Farstun var visst inte kattsäker, jag får tänka till när det är dags att måla dörren. IMG_20260422_110235.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nöjd kisse på äventyr

PSX_20260422_110143.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Kakelugnen566 och 9 till
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Farstun var visst inte kattsäker, jag får tänka till när det är dags att måla dörren. [bild]

Nöjd kisse på äventyr

[bild]
Bevis på att katter är smartare än vi tror

• Gilla
NyKarin och 1 till
  • Laddar…
K KariHa skrev:
Bevis på att katter är smartare än vi tror
Det här är kissen som vägrar använda kattluckan ut till den inglasade uteplatsen. Så jag förstår inte riktigt hur hon lyckades, tre katter var kvar i farstun utan att ha tagit sig ut.

• Haha
dicliff
  • Laddar…
20260421_200222586.JPG
Skapa konto

Maui lutade sig tillbaka igår kväll efter att veterinären återkopplade resultatet från måndagens blodprov. 😻

Proverna såg mycket bra ut så behandlingen mot FIP hjälper bra, återbesök om några veckor.
Mycket piggare och mer nyfiken katt nu. ❤️

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 26 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Maui lutade sig tillbaka igår kväll efter att veterinären återkopplade resultatet från måndagens blodprov. 😻

Proverna såg mycket bra ut så behandlingen mot FIP hjälper bra, återbesök om några veckor.
Mycket piggare och mer nyfiken katt nu. ❤️
Skönt!

• Älska
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
K
20260422_155016.jpg
Skapa konto

Då var det dags igen...😀 🐈‍⬛ 🧩

• Gilla
  • Älska
  • Haha
BengtH och 13 till
  • Laddar…
IMG_20260422_190737.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 12 till
  • Laddar…
K
20260422_162531.jpg
Skapa konto

Det blev färdigt efter att han gick och la sig på sängen
20260404_153724.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 12 till
  • Laddar…
Adde håller med.

• Screenshot_20260421-100609.png
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
dicliff och 11 till
  • Laddar…
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Då vi är extremt trötta på att få in möss och fåglar i huset, så installerade jag en AI-kamera till kattluckan igår. I morse slapp vi få in första presenten 👍
Oh, det hade vi behövt här hemma! Är ni fortfarande nöjda? Lust att tipsa om modell/märke? 😁

Tobbe.A
Mosterlund Mosterlund skrev:
Oh, det hade vi behövt här hemma! Är ni fortfarande nöjda? Lust att tipsa om modell/märke? 😁
Den heter ZeroMouse, tyskt företag.

Hittils har den blockat katten för att komma in med byte vid 22 tillfällen, men oftast är det ju samma byte hon försöker komma in med fler gånger, så det fungerar ju bra.

Det som varit jäkligt krångligt och dåligt är när jag har bytt wifi till kameran. Första gången så skulle jag byta till en extender i närheten för att få starkare signal. Det tog säkert 1,5-2 timmar innan kameran lyckas hamna i installationsläge igen. Det var en himla massa försök med fabriksåterställning osv, jag följde instruktionerna.

Extendern tappade efter ett tag uppkopplingen vid två tillfällen (givetvis en av gångerna när katten tog in en fågel), så jag fick byta nätverk igen. Det blev samma jobbiga process igen… efter säkert 50 försök så fungerade det igen. Jag har sökt en del på nätet och flera verkar haft samma problem.

Så själva kameran fungerar väldigt bra, men det krånglar som sagt vid byte av wifi. Annars var den enkel att installera och fungerade med en gång. Det krävs uppkoppling och strömförsörjning via USB-C.

• Gilla
Mosterlund
  • Laddar…
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Den heter ZeroMouse, tyskt företag.

Hittils har den blockat katten för att komma in med byte vid 22 tillfällen, men oftast är det ju samma byte hon försöker komma in med fler gånger, så det fungerar ju bra.

Det som varit jäkligt krångligt och dåligt är när jag har bytt wifi till kameran. Första gången så skulle jag byta till en extender i närheten för att få starkare signal. Det tog säkert 1,5-2 timmar innan kameran lyckas hamna i installationsläge igen. Det var en himla massa försök med fabriksåterställning osv, jag följde instruktionerna.

Extendern tappade efter ett tag uppkopplingen vid två tillfällen (givetvis en av gångerna när katten tog in en fågel), så jag fick byta nätverk igen. Det blev samma jobbiga process igen… efter säkert 50 försök så fungerade det igen. Jag har sökt en del på nätet och flera verkar haft samma problem.

Så själva kameran fungerar väldigt bra, men det krånglar som sagt vid byte av wifi. Annars var den enkel att installera och fungerade med en gång. Det krävs uppkoppling och strömförsörjning via USB-C.
Toppenbra info, tack!

Lägger in en bild på storjägarn som är anledningen till behovet här hemma..
A9454BC8-E08F-4229-971A-1D2BC87C0605.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 12 till
  • Laddar…
Toppenbra info, tack!

[bild]
Den såg ut att ha en tre fyra blandfåglar och ett par möss i sig på veckobasis 😁

• Haha
Mosterlund och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Toppenbra info, tack!

[bild]
Tjusig tjej! Har du presenterat henne här? Jag kan ha missat... men gör gärna det annars. 🖤🤍💛

• Gilla
Mosterlund
  • Laddar…
Don-T Don-T skrev:
Den såg ut att ha en tre fyra blandfåglar och ett par möss i sig på veckobasis 😁
Jodu, dessutom klättrar hon glatt upp på balkongen med bytet i munnen så ibland hittar vi både det ena och det andra i utesoffan 😬

• Haha
  • Ledsen
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.