Alice får numer Gabapentin som vi delar på, NEJ inte hon och jag, utan det är tabletter i pulverform som vi efter veterinärens tips ger tillsammans med ”Happy Snack” av Feliway och det är en kräm som man kan trycka ut i lämplig mängd. Dyrt men det tycker Alice att hon är värd😻 Och hon är fullkomligt galen i detta så hon nästan äter upp lilla fatet det ligger på. Kanske man inte ska dela på tabletterna, men försöka kan man ju göra även med hela.D dicliff skrev:
Jag ska nog prova det på Gustav men jag tvivlar lite om det är krämigt.Noramasen skrev:
Alice får numer Gabapentin som vi delar på, NEJ inte hon och jag, utan det är tabletter i pulverform som vi efter veterinärens tips ger tillsammans med ”Happy Snack” av Feliway och det är en kräm som man kan trycka ut i lämplig mängd. Dyrt men det tycker Alice att hon är värd😻 Och hon är fullkomligt galen i detta så hon nästan äter upp lilla fatet det ligger på. Kanske man inte ska dela på tabletterna, men försöka kan man ju göra även med hela.
Han har aldrig gillat krämigt, typ Sheba.
Han vill ha det betydligt lösare så han kan lapa i sig, eller stenhårt coh knaprigt.
Mittemellan har han svårare för men som sagt, prova skadar ju aldrig,
kan ju köpa en liten förpackning med 6 st.
Såg just en hos ZooPlus för 111kr med möjlighet till ytterligare rabatt vid prenumeration.
https://www.zooplus.se/shop/katt/ka...MIjd-okvjLlgMVdg6iAx0EdTuNEAAYASAAEgId5_D_BwE
Gustav har varit mer tålmodig förr men igår ville han gå iväg när jagH Harmagedon skrev:
började rycka fästingar, nåt som han alltid funnit sig väl i tidigare. 🤔
Kan iofs bero på att han just nu har några småsår bredvid fästingarna. 😿
Ja, han försvarar ivrigt sitt revir och kommer ofta hem med synliga tecken.🙀
OT. Den här funkar perfekt när man påtar hemma i trädgården. Luktar typ övermogen apelsin så kanske inte i mer sociala sammanhang. Vi har mycket fästingar och glömmer jag att spreja mig så dröjer det inte länge innan man hittar en liten ondsint krabat någonstans. Men är jag sprejad (brukar spraya och sedan smeta ut) så flyr de. Det är dessutom inget farligt i den vad jag kan bedöma.Don-T skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Också lite OT. Vi höll på länge och matade en av våra katter med Metacan i spruta i munnen. Tills en dag då vi upptäckte att hon älskade det! Sedan sprutade vi bara ut dosen på en tallrik och hon flyttade runt tallriken i hela köket i förhoppning om att det fanns en liten slick kvar någonstans 😻
Hon måste ha trott att vi var fullständigt prilliga under tiden med sprutan 🤣
Hon måste ha trott att vi var fullständigt prilliga under tiden med sprutan 🤣
Klicka här för att svara