K
K KariHa skrev:
Duktig misse
🐈‍⬛ 🐀 👍 😀

Ris-Otto kom inte hem hÀrom dagen. Gick en lÄng vÀnda efter jobbet och hörde till slut honom lÄngt upp i en tall. Behövde hjÀlp ner vilket blev ett projekt.

• 20260421_172852.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Ledsen
Marlen Eskilsson och 16 till
  • Laddar…
R Rullponken skrev:
Ris-Otto kom inte hem hÀrom dagen. Gick en lÄng vÀnda efter jobbet och hörde till slut honom lÄngt upp i en tall. Behövde hjÀlp ner vilket blev ett projekt.
VÄr lilla röda tillbringade en oktobernatt i en asp för mÄnga Är sen.

• Ledsen
dicliff
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
VÄr lilla röda tillbringade en oktobernatt i en asp för mÄnga Är sen.
OT sÄ det skriker om det, men vi hade en tupp som rymde och sov en natt uppe i en gran...

• Haha
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
Det gĂ€ller att vara försiktig vid nertagningen av dessa högheter. NĂ€r Bompen skulle plockas ner frĂ„n 8m höjd sĂ„ gick det bra inledningsvis, men vid nerfĂ€rden frĂ„n stegen sĂ„ ville hon loss, med resultatet att jag som stod pĂ„ stegen vinglade till lite och med tanke pĂ„ det sĂ„ blev hon förmodligen rĂ€dd och sprattlade till. Och med tanke pĂ„ att man tydligen ska ha skyddsglasögon pĂ„ sig (inte helt fel) men dock inte vid det tillfĂ€llet sĂ„ kom hennes klo Ă„t mitt nedre ögonlock och lyckades snitta det. Fy faan för den kĂ€nslan! NĂ€rmare ögat Ă€n sĂ„ kommer man inte. Men gissa vem som Ă€ndĂ„ var kram och gosesjuk nĂ€r jag kom ner sjĂ€lvđŸ„°đŸ˜»

• Wow
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Det gĂ€ller att vara försiktig vid nertagningen av dessa högheter. NĂ€r Bompen skulle plockas ner frĂ„n 8m höjd sĂ„ gick det bra inledningsvis, men vid nerfĂ€rden frĂ„n stegen sĂ„ ville hon loss, med resultatet att jag som stod pĂ„ stegen vinglade till lite och med tanke pĂ„ det sĂ„ blev hon förmodligen rĂ€dd och sprattlade till. Och med tanke pĂ„ att man tydligen ska ha skyddsglasögon pĂ„ sig (inte helt fel) men dock inte vid det tillfĂ€llet sĂ„ kom hennes klo Ă„t mitt nedre ögonlock och lyckades snitta det. Fy faan för den kĂ€nslan! NĂ€rmare ögat Ă€n sĂ„ kommer man inte. Men gissa vem som Ă€ndĂ„ var kram och gosesjuk nĂ€r jag kom ner sjĂ€lvđŸ„°đŸ˜»
Japp, jag tog med kattbur upp i trÀdet, som hon firades ner i.

Att hjÀlpa katter ner Àr lika bra för huden som att duscha med dem i famnen...

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
som att duscha med dem i famnen
Vissa har dÄ testat allt!

• Haha
  • Älska
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
E
R Rullponken skrev:
VĂ€ldigt vad den tallen var likt en gran. 😉

Skönt Ă€ventyret slutade lyckligt. 👍

• Haha
BĂ€sterortarn och 3 till
  • Laddar…
I förrgĂ„r nĂ€r vi skulle grilla entrecote.. ”nĂ„gon” satt som ett ljus nedanför.. och hoppades pĂ„ att saker skulle hoppa in i munnen.. 1f408_200d_2b1b.png

1C0C8390-B0BF-472F-8787-58298904B04F.jpeg
Skapa konto

Bilden (i bilden) nere i vÀ hörnet Àr ganska kul i större format (ser koko ut haha).. men dÀr kÀkar han provbiten.. som var lite stor :P

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 13 till
  • Laddar…
Det gÄr framÄt med relationen.
Katten och Lillkatten kan nu ligga pÄ pallen tillsammans.

• DSC_4121~2.JPG
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
Gaaah... första fÀstingen plockad för Äret..
Men jĂ€klar sĂ„ snĂ€ll han (katten) va! 😳

Han ville helt klart bli av med den.. den satt precis under hakan / under kÀken.. och det Àr ju inte sÄ lÀtt omrÄde att försöka komma Ät pÄ en katt (som inte Àr van att man pysslar med munnen typ). Men han höll upp huvudet och var praktiskt taget stilla tills jag lyckats vrida bort den med "min lilla fÀstinggaffel"..

Han satt i husses famn bredvid mig.. och alla tre klarade sig utan rivsÄr eller andra skador.. och katten ville tom busa lite sen (sÄ han var tydligen nöjd..)

Jag fick med hela fĂ€stingen.. inkl alla ben 👍

• Gilla
  • Wow
dicliff och 9 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Gaaah... första fÀstingen plockad för Äret..
Men jĂ€klar sĂ„ snĂ€ll han (katten) va! 😳

Han ville helt klart bli av med den.. den satt precis under hakan / under kÀken.. och det Àr ju inte sÄ lÀtt omrÄde att försöka komma Ät pÄ en katt (som inte Àr van att man pysslar med munnen typ). Men han höll upp huvudet och var praktiskt taget stilla tills jag lyckats vrida bort den med "min lilla fÀstinggaffel"..

Han satt i husses famn bredvid mig.. och alla tre klarade sig utan rivsÄr eller andra skador.. och katten ville tom busa lite sen (sÄ han var tydligen nöjd..)

Jag fick med hela fĂ€stingen.. inkl alla ben 👍
Jag plockade bort en frÄn nacken pÄ en av kissarna hÀromveckan. Mina katter Àr innekatter, gÄr bara ut pÄ inglasad uteplats. SÄ det vete sjutton vart den fÀstingen kom frÄn!

Och eftersom jag Àr uppvuxen med fÀstingar nyper jag tag i dem med tumme och pekfinger och rycker till. De brukar komma ut hela.

Redigerat:
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
Idag var Diablo med till jobbet nÄgra timmar innan kan skulle en svÀng till veterinÀren.
20260428_052217(1).jpg
Skapa konto

20260428_052217(0).jpg
Skapa konto

🙂

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 21 till
  • Laddar…
Mikael_L
Kul pĂ„ jobbet !! đŸ‘â€ïž
Jag kommer osökt att tÀnka pÄ reklamen för AJ-produkter (tror jag det Àr ..)

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Idag var Diablo med till jobbet nÄgra timmar innan kan skulle en svÀng till veterinÀren.
Vilken sötnos! đŸ˜»

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.