1 303 482 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Han är lugn och fin Bärra, Doris freakar ut helt när vi försöker klippa henne. Sist fick de ge henne lugnande för att klara det.
Alice slog sig till ro bland stockar och vitsippor. Och det finns väl ingen annan som utnyttja lägena bättre än hon.
Och Fajbjoj ser till att jag sköter mina sysslor väl så att det kommer att bli värme åt majestäten under den kommande vintern.
Och Fajbjoj ser till att jag sköter mina sysslor väl så att det kommer att bli värme åt majestäten under den kommande vintern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det någon som har tips på en stabil och pålitlig transportbur för katt?
Vi har två liknande denna:
Men jag tycker både spännena som håller ihop burhalvorna och "dörrlåsningen" andas allt annat än pålitlighet och kvalitet. Vi har även haft lyckade rymningsförsök flera gånger från olika katter, lyckligtvis detta då buren varit i bilen. Flera recensioner på diverse kattburar tyder även på att en hel del katter ofta lyckas bryta sig ut ur liknande burar.
Så har någon tips på stabila och garanterat rymningssäkra kattburar. Helst med en rejäl låsbar dörr och inte det gallersmäck som brukar vara det normala.
Logga in
Skapa konto
Men jag tycker både spännena som håller ihop burhalvorna och "dörrlåsningen" andas allt annat än pålitlighet och kvalitet. Vi har även haft lyckade rymningsförsök flera gånger från olika katter, lyckligtvis detta då buren varit i bilen. Flera recensioner på diverse kattburar tyder även på att en hel del katter ofta lyckas bryta sig ut ur liknande burar.
Så har någon tips på stabila och garanterat rymningssäkra kattburar. Helst med en rejäl låsbar dörr och inte det gallersmäck som brukar vara det normala.
https://www.zooplus.se/shop/hund/hu...t7KM30SKKA4WSE1Vs_HDNGIPtbSJ-qVBoCRVEQAvD_BwEAlfredo skrev:
mjuk kanske?
(Tillägg: just denna modell var inte avsedd för att bära i, mer viloplats)
Redigerat:
Vi har en liknande med extraköpt band för resväska runtom. Till båda säger Bärra!Alfredo skrev:
[bild]
Vi har en sån här och den ska vara för hundar/katter under 12 kg.. och den ska tydligen finnas i fler storlekar också .. (vet inte vilken denna anses vara i ordningen heller)
Nisse är liten o lätt.. så jag vet inte hur jag uppfattat den om han varit större. Men den känns stabil och stadig.. i all sin plasthet.. har godisfack på topp (ena luckan iaf).
Finns också spår/fäste för att sätta säkerhetsbälte på buren.
https://www.granngarden.se/transpor...6PeLg0BTtc3aXino3eTleC7p2jdhJleBoCIecQAvD_BwE
Nisse är liten o lätt.. så jag vet inte hur jag uppfattat den om han varit större. Men den känns stabil och stadig.. i all sin plasthet.. har godisfack på topp (ena luckan iaf).
Finns också spår/fäste för att sätta säkerhetsbälte på buren.
https://www.granngarden.se/transpor...6PeLg0BTtc3aXino3eTleC7p2jdhJleBoCIecQAvD_BwE
Katter är ganska tåliga mot huggormsgift. Svärföräldrarna hade en katt som blev biten när den slogs mot huggorm. Katten sov i 3 dagar och dom trodde att det var slut med den katten men sen blev den sig själv igen. Den verkade också bli immun mot huggormsgift för den fångade ganska ofta huggorm som den sedan bet av till flera mindre bitar. Tror inte den åt upp dom.T teamswix skrev:
Vi hade en katt också som blev biten i huvudet av en huggorm. (Den svarta från min tidigare bild) Den sov också några dagar innan den blev sig själv igen. Dock så blev dena sår lite infekterat så den vaknade med ett trekantigt huvud. Det var jättemysigt att klämma ut en massa gammalt var ur såren. Men med antibiotikasalva så fick vi ordning på såren.
Vi har en i tyg med dragkedja runtom. Dock är det relativt tunn "plast-mesh" på sidorna som vår katt börjat klösa sönder litegrann. Men om du har en katt som inte klöser så mycket så skulle en sån kanske kunna funka, den känns ändå stabil och rymningssäker.Alfredo skrev:
[bild]
Vissa stressar och vissa stressar inte.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto