Microkatten
kashieda kashieda skrev:
Nä, nu tänker du helt fel.

"Människan är skapad bara för att klappa mage", menar du.
Ja, jag får kamma katterna några extra gånger idag som straff! :oops:

edit: vår kamningsälskande katt "hörde" tydligen det och kom precis och petande mig på benet och bad om (begärde) en kamning! :surprised:

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Killad på magen?
[video]
Ååååå :love: en liten lurvig panda-katt!

• Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Låter som Händel och Emma Kirkby? Ursäkta OT, men jag blev bara så nyfiken! :D
Roligt med likasinnade som kan pricka in Händel på detta korta utdrag, Gloria in Excelsis Deo, men med Gillian Keith. Högt vördade Dame Emma är tunn och späd i jämförelse.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Bärra glad i sele, men nå dopp tänker han sig inte! :love:
Hund i sele på trädäck, tittar på simbassäng, soligt, rött hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 12 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra glad i sele, men nå dopp tänker han sig inte! :love:
[bild]
Han är väldans söt i sin klippning!

• Gilla
  • Älska
4774 och 1 till
  • Laddar…
Älskar Norska skogskatter som tar över alla revir närmast villan. Håller andra katter borta. Väldigt revir hävdande. :rofl: :crysmile:

• Gilla
4774
  • Laddar…
En sphynxkatt ute i en solig trädgård med träd och gräs.
Skapa konto
Två hundar i solig skogsglänta med björkträd och barrträd i bakgrunden.
Skapa konto

Grabbarna fick komma ut en sväng idag. Det är alltid ett äventyr, efter en liten stund tenderar de att fara iväg åt varsitt håll och det är inte det enklaste att valla dem när det är tre katter och två människor. Vi är alltid i underläge :crysmile:

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
E
4774 4774 skrev:
Jag undrar vad det är som gör det så olika.. Fast det är väl precis som allt levandes egna personlighet :D. Dock gäller det att massera med lätta fingrar och nedåt från hjärtat. Tar man i för hårt kan kattens tarm brista.
Då måste man nog vara väldigt hårdhänt för att det ska ske, mina katter tycker tvärt om att få sina magar masserade med hela handen som knådar magarna.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Grannkatten är på besök igen och fick sitta på marken som ett djur
Svart katt sittande utomhus, grönt gräs, soligt, ser åt sidan, lugn atmosfär.
Skapa konto

medan Ester satt i högsätet och höll koll, som sig bör.
Grå katt sitter på randig solstol i solig trädgård.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 13 till
  • Laddar…
4774
E Elektra skrev:
Då måste man nog vara väldigt hårdhänt för att det ska ske, mina katter tycker tvärt om att få sina magar masserade med hela handen som knådar magarna.
Det beror främst på när katten senast åt och huruvida den gjort nr 2 eller inte. Är tarmen full av mat så kan den brista. Det säger vår veterinär på Bagarmossens djursjukhus och jag tycker väl att det låter ganska vettigt med tanke på hur lite katten har som skyddar tarmarna nedåt magsäcken och vidare bakåt :thinking:

4774
Microkatten Microkatten skrev:
Oj, du kan räkna med att jag absolut inte kommer att gosa med dig om vi träffas! Men du går förhoppningsvis inte runt med en skylt som säger "VARNING!! ILSKEN 4774!!"? ;)

Ingen annan katt vi haft har varit i närheten av dennas "lömskhet". Hon hade nog upplevt något trauma som liten. Våra nuvarande katter är väluppfostrade hyssiga myspysar som inte någonsin gjort en fluga eller finger förnär! (de jagar bara möss, fåglar, kaniner, påsomslutare och snören)
Hahaha nej då :crysmile:. Jag är för det mesta bara glad och lycklig och snäll ;)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774
Raskus Raskus skrev:
Kikar in i tråden då jag ska bli kattägare på nytt, 25 år sedan sist.
Denna lilla kille på snart sex månader ska hämtas om två veckor.
Gud så söööt:heart::heart::love::D

• Älska
dicliff
  • Laddar…
E
4774 4774 skrev:
Det beror främst på när katten senast åt och huruvida den gjort nr 2 eller inte. Är tarmen full av mat så kan den brista. Det säger vår veterinär på Bagarmossens djursjukhus och jag tycker väl att det låter ganska vettigt med tanke på hur lite katten har som skyddar tarmarna nedåt magsäcken och vidare bakåt :thinking:
Om det var en risk borde det vara allmänt känt. Att ett smidigt rovdjur skulle vara så känsligt låter i mina öron helt otroligt med tanke på att det trots allt är ett rovdjur som är en född jägare som klarar att falla från höga höjder. Vilka andra djur är så känsliga? Hundar, kaniner, ungar? Har du sett hur ungar bär på katter om ingen hinner stoppa dem och visar hur man gör?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Svart katt med rynkor sitter utomhus vid ett hus, ser uppmärksamt ut, grönt gräs bakgrund.
Skapa konto

Katten är inte nöjd med att två grävmaskiner far fram och tillbaka och gräver ner fiber.

• Gilla
  • Älska
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
[bild]
Katten är inte nöjd med att två grävmaskiner far fram och tillbaka och gräver ner fiber.
Såklart, ett färgglatt snöre som hen inte får leka med...

• Haha
Jiji
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.