1 356 755 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Älskar katter, hatar hundar.
Älskar katter, gillar i stort sett alla djur, djurvän som jag är.
Hatar dock fästingar och ogillar mygg och flugor, och är lite ambivalent till getingar.
Älskar inte hundar, men gillar dom sådär lite lagom i alla fall.
Jag har även en del respekt för hundar.
Stöter på hundar relativt ofta bl.a p.g.a mitt jobb
Ser alltid till att snabbt börja prata med husse eller matte medan jag ignorerar hunden, för att hunden ska få signalen att "jag är godkänd" , och att hunden, jag och husse/matte ska få rätt ordning i hierarkin.
Sen frågar jag om jag får/bör hälsa på hunden. Den som har en hund ska få bestämma sådana saker.
Man uppmuntras definitivt inte alltid att hälsa på hunden, men för det mesta.
Nu har jag ordat tillräckligt om hund i denna tråden.
Hatar dock fästingar och ogillar mygg och flugor, och är lite ambivalent till getingar.
Älskar inte hundar, men gillar dom sådär lite lagom i alla fall.
Jag har även en del respekt för hundar.
Stöter på hundar relativt ofta bl.a p.g.a mitt jobb
Ser alltid till att snabbt börja prata med husse eller matte medan jag ignorerar hunden, för att hunden ska få signalen att "jag är godkänd" , och att hunden, jag och husse/matte ska få rätt ordning i hierarkin.
Sen frågar jag om jag får/bör hälsa på hunden. Den som har en hund ska få bestämma sådana saker.
Man uppmuntras definitivt inte alltid att hälsa på hunden, men för det mesta.
Nu har jag ordat tillräckligt om hund i denna tråden.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Idag den 6 maj 🥳 är det tre år sedan Hampus ❤️ 🐈⬛ kom för att bo hos mig!
Oj, vad tiden har gått fort! Och det har mestadels varit ett nöje att ha hand om en så kelig och gosig katt ❤️ 🐈⬛
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Sen måste jag få berätta vad som hände nyssen! Klockan blinkade och han ville komma in, jag öppnade försiktigt och mycket riktigt stod han utanför med en bamse i munnen!!
Och det var ingen mus!! Snarare en råttunge!
Jag stänger dörren, tittar ut genom fönstret, och ser att han går och lägger råttan på gräsmattan.
Efter en liten stund så går han upp och sätter sig på altanen. Då kommer skatan! och knycker råttan i flykten!! 🐈⬛ 🤷♀️
Och det var ingen mus!! Snarare en råttunge!
Jag stänger dörren, tittar ut genom fönstret, och ser att han går och lägger råttan på gräsmattan.
Efter en liten stund så går han upp och sätter sig på altanen. Då kommer skatan! och knycker råttan i flykten!! 🐈⬛ 🤷♀️
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Nu har den tjuvaktiga skatan varit framme igen! 😡
Ett hönsägg i ett halvlitermått som jag ställde på altangolvet och sen glömde att ta in.. enda spåret av ägget är skalbitar. 🤷♀️
Och Hampus kom med en mus till framåt kvällen 🐀
Ett hönsägg i ett halvlitermått som jag ställde på altangolvet och sen glömde att ta in.. enda spåret av ägget är skalbitar. 🤷♀️
Och Hampus kom med en mus till framåt kvällen 🐀
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 609 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 609 inlägg
Ja verkligen, även om jag är lite partisk i frågan.Alfredo skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick fixa mig ett motiv till en T-shirt också som blir till å beställa någongång.
Logga in
Skapa konto
/ P
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
En liten tanke som jag kan ventilera med er kattexperter.
Om man har ett sommarhus (lantlig idyll) där man är ca 2ggr/mån. Finns det nåt sätt att få en utekatt stt känna sig lite som hemma där?
Jag vill inte köpa en katt då jag inte ska bo där permanent men hade gärna velat ha en katt som stryker runt där som man kan skämma bort och som skulle vilja mysa i soffan framför en brasa när det är kallt.
Vad tror ni? Är extrem djurvän så tycker inte man ska ha nåt husdjur om inte förutsättningarna är perfekta.
Om man har ett sommarhus (lantlig idyll) där man är ca 2ggr/mån. Finns det nåt sätt att få en utekatt stt känna sig lite som hemma där?
Jag vill inte köpa en katt då jag inte ska bo där permanent men hade gärna velat ha en katt som stryker runt där som man kan skämma bort och som skulle vilja mysa i soffan framför en brasa när det är kallt.
Vad tror ni? Är extrem djurvän så tycker inte man ska ha nåt husdjur om inte förutsättningarna är perfekta.
En av mina katter uppskattade att följa med till sommarhuset. Hon fick inte gå ute dock då jag var rädd för att hon inte skulle gå att hitta när det var dags att åka hem. När jag var yngre och oräddare följde en med och var ute.
En katt ska ha tillsyn två gånger/dag så du kan såklart inte ha en katt därute som du hälsar på två ggr/månad.
En katt ska ha tillsyn två gånger/dag så du kan såklart inte ha en katt därute som du hälsar på två ggr/månad.