1 303 149 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ja, jag får kamma katterna några extra gånger idag som straff!kashieda skrev:
edit: vår kamningsälskande katt "hörde" tydligen det och kom precis och petande mig på benet och bad om (begärde) en kamning!
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 163 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grabbarna fick komma ut en sväng idag. Det är alltid ett äventyr, efter en liten stund tenderar de att fara iväg åt varsitt håll och det är inte det enklaste att valla dem när det är tre katter och två människor. Vi är alltid i underläge
Då måste man nog vara väldigt hårdhänt för att det ska ske, mina katter tycker tvärt om att få sina magar masserade med hela handen som knådar magarna.4774 skrev:
Det beror främst på när katten senast åt och huruvida den gjort nr 2 eller inte. Är tarmen full av mat så kan den brista. Det säger vår veterinär på Bagarmossens djursjukhus och jag tycker väl att det låter ganska vettigt med tanke på hur lite katten har som skyddar tarmarna nedåt magsäcken och vidare bakåtE Elektra skrev:
Hahaha nej dåMicrokatten skrev:
Oj, du kan räkna med att jag absolut inte kommer att gosa med dig om vi träffas! Men du går förhoppningsvis inte runt med en skylt som säger "VARNING!! ILSKEN 4774!!"?
Ingen annan katt vi haft har varit i närheten av dennas "lömskhet". Hon hade nog upplevt något trauma som liten. Våra nuvarande katter är väluppfostrade hyssiga myspysar som inte någonsin gjort en fluga eller finger förnär! (de jagar bara möss, fåglar, kaniner, påsomslutare och snören)
Om det var en risk borde det vara allmänt känt. Att ett smidigt rovdjur skulle vara så känsligt låter i mina öron helt otroligt med tanke på att det trots allt är ett rovdjur som är en född jägare som klarar att falla från höga höjder. Vilka andra djur är så känsliga? Hundar, kaniner, ungar? Har du sett hur ungar bär på katter om ingen hinner stoppa dem och visar hur man gör?4774 skrev:
Det beror främst på när katten senast åt och huruvida den gjort nr 2 eller inte. Är tarmen full av mat så kan den brista. Det säger vår veterinär på Bagarmossens djursjukhus och jag tycker väl att det låter ganska vettigt med tanke på hur lite katten har som skyddar tarmarna nedåt magsäcken och vidare bakåt![]()