Då våra äldsta katt fick gå hädan efter 17 år, ( magen full av tumörer) så får en av de yngre ( 14 år) äntligen tillstånd med mer keltid med husse.
Alltid tungt att tvingas avliva en familjemedlem men man får vara glad för de man har kvar.😀

• En svartvit katt ligger på en persons mage nära ett fönster med en groddetalj i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 12 till
  • Laddar…
P
Här är min lilla tjej Smilla på 8 år, hennes andra namn är photochic. Hon blir tusan bra på alla foto jag tar ❤️

• Grå katt med röd halsband ligger på en träbänk i trädgård.
    Skapa konto
  • Älska
  • Gilla
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Brotorpet skrev:
Här är min lilla tjej Smilla på 8 år, hennes andra namn är photochic. Hon blir tusan bra på alla foto jag tar ❤️
Sååå gosig! Rund och fin i ansiktet!❤️😻🥰

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[video]
Lapar era katter också vatten mot kanten på mugg/skål så som Hampus gör? 🤔🐈‍⬛
De dricker aldrig, sedan de blev vuxna, ur glas eller muggar. Bara ur sina egna vattenskålar och ur pölar på ett rent berg när det har regnat eller när jag har vattnat kryddlandet som jag har gjort i slänten upp på en del av bergssidan.

4774
Brotorpet skrev:
Åh vilken sötnosa 🥰

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
De dricker aldrig, sedan de blev vuxna, ur glas eller muggar. Bara ur sina egna vattenskålar och ur pölar på ett rent berg när det har regnat eller när jag har vattnat kryddlandet som jag har gjort i slänten upp på en del av bergssidan.
Ja, det är olika verkar det som, hur de har vant sig. Ibland dricker han ur porslin som står i vatten I diskhon, utan medel förstås
Och hittar de mat ute så hittar de vatten, om det har regnat förstås.
Igår kom han med en mus..🐈‍⬛🐁

• Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Ja, det är olika verkar det som, hur de har vant sig. Ibland dricker han ur porslin som står i vatten I diskhon, utan medel förstås
Och hittar de mat ute så hittar de vatten, om det har regnat förstås.
Igår kom han med en mus..🐈‍⬛🐁
Duktig kisse 😃. Pelle verkar ha hittat en guldgruva med stor sorkar för han kommer in med döda jättesorkar 3-4 gånger om dagen. Tror att hästarna är tacksamma för de bryr sig inte längre när Pelle dyker omkring i hagen.

K
4774 4774 skrev:
Duktig kisse 😃. Pelle verkar ha hittat en guldgruva med stor sorkar för han kommer in med döda jättesorkar 3-4 gånger om dagen. Tror att hästarna är tacksamma för de bryr sig inte längre när Pelle dyker omkring i hagen.
Duktig Pelle! Får vara tacksam att Hampus nöjer sig med små möss!
Grannen hade en katt som drog hem harungar, och när han hade ätit färdigt så låg bara gallan kvar, brr!
Han hette också Pelle! 🤔

• Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[video]
Lapar era katter också vatten mot kanten på mugg/skål så som Hampus gör? 🤔🐈‍⬛
Bärra dricker mot kanten, så det skvätter ut bakom.. 😻😂
Rasmus dricker närmare sig eller mitt i skålen.

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
K
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra dricker mot kanten, så det skvätter ut bakom.. 😻😂
Rasmus dricker närmare sig eller mitt i skålen.
Just så gör Hampus också, så det är inte kul att ha skålen på golvet. Föredrar vattenskål på diskbänk, i hon elr handfatet, då kan det skvätta bäst det vill! 👍🐈‍⬛

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Just så gör Hampus också, så det är inte kul att ha skålen på golvet.
Vi har vattenskålen på badrumsgolvet så de kan slaska bäst de vill. Har dock aldrig reflekterat över att de skulle drälla ut några mängder.

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Vi har vattenskålen på badrumsgolvet så de kan slaska bäst de vill. Har dock aldrig reflekterat över att de skulle drälla ut några mängder.
Vår ena katt tycker emellanåt att det är väldigt intressant att slå med tassen i vattnet och blir sen lika förvånad varje gång det stänker omkring. Jag tror den har listat ut sambandet nu efter något år eller så är det bara inte lika roligt längre.

• Haha
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Samma här. Verkar vara katters favoritplats, i duschen. Samtliga katter som jag delat mitt liv med har varit likadana. Pelle älskar även att dricka från kranen i handfatet. Men slabbar gör de aldrig men så har de en låg stor rund glasskål så de lapar aldrig mot kanten.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Laban ligger och vilar efter ett besök hos veterinären.

En grå katt vilar på ett fönsterbräde ovanför ett element. Katten ser avslappnad ut efter ett veterinärbesök.
Skapa konto

Igår upptäckte jag att han hade en stor bula på kinden. Sedan sprack den. Det verkar göra ont, men nu har han fått medicin.

Närbild av en katt med en röd, öppen sår på kinden, omgivet av grå päls.
Skapa konto

En grå katt vilar på ett bord efter ett veterinärbesök, med bur i bakgrunden.
Skapa konto

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
Noramasen och 12 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Laban ligger och vilar efter ett besök hos veterinären.

[bild]

Igår upptäckte jag att han hade en stor bula på kinden. Sedan sprack den. Det verkar göra ont, men nu har han fått medicin.

[bild]

[bild]
Då har han säkert åkt på en rejäl örfil.
Jag tog hand om en halvdöd, utmärglad strykarkatt som hade flera öppna variga sår. Efter mycket mat eller rättare sagt -väldigt mycket mat och ett antal veterinärbesök blev det katt av honom också. Så, jag tror att Laban blir helt återställd inom några veckor.

Vår katt åt tjugofem procent av sin egen kroppsvikt, varje dag!

• Wow
  • Gilla
Anonymiserad 135652 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.