Vi har ett par helsystrar från samma kull, men de kunde inte vara mer olika! Vi tog två samtidigt för vi tänkte de skulle hålla sams och vara sådär gosigt mysiga med varandra resten av livet, men syskonkärlek är ju som bekant inte alltid sån.. Istället har vi två väldigt bestämda tanter som knappt kan ligga i samma soffa ens i varsin ände ibland! 😳

Buffy är gråtigrerad och har myshull och lite tyngd i stegen, äter gärna hela tiden om hon får vilket gör att vi fått skaffa matskålar som läser av kattens chip för att rätt katt ska äta från rätt skål. Innan så åt Buffy upp all sin mat och gick sen direkt till syrrans matskål och åt upp hennes också! Misstänker att hon fångar möss men det ser vi sällan mer än nån liten inälvslämning till och från.
Ska helst ligga i ansiktet och gosa.

Willow är en typisk katt - smidig och slank, lite hispig och lättskrämd ibland (men det erkänner hon aldrig). Svart/sköldpaddsfärgad. Kan ibland bli så übergosig att det slår över och hon bara måste bitas litegrann! En riktig jägare som gärna visar upp det hon fångat, vare sig det fortfarande lever eller ej. Älskar alla lådor!

IMG_3590.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2038.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 17 till
  • Laddar…
K
20260424_003357.jpg
Skapa konto

Godnatt! ❤️ 🐈‍⬛ 💤

• Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 14 till
  • Laddar…
Mosterlund Mosterlund skrev:
Toppenbra info, tack!

Lägger in en bild på storjägarn som är anledningen till behovet här hemma..
[bild]
Jag har också ZeroMouse. Lite smådyr med 2400kr men den fungerar kanon och är faktiskt värd varenda krona. Mina katter försöker få in möss varje dag. Den adderar en 3-sekunders fördröjning på lucköppningarna medan bilden analyseras, men katterna vänjer sig vid att vänta en liten stund innan klicket från luckan kommer.

• IMG_6728.jpeg
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 6 till
  • Laddar…
C Chandler skrev:
Jag har också ZeroMouse. Lite smådyr med 2400kr men den fungerar kanon och är faktiskt värd varenda krona. Mina katter försöker få in möss varje dag. Den adderar en 3-sekunders fördröjning på lucköppningarna medan bilden analyseras, men katterna vänjer sig vid att vänta en liten stund innan klicket från luckan kommer.
Tack! Ja, men helt klart värt pengarna för att slippa vakna av benkrasande under sängen kl 03 alternativt en väldigt förbannad och endast lätt tilltufsad Gröngöling i vardagsrummet (ja, en sann historia).

Hade du upplevt samma strul med kameran vid wi-fi byte eller avbrott?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Mosterlund Mosterlund skrev:
Tack! Ja, men helt klart värt pengarna för att slippa vakna av benkrasande under sängen kl 03 alternativt en väldigt förbannad och endast lätt tilltufsad Gröngöling i vardagsrummet (ja, en sann historia).

Hade du upplevt samma strul med kameran vid wi-fi byte eller avbrott?
Jag har bara haft den några veckor och har aldrig bytt WiFi, men har inte haft något avbrott eller problem hittills.

• Gilla
Mosterlund
  • Laddar…
DSC_4115.JPG
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Snigla och 13 till
  • Laddar…
K
Screenshot_20260325_102307_Instagram.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Anna_H och 13 till
  • Laddar…
Mikael_L
Den här kom Frasse stolt bärandes på igår, men så fort jag kom och skulle ta en bild släppte han den på marken.
1000013879.jpg
Skapa konto

1000013883.jpg
Skapa konto

Vad vi vet har han kommit bara 3 ggr med något byte, och en gång känner vi oss lite osäker på att det ev kan varit något som var dött redan innan.
Sen är det ju inte säkert att han släpar hem allt.
Ängen där han förmodligen jagar är väl ca 150-200 m bort.

• Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Maria T
Jiji Jiji skrev:
[bild]
Men bäääää så söt! Fint foto med alla blomster också 😻🌸🌼🌼

• Gilla
  • Älska
Jiji och 1 till
  • Laddar…
IMG_20260425_184625.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 17 till
  • Laddar…
Jag kontrar på sista bilden där, då jag köpte en ganska dyr och superfluffig kattsäng.
Chewie visade genast vad han tyckte om inköpet

• DSC_0913.JPG
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 24 till
  • Laddar…
Don-T Don-T skrev:
Jag kontrar på sista bilden där, då jag köpte en ganska dyr och superfluffig kattsäng.
Katten verkar älska den men vad är det för grå pälsmössa till vänster om kattsängen? 😂😱🤓🙃

• Haha
Bästerortarn och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Den här kom Frasse stolt bärandes på igår, men så fort jag kom och skulle ta en bild släppte han den på marken.
[bild]
[bild]

Vad vi vet har han kommit bara 3 ggr med något byte, och en gång känner vi oss lite osäker på att det ev kan varit något som var dött redan innan.
Sen är det ju inte säkert att han släpar hem allt.
Ängen där han förmodligen jagar är väl ca 150-200 m bort.
Han vill väl inte bli fotad med mat i munnen heller. 😻

• Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
K
20260427_133209.jpg
Skapa konto

Nyssens

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Bästerortarn och 11 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Nyssens
Duktig misse

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.