Humoristisk definition av katt som "liten, lurvig sociopat" som härskar hemma och ser oskyldig ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Mamma (tjänarinnan) tog fram ett överkast för att tvätta och det måste ju genast provliggas!

En orange katt ligger på en tvättmaskin och torktumlare i ett tvättstuga, med ett fönster och vita gardiner i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Marlen Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Hann nästan få med en gäspning där hela musfällan syns bra.

Och en där han säger:
”Nu när du ändå väckt mig får jag väl stiga upp!”

Och lite senare: ”Nä, kattongen är bäst iaf!”

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 14 till
  • Laddar…
H
Jag vankar hit och dit, vartens jag mig än vänder står min katt och följer mig. Tryggt att bygga lösvirke med detta stöd i allas beslut :love:

Renoveringsrum med verktyg, katt på bord, isolering synlig, sjöutsikt genom fönster.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Gemmaeo och 11 till
  • Laddar…
Microkatten
Jag vaknar och släpper ut katterna vid 6-tiden. Som vanligt duger inte kattluckan utan de står på kö för att dörren skall öppnas. De skuttar glatt ut. Fint väder idag!

Åter till sängen, lite tidigt att gå upp en helg. Tyst i huset. I 20 minuter. Då en katt kommer in i sovrummet och högljutt beklagar sig. Frukosten är redan framdukad, men hon vill ha (=kräver) sällskap vid frukostbordet.

Jag går till köket med en glad katt snabbt trippande framför mig. Hon hoppar upp på köksbordet, får en snabb kamning och börjar samtidigt äta med frisk aptit. Såsom det brukar vara. Jag smiter tillbaka till sovrummet, hon går ut igen.

Lugnet lägrar sig igen. Nu har det varit tyst över en timme. Måste vara fantastiskt väder eftersom katterna fortfarande är ute. Kanske dags att gå upp själv innan nästa katt dyker upp...

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Jag vaknar och släpper ut katterna vid 6-tiden. Som vanligt duger inte kattluckan utan de står på kö för att dörren skall öppnas. De skuttar glatt ut. Fint väder idag!

Åter till sängen, lite tidigt att gå upp en helg. Tyst i huset. I 20 minuter. Då en katt kommer in i sovrummet och högljutt beklagar sig. Frukosten är redan framdukad, men hon vill ha (=kräver) sällskap vid frukostbordet.

Jag går till köket med en glad katt snabbt trippande framför mig. Hon hoppar upp på köksbordet, får en snabb kamning och börjar samtidigt äta med frisk aptit. Såsom det brukar vara. Jag smiter tillbaka till sovrummet, hon går ut igen.

Lugnet lägrar sig igen. Nu har det varit tyst över en timme. Måste vara fantastiskt väder eftersom katterna fortfarande är ute. Kanske dags att gå upp själv innan nästa katt dyker upp...
Vilken härlig beskrivning om hur det är att ha katt! :)

• Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
Tack! Och just i detta nu kom det in en högljudd katt i sovrummet, så det är definitivt dags att gå upp! :D

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Tack! Och just i detta nu kom det in en högljudd katt i sovrummet, så det är definitivt dags att gå upp! :D
Ja nu får det vara nog, ligga och dra sig sååå länge på en söndag!

Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Nej, ingen tid att ligga och dra sig, nu kom en katt in med en mus, och den måste vi förstås kolla på! Hektisk söndag här! :D

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 5 till
  • Laddar…
Appropå att ligga och dra sig...
Bärra och Rasmus fick frukost vid 7, efter det kan man slappa lite till. :love::oops:
Ljus vardagsrumsmiljö med en ljusbrun hund som slappar på soffa, rödorange katt som sover på matta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Klappa fort :rofl:

• Haha
  • Gilla
Snigla och 15 till
  • Laddar…
En lurvig hund sover intill en stor elefantplysch på en säng med rutigt mönster.
Skapa konto

Dosan sover uppe i gästrummet idag. Det hon inte vet är att jag bokar in henne på en lejonklippning i morgon. Hon har jättestora knutor överallt i pälsen.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 15 till
  • Laddar…
Den yngsta som vi har tog in 3 ekorrar, en trast, en harpalt och en fet sork och ett antal möss första två veckorna efter sin halvårsdag
Väldigt jaktduglig kisse. Vi behöver inte svälta
Sämsta är när dom slaktar fåglar på altanen/vinterträdgårn

• Gilla
  • Ledsen
  • Älska
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Z
Här har katten dragit in två kopparödlor på två dagar, trots att han bara får vistas på en inhägnad altan:thinking: :crysmile:

• Älska
  • Gilla
  • Ledsen
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Vår äldsta katt tog kål på en huggorm inne i gamla lagården. Kom in precis när fighten gick in i sista ronden. Alltså dom måste ju ha nåt inbyggt motgift eller så missade ormen

• Ledsen
Elektra
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.