K
En svartvit katt sover på en fönsterbräda bredvid en lampa med röd lampskärm och en grön krukväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
K
En svartvit katt sover på en färgglad filt med ränder i blått, grönt och gult.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
K
Han sover mkt min Hampus, och när han inte gör det så gillar han att äta, kela och att fånga möss förstås!
Svartvit katt sover ihopkurad på en färgglad filt.
Skapa konto

❤️ 🐈‍⬛ 🐀

• Gilla
  • Älska
AndersMalmgren och 6 till
  • Laddar…
Fått upp gardiner för dörr och fönster i hallen för att minska kyla och drag. Små sabotörer ser annan funktion.

• Två katter leker bakom och under gröna gardiner som hänger vid dörren, vilket täcker hallens ingång.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
BengtH och 18 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Han sover mkt min Hampus, och när han inte gör det så gillar han att äta, kela och att fånga möss förstås!
[bild]
❤️ 🐈‍⬛ 🐀
Tyckte jag var den som alltid lyckades få "sovbilder" på katten.. du har slagit mig på den fronten nu :D (men de är lättare o fota när de sover..!!) 😻

• Haha
dicliff
  • Laddar…
Angående kattsand

Har bara haft EverClean kattsand innan.. och har inte direkt reflekterat över annat.. då det inte gick åt så mycket. Nu när det gått åt lite mer.. så fick jag för mig att prova en annan sort (inte jättemycket billigare, men ja.. ville testa bara och se..)

Har börjat ångra mig nu.. även om jag nu har fördelningen 50 - 50 med EverClean..

Alltså sanden är "bra" klumpar sig perfekt osv.. MEN den är också lite finare i struktur.. och av nån anledning så har Nisse bajsat bredvid lådan 2 ggr sedan den sanden kommit in ..

Det har såklart hänt förut nån gång också.. när han tyckt att jag gjort rent för dåligt/han hunnit gräva upp allt i en hög...!

Men jag är lite fundersam iaf.. 2 gånger på kort tid (och även om det varit "dynga" i lådan.. har det inte varit fullt).. känns som att nått i den nya sanden gör att han verkar uppleva det som "fullt" fortare.. (från början hade jag bara den nya sanden.. nu har jag fyllt på av EverClean.. som jag hade kvar.. och då har det iaf inte hänt igen..bajsandet bredvid alltså)

Får nog fortsätta spä ut..

• Gilla
  • Wow
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Nisses "adventskalender" har anlänt 😻

Två orangea Dreamies Mega Box-kartonger för kattgodis med texten "Nisses adventsgodis" och en emoji av en katt med hjärtögon.
Skapa konto

(skulle beställa annat på amazon och dessa var på "rea" så de slank ner i "vagnen")

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
dessa var på "rea"
Kostade per styck?

Alfredo Alfredo skrev:
Kostade per styck?
Inte så dyra som de är idag på rean.... (kikade nu för och se när du frågade.. och jag tänkte bara att det där pröjsade jag då inte.. så jag fick leta kvittot)

Helt plötsligt är jag fasiken så mycket mer nöjd över mitt fynd..

Dreamies kattsnacks med kycklingsmak från Amazon.se, ny skick, kvantitet 1, pris 91,21 kr. Bild av två orangea kartonger.

Så vad blir det då hmm.. ca 45 kr för 350 gram.. 😻

Snigla Snigla skrev:
Så vad blir det då hmm.. ca 45 kr för 350 gram..
Riktigt bra pris! 130:-/kg

Normal tog 217 kr/kg för någon vecka sedan och Jula tar just nu 222 kr/kg.

Men, har du någon länk till ditt pris? Det billigaste jag hittar just nu på Amazon är dessa två som fortfarande har ett OK pris men inte nära ditt.

Dreamies kattsnacks med tonfisk, 2 x 350 g, uttryckt som "Bästsäljare" på Amazon, pris 133,10 kr med sparalternativ.
Skapa konto
Förpackning av Dreamies kattsnacks med lax, 2 x 350 g, visas med priset 126 kr, gratis leverans 4 dec.
Skapa konto

• Ledsen
Snigla
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Riktigt bra pris! 130:-/kg

Normal tog 217 kr/kg för någon vecka sedan och Jula tar just nu 222 kr/kg.

Men, har du någon länk till ditt pris? Det billigaste jag hittar just nu på Amazon är dessa två som fortfarande har ett OK pris men inte nära ditt.

[bild][bild]
Nä tyvärr, det verkar vara dyrare nu! 👎

(..därför jag fick leta reda på mitt kvitto/beställning i mejlen - därifrån bilden på "mitt pris" kom - för när jag tittade på amazon idag efter att du frågade.. så såg jag de där priserna du visade här och det visste jag att jag inte gett för mina.. )

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Angående kattsand

Har bara haft EverClean kattsand innan.. och har inte direkt reflekterat över annat.. då det inte gick åt så mycket. Nu när det gått åt lite mer.. så fick jag för mig att prova en annan sort (inte jättemycket billigare, men ja.. ville testa bara och se..)

Har börjat ångra mig nu.. även om jag nu har fördelningen 50 - 50 med EverClean..

Alltså sanden är "bra" klumpar sig perfekt osv.. MEN den är också lite finare i struktur.. och av nån anledning så har Nisse bajsat bredvid lådan 2 ggr sedan den sanden kommit in ..

Det har såklart hänt förut nån gång också.. när han tyckt att jag gjort rent för dåligt/han hunnit gräva upp allt i en hög...!

Men jag är lite fundersam iaf.. 2 gånger på kort tid (och även om det varit "dynga" i lådan.. har det inte varit fullt).. känns som att nått i den nya sanden gör att han verkar uppleva det som "fullt" fortare.. (från början hade jag bara den nya sanden.. nu har jag fyllt på av EverClean.. som jag hade kvar.. och då har det iaf inte hänt igen..bajsandet bredvid alltså)

Får nog fortsätta spä ut..
Vi kör på med Everclean, har bevakning på Prisjakt och beställer Litterfree Paws online.
180-200:- brukar man kunna knipa dom för, ofta fri frakt över 500-600:-

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi kör på med Everclean, har bevakning på Prisjakt och beställer Litterfree Paws online.
180-200:- brukar man kunna knipa dom för, ofta fri frakt över 500-600:-
https://www.vetzoo.se/produkt/ever-...d-kattsand-P101542?size=4+x+10+l&pid=10001003

Gårdagens beställning 181:30 per styck, hem till dörren:
Beställningsbekräftelse för Ever Clean Extra Strong Unscented 4 x 10L kattsand, totalpris 725,20 kr, inkl. moms, fraktfritt levererat.
Skapa konto

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
K
Snigla Snigla skrev:
Tyckte jag var den som alltid lyckades få "sovbilder" på katten.. du har slagit mig på den fronten nu :D (men de är lättare o fota när de sover..!!) 😻
😀 det är kul att fota!
Ibland missar jag en kul sovbild för han vaknar när jag går och hämtar telefonen 🤷‍♀️
Han har sovit inne sista veckan sen snön kom, men nu är den så gott som borta liksom kylan. Så får väl se vad han väljer. Finns ngra ställen på altanerna där han kan sova i så fall 👍 🐈‍⬛

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
😹

Men ni har fortfarande två sötnosar nu? o 3 lådor? (lilltrollet har ju anslutit till familjen nu 🐈‍⬛😻)

Går det åt mycket sand? vi har everclean eller vad den heter.. som klumpar sig.. och det går åt ganska mycket här just nu.. till en liten nisse.. (har precis köpt en annan sort och ska testa den med nu.. inte så mycket billigare, men har aldrig testat nått annat än den vi har..)
Jag har testat EverClean, två olika varianter men tyckte inte någon av dem var så värst bra.🙄
Tycker bättre om Mjau, den dammar mindre.🥰
För Gustav spelar det dock ingen roll, han går lika glatt på lådan vilken sand jag än köper.😹

Redigerat:
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.