1 301 869 läst ·
14 590 svar
1302k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Trots GPRS off så syncar den varje timme faktiskt vilket är bra. Du får historiken då utan att det drar massor batteri. Jag hade missat detta. Jag trodde det var pga att jag skickade sms till den. Men så är inte fallet.J JohanLun skrev:Bra! Jag har just beställt, vad jag -tror- är samma manick fast på aliexpress... Tror den kostade runt 500 spänn där. Jag tänker ju som sagt att katten får ha denna när vi är på resa och han inte FÅR gå ut själv, men om han smiter ut så ska vi ha en chans att hitta igen honom... Att köra enbart SMS för att slå på real-time tracking när behov finns och man grovt ringat in katten räcker nog bra. Min oro är ju att om han kommer ut där han inte hittar och blir skrämd så hittar han inte tillbaka.
Det låter ju lovande!AndersMalmgren skrev:
Ja, det bör vara den jag beställt, jag valde 4g när jag beställde. Sen har jag misslyckats nån gång på aliexpress och på nåt jäkla vänster beställt FEL grej när de har en sån där sida man kan välja flera varianter... Tror det var en PiZero utan WiFi jag fick typ 5st av, när jag ville ha EN med WiFi...
https://www.aliexpress.com/item/1005005834177155.html?
Edit; Den verkar redan anlänt i Sverige, på 7 dagar. Tracking säger att det ska ta 7 till för vem-det-nu är att leverera sista biten... Förut tog aliexpress månader, nu kan man ibland få saker på några dagar...
Den kom idag, så 8-9 dagar från beställning tror jag. Det är en Pro 4g. Har inget SIM kort, får fundera på vad köpa. Datakort brukar vara svåra få tag på till bra pris...J JohanLun skrev:Det låter ju lovande!
Ja, det bör vara den jag beställt, jag valde 4g när jag beställde. Sen har jag misslyckats nån gång på aliexpress och på nåt jäkla vänster beställt FEL grej när de har en sån där sida man kan välja flera varianter... Tror det var en PiZero utan WiFi jag fick typ 5st av, när jag ville ha EN med WiFi...
[länk]
Edit; Den verkar redan anlänt i Sverige, på 7 dagar. Tracking säger att det ska ta 7 till för vem-det-nu är att leverera sista biten... Förut tog aliexpress månader, nu kan man ibland få saker på några dagar...
https://www.telenor.se/handla/kontantkort/
Gå ner på sidan till "Vilken laddning passar mig? - Mobilt bredband och smarta prylar"
Och kolla "Surf 1 år" eller "surf 2 år"
Gå ner på sidan till "Vilken laddning passar mig? - Mobilt bredband och smarta prylar"
Och kolla "Surf 1 år" eller "surf 2 år"
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Jag kör telenor 2 år 5 gb och 1000 sms för 425J JohanLun skrev:
Kommer räcka hela två åren garantera om du slår av GPRS och sätter syncen till varje timme..jag kör även att den går ner i viloläge om katten inte rör på sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Maui, 4 mån idag. ❤️
Blir gärna tvättad av brorsan, tränar på att hoppa mellan köksbord och bänkar, duktig på att hjälpa till med både tvätt, bäddning och rengöring av kattlådorna.
Blir överlycklig när vi vaknar på mornarna och har svårt att bestämma vem han ska gosa med. 😻
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir gärna tvättad av brorsan, tränar på att hoppa mellan köksbord och bänkar, duktig på att hjälpa till med både tvätt, bäddning och rengöring av kattlådorna.
Blir överlycklig när vi vaknar på mornarna och har svårt att bestämma vem han ska gosa med. 😻